HİZMET KALİTESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Lojistik Yönetimi Ders – V
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
Kalite Kavramı.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MESLEKİ EĞİTİM.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yeni Pazarlama Teknikleri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
Kalite ile ilgili kavramlar
KAVRAMLAR.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ISO
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
HİZMET KALİTESİ Bir hizmet işletmesini diğer bir işletmeden farklı kılan en önemli faktörlerden birisi, rakiplerinden daha yüksek kalitede hizmet üretmesi.
Sunum transkripti:

HİZMET KALİTESİ

Kalite, günümüzde işletmeler tarafından stratejik bir kavram haline gelirken, tüketiciler tarafından tercihleri belirleyen ana unsurlardan biri haline gelmiştir.

KALİTE NEDİR? Kalite, müşterinin mal ya da hizmet ile ilgili duyduğu doyum ve hoşnutluk düzeyidir. Kalite, müşterinin istediğidir. Kalite, mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir.

Kalite, kusursuz ürünün yaratılmasıdır. Kalite, insanların performansların hatasız olarak gerçekleştirmeleridir. Kalite, her türlü hatanın ortadan kaldırılmasıdır

Kalite, istenen özelliklere uygunluktur. Kalite, standartlara uygunluktur. Kalite, müşterinin parasının değerini almasıdır. Kalite, zamana uygunluktur.

Sonuç olarak kalite en genel anlamıyla, “müşteri isteklerinin tatmini, operasyon performansının iyileştirilmesi, maliyetlerin düşürülmesi vb. amaçlar için kullanılan stratejik bir yönetim aracıdır” şeklinde tanımlanabilir.

HİZMET KALİTESİ Kullanıma Uygunluk (Juran, 1974) Bugünkü ve gelecekteki müşteri ihtiyaçlarını hedeflemek (Deming, 1986)

HİZMET KALİTESİ BOYUTLARI Grönros tarafından tanımlanan kalite boyutları: Teknik ya da sonuçla ilgili boyutu İşlevsel ya da süreçle ilgili boyutu

Teknik ya da sonuçla ilgili boyut Tüketicilerin hizmet işletmesiyle etkileşimi sırasında aldıkları hizmetin niceliksel yönlerini içermektedir. Tüketici ya da hizmet sunucusu tarafından kolayca ölçülebilir. Hizmet kalitesinin değerlendirilmesinde önemli bir temel teşkil eder.

Teknik kalite bir süpermarkette kasada bekleme süresi olabileceği gibi bir trenin zamanında hareket etmesi şeklinde örneklendirilebilir. Teknik kalite algılanan hizmet kalitesinin tek unsuru değildir.

Fonksiyonel ya da süreçle ilgili boyut Teknik kalitenin unsurları gibi nesnel olarak ölçülemeyen kalitedir. Çalışanların davranışları ve başka çevresel faktörlere ilişkin tüketicinin algılarından oluşur.

KALİTE VE TATMİN Tatmin hizmetin tüketilmesi sonucu oluşan tecrübe olup beklenen kalite ile algılanan kalitenin karşılaştırılması sonucunda oluşur. Hizmet kalitesi ise bir işletmenin hizmet sunum sisteminin global olarak değerlendirilmesidir.

Tüketicilerin hizmet kalitesine ilişkin farklı tolerans alanları vardır. Sunulan hizmet eğer beklentilerin çok üzerinde ise tüketiciler memnun olurlar. Sunulan hizmetler beklentinin altında gerçekleşirse tatminsizlik oluşur.

Hizmet kalitesinin anlaşılması ve ölçülmesi Sadece Performans Ölçümü Onaylamama Modelleri Önemli-Performans yaklaşımı

Sadece Performans Ölçümü SERVPERF. Tüketicilere hizmet performansını puanlamaları sorulur. Tüketicinin beklentileri göz ardı edilir.

Onaylamama Modelleri SERVQUAL- Beklenti algı ölçümü PZB tarafından geliştirilen hizmet kalitesi modeline göre hizmet kalitesi müşteri beklentileriyle müşterinin algıladığı hizmet performansının karşılaştırılması sonucu oluşur. Bu modele göre tüketicilerin kalite algılayışlarını etkileyen dört boşluk bulunmaktadır. Bunlar:

Tüketici beklentileriyle işletme yönetiminin tüketici beklentilerini algılayışları arasındaki fark, Yönetimin müşteri beklentilerini algılayışı ile hizmet kalitesi spesifikasyonları arasındaki fark, Hizmet kalitesi spesifikasyonları ile tüketicilere ulaştırılan hizmet düzeyleri arasındaki fark, Tüketicilere ulaştırılan hizmet düzeyi ile tüketicilere hizmetlerle ilgili ulaştırılan mesajlar arasındaki fark

