ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK ANALİZ TEKNİKLERİ
Advertisements

UYGULAMA II
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
R2 Belirleme Katsayısı.
Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
İçerik Analizi.
Koentegrasyon Bir çok makro iktisadi zaman serisi stokastik ya da deterministik trend içermektedir. Bu tür serileri, durağanlığı sağlanıncaya kadar farkını.
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
(Enter ve Stepwise Yöntemi)
EŞANLI DENKLEMLİ MODELLER. Eşanlı denklem sisteminde, Y den X e ve X den Y ye karşılıklı iki yönlü etki vardır. Y ile X arasındaki karşılıklı ilişki nedeniyle.
DOĞRUSAL OLMAYAN REGRESYON MODELLERİ…
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
Meta Analizinde Son Gelişmeler
…ÇOKLU REGRESYON MODELİ…
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Mehmet Vedat PAZARLIOĞLU KUKLA DEĞİŞKENLER. Kukla Değişken Nedir? Cinsiyet, eğitim seviyesi, meslek, din, ırk, bölge, tabiiyet, savaşlar, grevler, siyasi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
Bilimsel Araştırmalarda Yöntem/Metod
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
UZEM TANITIM.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
İstatistik Bilimine Giriş
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
Maliye’de SPSS Uygulamaları
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Bölüm 7 Coklu regresyon.
Maliye’de SPSS Uygulamaları
BÖLÜM 2 Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Korelasyon testleri Pearson korelasyon testi Spearman korelasyon testi Regresyon analizi Basit doğrusal regresyon Çoklu doğrusal regresyon BBY252 Araştırma.
VERİ MADENCİLİĞİ ISE 302 Dr. Tuğrul TAŞCI.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
İKİ DEĞİŞKEN ARASINDAKİ İLİŞKİ VE İLİŞKİNİN ÖLÇÜLMESİ
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Lineer Regresyon. Amaç: Bu konu sonunda Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli bağımsız değişkenleri kullanarak bir nümerik değişkenin değerini.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
İstatistiksel Analizler
REGRESYON VE KORELASYON ANALİZLERİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Ünite 10: Regresyon Analizi
Fonksiyonel MR Görüntüleme
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
UYGULAMA II.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Korelasyon testleri Pearson korelasyon testi Spearman korelasyon testi Regresyon analizi Basit doğrusal regresyon Çoklu doğrusal regresyon BBY606 Araştırma.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının iki değişkenli regresyon analizini nasıl kullandıklarını öğrenmek

ÖĞRENME AMAÇLARI Çoklu regresyonun iki değişkenli regresyondan farkını görmek SPSS ile çoklu regresyon analizini gerçekleştirip sonuçlarını yorumlamak

« NEREDEYİZ » Aşama 10 » Verilerin analizi

Pazarlama Araştırması Uzmanının Çoklu Regresyon Analizi ile İlgili Yorumları Pazarlama araştırması yapan kişilerin iki temel görevi bulunmaktadır: pazarın genel durumunu tanımlamak ve pazara sunulan mevcut ürün/hizmet karşısında veya yeni bir ürün/hizmetin pazara sunulması durumunda meydana gelecek değişikliklere pazarın nasıl tepki vereceğini tahmin etmek.

İki Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi İki değişkenli regresyon analizinde, bir değişken, düz-çizgi denklemi kullanılarak diğer değişkeni tahmin etmede kullanılır.

ŞEKİL 15.1 Düz-Çizgi Denkleminin Grafik Gösterimi

REGRESYON ANALİZİNDEKİ TEMEL KAVRAMLAR Bu bölümümüzde 2 alt başlığımız yer alır. Alt Başlıklar REGRESYON ANALİZİNDEKİ TEMEL KAVRAMLAR Bağımsız ve Bağımlı Değişkenler Eğimin ve Kesişimin Hesaplanması REGRESYON ANALİZİ BULGUSUNUN GELİŞTİRİLMESİ

ÇOKLU REGRESYON ANALİZİ Bu bölümde, regresyon analizine ilişkin açıklamalara çoklu regresyon analizi ile devam edilmektedir. İki değişkenli regresyon analizindeki tüm kavramlar çoklu regresyon analizi için de geçerlidir. Aralarındaki tek fark, çoklu regresyonda birden fazla sayıda bağımsız değişken kullanılmasıdır.

Alt Başlıklar KAVRAMSAL MODEL Çoklu regresyon analizinin temelinde genel bir kavramsal model yer almaktadır.

ŞEKİL 15.2 Çoklu Regresyon Analizi İçin Genel Kavramsal Model

ÇOKLU REGRESYON ANALİZİNİN TANIMLANMASI Alt Başlıklar ÇOKLU REGRESYON ANALİZİNİN TANIMLANMASI Çoklu regresyon, tek bir bağımlı değişkeni tahmin etmek için birden fazla bağımsız değişkenin olması anlamına gelir. Çoklu Regresyonun Temel Varsayımları

ANLAMLI BULGULARA ULAŞMAK İÇİN REGRESYON BULGULARININ “ELENMESİ” Alt Başlıklar ANLAMLI BULGULARA ULAŞMAK İÇİN REGRESYON BULGULARININ “ELENMESİ” Elenmiş regresyon, anlamlı bulunmayan bağımsız değişkenlerin analizden çıkarılarak regresyonun yenilenmesi anlamıma gelmektedir.

ÇOKLU REGRESYON ANALİZİNİN ÖZEL KULLANIM ALANLARI Alt Başlıklar ÇOKLU REGRESYON ANALİZİNİN ÖZEL KULLANIM ALANLARI Çoklu regresyonun aralıklı ölçek kullanma gerekliliği kukla değişken kullanımı ile çözülebilir.

Alt Başlıklar Bağımsız Değişkenlerin Önem Derecelerini Karşılaştırmak İçin Standardize Edilmiş Beta Katsayılarını Kullanma Çoklu Regresyonu Tarama Aracı Olarak Kullanma Çoklu Regresyon Analizi Bulgularının Yorumlanması

Adımsal Çoklu Regresyon Kademeli regresyon, araştırmacının çok sayıda bağımsız değişkene sahip olduğu ve değişken setini istatistiksel olarak anlamlı değişkenlerden oluşan bir kümeye indirgemek istediği durumlarda kullanışlı bir analizdir.

Alt Başlıklar SPSS’tE ADIMSAL ÇOKLU REGRESYON ANALİZİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ ÇOKLU REGRESYON ANALİZİ UYGULAMASININ ADIMLARI

Çoklu Regresyon Analizi ile İlgili Uyarılar Regresyon istatistiksel bir araçtır, bir neden-sonuç bildirimi değildir.

Regresyon Bulgularının Müşterilere Raporlanması Araştırmacının amacı müşterinin ilgilendiği bağımlı değişkenle ilişkili olan veya anlamlı bulunan değişkenleri belirlemektir. Müşterilerin pek çoğunun ilgilendiği bağımlı değişkenler satışlar, satın almalar, satın alma niyetleri, tatmin veya tüketicilerin firmaya ya da markaya yönelik tutum veya davranışlarını ifade eden değişkenlerdir.

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.