BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Engellilerin Haklarına İlişkin BM Sözleşmesi
PROJE ORTAKLARIMIZ. PROJE ORTAKLARIMIZ Projenin Amacı Engellilerin sosyal yaşamın her alanında var olmasını sağlayacak tedbirler alarak toplumda ayrımcılığın.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
ŞEKER PİLİÇ.
Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi Işığında Mevzuata Bir Bakış Av. Güler POLAT.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ENGELLİ OLMAK SUÇ DEĞİL
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
ERİŞİLEBİLİRLİK Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
ERK İSG&İK – –
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Engellilere Yönelik Toplum Temelli Rehabilitasyon ve Sosyal Model
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
FARKLILILAR.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İYİLİK HALİ YILDIZI MODELİ ve KENDİ YAŞAM KOÇUMUZ OLMAK
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ETİK SÖZLEŞME.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
DİĞER TUTUMLAR.
Birleşmiş Milletler Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme’nin İzlenmesi (BMEHS) Kapka Panayotova Bağımsız Yaşam Gençlik Yaz Okulu İstanbul, Türkiye 2.
İçermeci Eğitim Zara Todd. Hakkımda 29 yaşındayım ve İngiltere, Londra’danım.. Genç engelli kişilerin kendi haklarını nasıl savundukları üzerine doktora.
Onurlu, güçlü ve görünür. KA (Kişisel Asistanlık) nedir? ve kendi ülkenizde gerçek olmasını nasıl sağlarsınız?
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
REHBERLİK SERVİSİ.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Makro Uygulamada Sosyal Hizmet Uzmanının Özellikleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
Performans ve Kariyer Yönetimi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına dair kararları verebilme ve haklarını talep etme ehliyetine sahip kişilerdir. Bağımsız Yaşam; her ne düzeyde desteğe ihtiyaç duyarsa duysun tüm engelli kişiler için söz konusudur. Bağımsız Yaşam, engelli bireylerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda gereksinim duydukları destekleri seçmesi üzerine kurulu bir anlayıştır. Birey; kendi talepleri, tercihleri ve seçimleri doğrultusunda ihtiyaç duyduğu destek hizmetlerini edinir ve toplumun tüm bireyleri gibi günlük hayatı üzerinde kontrol ve söz söyleme hakkına sahip olur.

BAĞIMSIZ YAŞAM!

BAĞIMSIZ YAŞAM BİR İNSAN HAKKIDIR! Kendi kaderini tayin hakkı: kendi ihtiyaç ve tercihlerini belirleme ve seçim yapma hakkı….farklılığı, çeşitliliği ve eşitliği kabul etme… Özgüven: Öz savunuculuk yapma, öz savunuculuğu destekleme ve farkındalığı arttırma…. işitsel, görsel, kültürel, psikolojik ve toplumsal, baskıların ve ayrımcılığın farkına varma ve aktivizm yapma. Sorumluluk: Haklardan yararlanma beraberinde her eşit vatandaş gibi zorunluluklara uymayı gerektirir…..hak ve fiil ehliyetini, destekli karar vermeyi barındırır… Siyasi, ekonomik, kültürel haklar: Fırsat eşitliğinden yararlanma, hayatın her alanına katılım fırsatı yakalamak için erişilebilirliği vurgular…ana akım hizmetlere, bilgiye erişebilirlik, kişisel destek fonlarına erişebilirlik…