Önemli-Performans Yaklaşımı Önem-Performans Analizi Important Performans Analysis (IPA) Performans-Önem

HİZMET STANDARTLARININ OLUŞTURULMASI TOPLAM KALİTE (TQM) ISO 9001

HİZMET KALİTESİ ARAŞTIRMALARI Çeşitli yöntemler kullanılmalıdır.Tek bir araştırma yöntemine bağlı kalınmamalıdır. Araştırma sürekli olmalıdır. Personele de bu konuda görev verilmelidir. Personel ile sonuçlar paylaşılmalıdır.

Araştırma Çeşitleri Düzenli yapılan anketler Niteliksel araştırma teknikleri Müşteri panelleri İşlem analizleri Gizli müşteri Şikayet analizleri Personel araştırmaları Aracı araştırmaları İşletmede dolaşan yöneticiler

HİZMET KALİTESİNİN ORGANİZASYONU VE UYGULAMASI Müşteri odaklı stratejik konsept Üst yönetimin kaliteyi finansal indikatörler açısından önemli görmesi Yüksek standartların belirlenmesi ve bu standartların çalışanlarla görüşülmesi Performans izleme sistemi Şikayet eden müşterileri tatmin etme sistemi Müşteriler kadar çalışanları tatmin etme sistemi

Hizmet Bileşenleri Güvenilirlik Karşılık vermek Yetkinlik Ulaşabilirlik Nezaket İletişim İtibar (Kredibilite) Güvenlik Müşteriyi anlamak Fiziksel varlıklar

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Dinlemek Güvenilirlik Temel hizmet Hizmet tasarımı Telafi etmek Müşterilere sürpriz yapmak Adil davranmak Ekip çalışması İşgören araştırması Hizmetkar liderlik

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Dinlemek Dinlemeyi bilmiyoruz, İnsanlar kendisinin dinlenilmesinden çok hoşlanır, Gerekirse müşteri gibi davranılmalı, Müşteri istekleri araştırılmalı

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Güvenilirlik Güvenilirlik vaad edilen hizmeti zamanında ve doğru olarak yapabilmeyi ifade eder, Hataların sıklığı güveni düşürür, Zamana uyulmaması güveni düşürür, Teknik sorunlar güveni düşürür Özür dilemek çözüm değildir, çünkü sorun çözülmemiştir.

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Temel Hizmet Temel hizmet üzerine odaklanılmalıdır, Temel hizmet karşı tarafın ihtiyacının karşılanmasıdır, Hız, saygı, açıklama vb. beklentiler,

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Hizmet Tasarımı Hizmet zincirinde belirli hizmetleri yerine getiren insanları, insanların performanslarını destekleyen ekipmanları ve hizmetlerin yerine getirildiği fiziksel ortamı kapsar, Süreç tasarımının yanlış olmasına rağmen suçlananlar insanlardır, Örneğin bilgisayar yavaş olsa bile suçlu insandır, Hizmet tasarımını yönetim organize etmelidir.

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Telafi Etme En kaliteli hizmet işletmeleri bile hata yapar, İyi bir telafi etme stratejisi hatayı daha da olumlu hale dönüştürebilir, Araştırmalar hatanın telafi edilmesi durumunda memnuniyetin daha yüksek olduğunu göstermektedir, Çalışana hatayı telafi etme için yetki verilmeli Şikayet etme teşvik edilebilir.

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Müşterileri Şaşırtmak Müşteri beklentilerinin üzerine çıkılarak hizmeti bir sürpriz haline getirmek, Eğitim alanında nasıl yapılır!!! Aşırı kibarlık!

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Dürüstlük Herkes kendilerine adil, dürüst bir şekilde davranılmasını beklerler, Dürüstlük konusunda duyarlılık artırılmalı, Açıklamalar klasik cümlelerle yapılmamalı, Gerekirse garantiler verilmelidir.

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Ekip Çalışması Ekip çalışması teşvik edilmeli, Takım arkadaşlığı oluşturulmalı, Çapraz eğitimler verilmeli,

HİZMET KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ Personel Araştırması 3 nedenle önemlidir, Personel içsel müşteridir, İkincisi personel hizmet kalitesini düşüren unsurlara hakimdir, tecrübelidir, Üçüncüsü personel araştırması erken uyarı sistemi gibidir.

İletişim Süreci