GGJ 2016 Oyun Yükleme GGJ Takımı
Bir GGJ kullanıcısı olmalısınız. Bir oyunu sisteme yüklemek için: 1. Bir GGJ hesabınız olmalı. 2. Bir jam merkezini seçmiş olmalısınız. 3. Hesabınıza giriş yapmalısınız.
Bir takım lideri seçin. Web sitesi üzerinde takımınızdan sadece BİR kişinin oyun projesini yaratması gerekiyor. O kişi projeyi yarattıktan sonra (bir sonraki sayfada görebilirsiniz) tüm diğer takım üyelerini projeye ekleyebilir. (sayfa 8)
Oyun projenizi başlatın. 1. Ekranın üst/sol tarafında bulunan “Upload a Game” butonuna tıklayın. 2. Bilgileri girin. 3. Dosyaları yükleyin. 4. “Save” butonuna tıklayın.
Oyun projenize erken başlayın. Bir ekip ve bir fikriniz olduktan sonra, en geç Cumartesi günü GGJ web sitesi üzerinden oyun projenizi başlatın. En azından proje adınızı (project name) ve tarifinizi (description) girin. Kaydedin. Diğerlerini daha sonra yapabilirsiniz.
Oyununuzu (oyunlarınızı) bulun. Bir oyunu bir kere kaydettikten sonra, tüm oyunlar «My Game» veya «My Profile» altında bulunabilir.
Takım üyelerini ekleyin. Oyun sayfanızın altında yer alan “+ Add a jammer” butonuna tıklayın.
Oyun dosyalarının yüklenmesi Tüm GGJ katılımları, CC lisansı ve tüm malzemeleri ve kaynak kodu dahil olacak şekilde, (oyun bitmiş olmasa bile) oyunlarını yüklemeye mecburdur. Her şeyi tek bir zip dosyası içine koymalısınız. You must put everything in one zip file. Buradan bir örnek indirebilirsiniz:
Zip dosyasının dizin yapısı: Ana dizininizde (klasörünüzde) bir lisans dosyası ve 4 alt klasör olmalı: source, release, press, and other. (Türkçe anlamları: kaynak, çıktı, basın, ve diğer ancak lütfen yukarıdaki gibi İngilizce adlarını kullanın.)
alt klasörler: source Burada oyunun kaynak dosyaları olmalı, örneğin C veya C++ dosyaları, ses, müzik ve görsel dosyaları gibi. ● Oyun motorları veya araçlarını eklemeyin. ● Unity veya GameMaker’dan proje klasörlerini eklemeyin. ● Oyunu yapmak için kod dosyalarınızın nasıl kullanılması gerektiğini anlatan bir README dosyası yazın. ● Dijital olmayan oyunlar için, PDF formatındaki oyun açıklamalarınız burada olmalı. ● Her şeyi yaptığınızdan emin olmak için dair test edin!
alt klasörler: release Bu oyununuzun çalıştırılabilir versiyonu içindir. Mümkünse, farklı mimariler için birden çok versiyon koyabilirsiniz (Mac OSX, Windows sürümleri ve APK dosyaları gibi) Oyunu çalıştırmak için hangi işletim sistemi veya ortamın gerektiğini açıklayan bir README dosyası dahil edin.
alt klasörler: press Bu oyununuzla ilgili ekran görüntüleri ve videolar içindir. ● Oyununuzun en az bir adet 1024x768 ekran görüntüsünü dahil edin. ● Eğer Youtube videoları veya diğer çevrimiçi kaynaklarınıza bağlantılarınız varsa, bunları bu klasörde bir metin dosyasına (.txt) koyun.
alt klasörler: other Başka ne isterseniz! Örneğin: ● Başka lisanslar ● Yapım bilgileri (Credits) ● İletişim bilgileri
UNUTMAYIN... TÜM KATILIMCILAR KAYNAKLARINI BU FORMATTA YÜKLEMEK ZORUNDADIR! GGJ eksik kaynak koduna sahip herhangi bir yüklemeyi siteden kaldırma hakkını saklı tutar.
Bir şeyi nasıl ziplerim? Mac OS X+ için: Klasörü seçin, Dosya > Dosya Sıkıştır seçeneğine tıklayın. Windows 8.1+ için: Dosyayı veya klasörü seçin, Paylaş’a tıklayın veya dokunun, ve sonra Zip’e tıklayın veya dokunun Windows 7 için: Dosya/klasöre sağ tıklayın, Gönder’e gidin, “Sıkıştırılmış (zipped) klasör “e tıklayın Daha eski Windows sürümleri: Winzip gibi bir Zip aracı kullanın.
Sorularınız mı var? Eğer oyun projesi yaratma yöntemiyle ilgili sorularınız varsa veya yüklerken sorun yaşarsanız, lütfen önce organizatörünüze sorunu iletin veya sonrasında bize ulaşın: Eposta: IRC: #ggj16 at freenode.net (