BAĞIMSIZ YAŞAMI DESTEKLEYEN ARAÇLAR  AKRAN DESTEĞİ  KİŞİSEL DESTEK / ASİSTAN  KURUMSUZLAŞTIRMA

AKRAN DESTEĞİ  Akran Desteği: Nihai olarak engelli bireyin güçlendirilmesini hedefleyerek; tecrübeyle uzmanlık edinmiş bir bireyin, kendisiyle aynı konumda olan bir başka bireye; günlük hayatın akışı içerisinde; sosyal, duygusal yada pratik meselelerle ilgili destek vermesi anlamına gelmektedir. Özellikle ruh sağlığı alanında akran desteği, “neyin engelli bir birey için faydalı ve kolaylaştırıcı olacağının önceden karşılıklı olarak kararlaştırıldığı bir zeminde; saygı ve ortak sorumluluk ilkelerinden ayrılmadan, yardım ete ve yardım alma sistemidir.”.  Akran desteği ve akran savunuculuğu; İlk olarak, ruh sağlığı alanında ABD, Yeni Zellanda ve Avustralya’da, psiko sosyal engelli kişilerin büyük hastanelerden çıkıp toplum temelli hizmet almaya başladıkları kurumsuzlaşma aşamasında ortaya çıkmıştır. Akran Desteği ve tecrübeyle uzmanlık: Ancak engelli bireylerin kendileri, karşılarına çıkan engelleri tanıyan ve bu engellerin nasıl kaldırılacağını bilen uzmanlardır. Akran Desteği; sosyal ve fiziksel çevrenin yönetilebilmesini sağlayacak becerileri sağlayıcı bir kolaylaştırıcıdır. Toplumsal yaşama katılmanın bir hak olduğunun bilincine sahip olunur.

KİŞİSEL ASİSTANLIK / BİREYE ÖZELLEŞMİŞ HİZMETLER  Engelli kişilere gerekli olan yardımı/desteği satın alabilmeleri amacıyla tahsis edilen, nakit desteğiyle satın alınan bir hizmettir.  Kişisel yardım/destek için tahsis edilen tutarlar, ilgili ülkedeki cari maaş tutarlarına uygun şekilde düzenlenmelidir.  Engelli kişiler sağlanan fonlar ile; yardımcılarını istihdam etme, eğitme ve yönetme hakkına sahip olurlar.  Akran desteği gibi diğer maliyetleri de kapsar.  Destek hizmetlerinin geliştirilmesi ve bu hizmetlerin sunumunda kalite standartlarının belirlenmesi önemlidir. (örneğin; personelin yeterliliği, insan hakları temelli bakışa ve engelliliğe dair sosyal modele dayalı anlayışa aşina olması)  Bireysel destek planları hizmetlerden yararlanan kişiler için değil, onlarla birlikte geliştirilir. Bir kişinin alacağı desteğin ne olacağına dair kararlar hizmeti alan kişiler tarafından verilmeli, ihtiyaç duyulması halinde, bireylerine ve ailelerine bilgi ve eğitim verilir.

KURUMSUZLAŞTIRMA  Tecrit yerine bireyin ailesi, komşuları ve arkadaşlarıyla birlikte toplum içerisinde yaşamasıdır.  Tek bir hizmet sağlayıcısı tarafından verilen, kullanıcıların seçme ve kontrol imkânlarını kısıtlayan hizmetler yerine kişilere konutlarını değiştirmek zorunda kalmaksızın hizmet sağlayıcısını değiştirme (ya da tam tersi) imkânı veren düzenlemelerdir.  Kurumsuzlaştırmanın Yapı Taşları: Toplum içinde düşük maliyetli ve erişilebilir konut, kamu hizmetlerine erişim, eğitim, sağlık ve istihdama erişim, kişisel yardım ve desteğe, akran desteğine erişim ile mümkündür. Mevcut kaynakların yeni oluşumlara dönüştürülmesi: Toplum içinde yerleşik, yüksek kalitede, bireye özgü hizmet veren yeni bakım ve destek sistemlerinin yaratılması…. her bireyin ve ailesinin haklarına, onuruna, ihtiyaç ve arzularına saygı gösterilmesini sağlar. Tek bir hizmet paketi yerine seçim yapma hakkı: Toplum yaşamını destekleyici hukuki mevzuatın uyumlaştırılması… Planlı bir kaynak değerlendirmesiyle kurumsal bakımın yaygınlığını azaltma ve …..yatışlı hizmet veren tüm kurumların ve kurum kültürünün planlı bir şekilde lağvedilmesi,

BAĞIMSIZ YAŞAM!