GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
İlköğretim Müfettişleri Başkan Yrd.
Genel Öğretim İlkeleri
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
MERHABA.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Program Geliştimede İçerik
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Eğitimde Program Geliştirme
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Öğretİmİn PlanlarI.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
SINIF YÖNETİMİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Betimsel içerik Normatif içerik
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
AKTS Hesaplaması.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Programdan Sorular.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli, programın benimsediği yapılandırmacı kuram kapsamında öğrenci merkezli etkinlikler düzenlenmelidir.

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİ Öğretme durumlarında aşağıda yer alan özelliklere dikkat edilmesi öğretme-öğrenme sürecinin niteliğini artırır :

Öğretme durumları amaçlarla tutarlı olmalıdır. Öğretme durumları öğrencilerin koşul ve düzeylerine uygun olmalı, eğitim gereksinimlerini karşılayabilmelidir. gibi…

Öğretme-öğrenme süreci düzenlenirken nelere dikkat edilmelidir?

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI Öğretim planlı, programlı bir çalışma olduğundan hayat bilgisi dersinin kazanımlarına ulaşmak için öğretim etkinliklerinin önceden planlanması gerekmektedir.

Öğretim etkinliklerini planlamanın yararları şöyle sıralanabilir : Yarar maddeleri üzerinde tartışılarak artırılabilir…

Bir ders planında bulunması gereken bölümler aşağıdaki gibi sıralanabilir: Tanıtıcı Bölüm: Giriş: Değerlendirme: Geliştirme:

Plan hazırlarken dikkat edilmesi gereken ilkeler nelerdir?

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ETKİNLİK DÜZENLEME Hayat bilgisi dersinde etkili bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için öğrencilerin derse etkin olarak katıldıkları, araştırmacı gibi hareket edebildikleri bir ortam düzenlenmelidir.

Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nda Öğretme-Öğrenme Sürecinin Örgütlenmesi

nelere dikkat edilmelidir? Hayat Bilgisi Öğretim Programı’na göre hayat bilgisi dersinde etkinlik düzenlerken nelere dikkat edilmelidir?

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÇEŞİTLİ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Hayat bilgisi dersine yönelik öğrenciyi merkeze alan birkaç etkinlik örneği veriniz.