Reklam ve Halkla İlişkiler Pazarlama İlkeleri Reklam ve Halkla İlişkiler
Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklam Araçlarının Seçimi, Reklam Planı ve Seçimi Reklam Bölümünün Organizasyonu Reklamın Etkinliğinin Ölçümü Reklamın Aleyhindeki ve Lehindeki Görüşler Halkla İlişkiler
Reklam, “malların, hizmetlerin veya fikirlerin, geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla, bir ücret karşılığında, kişisel olmayan bir biçimde sunulmasıdır.”
Reklamın Amaçları Yeni mamulü pazara sunmak veya yeni Pazar bölümüne girmek Satınalma güdülerine hitap ederek malı geniş kitlelerin kullanmasını sağlamak Firma imajı ve markaya bağlılık yaratmak Firmayı ve malın özelliklerini anlatarak satıcılar yardımcı olmak
5. Talep düzeyini korumak için, malın kullanım zaman ve adetlerini değiştirmek 6. Satışçıların ulaşamadığı kimselere ulaşmak 7. Önyargıları, yanlış ve olumsuz izlenimleri düzeltmek 8. Tüketicileri eğitmek
Reklamcılık Uygulaması açısından bazı önemli sınıflandırmalar şunlardır: 1. Reklam İçeriği Bakımından Mamul Reklamı Kurumsal Reklam
2. Hedef Kitle Bakımından Tüketicilere yönelik reklam Aracılara yönelik reklam 3. Coğrafi Bakımdan Bölgesel reklam Ulusal reklam Uluslar arası reklam
4. Kullanılan araç bakımından Sözlü basın reklamı Yazılı basın reklamı Posta reklamı Açıkhava reklamı
Diğer bir sınırlandırmaya göre ise, 1 Öncü reklam 2.Rekabet edici reklam 3.Hatırlatıcı reklam
Reklam Araçlarını Seçimi, Reklam Planı ve Mesajı Reklam mesajlarını hedef kitlelere ulaştıracak iletişim kanalları çok çeştli olmakla beraber dört grupta toplanabilir:
Reklam araçlarının seçiminde de, temel olarak pazarlama yaklaşımını benimsemek, hitap edilecek Pazar veya hedef tüketiciden hareket etmek gerekir. 1. Reklam ile ulaşılacak spesifik amaç