Çalışma soruları eğitim kültür. Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
Advertisements

TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM
KAZANIMLAR 11. Laiklik ilkesinin devlet yönetimi, hukuk ve eğitim sistemi ile sosyal alanda meydana getirdiği değişimlerden yola çıkarak bu ilkenin.
2012 İLKE VE İNKILAP SORULARI
24 TEMMUZ 1923 ÖNEMLİ MADDELERİYLE SİYASİ ZAFER “LOZAN”
Öğrt: İHSAN DURAK.
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
Atatürk İlkeleri Atatürk İlkelerinin amacı
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
ATATÜRKÇÜLÜK Atatürkçülük nedir?
İNKILAP NE DEMEKTİR ?   Toplum düzenini ve yapısını daha iyi duruma getirmek için yapılan köklü değişiklik, iyileştirme, devrim, reform demektir. 
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
18.YIL TARİH KONU TEKRARI.
ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
ÇAĞDAŞ UYGARLIĞA DOĞRU ADIMLAR
Mustafa Kemal ATATÜRK.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İNKILAPLARI.
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
ATATÜRK İNKILÂPLARI Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inkılâpçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti’nin çağdaş.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
Çalışma 5 Adım Adım Türkiye Hazırlayan : Selma GENÇ
Atatürk inklapları Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inklapçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti ‘ nin çagdas.
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
=İnkılapçılık Tarihi ve Atatürkçülük= Konu:İnkılapçılık
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
Eğitim Alanındaki Yenilikler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük HALKÇILIK
Siyasal Alanda Yapılan Devrimler
TÜRKİYE CUMHURİYETİ EĞİTİM FAALİYETLERİ-1.
Özgür GÜVERCİN. KISA KISA BAŞARI ANAHTARLARI - Konu eksiğiniz olmasın. - Mutlaka düzenli tekrar yapın. - Günlük 100 soru ile başlayıp toplamda 200 soruya.
AİT ve 3. Ders - Çalışma Soruları. 1. Tanzimat Fermanı’nda, aşağıda verilenlerden hangisinde ıslahat yapılması öngörülmemiştir? A. Yargı B. Vergi.
ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI
Sosyal alan sorular.
Ait Ders çalışma soruları.
Çalışma soruları 2. ders. Yeni Türk devletinin gerçekleştirmiş olduğu inkılapları Osmanlı Devleti’nin ıslahatlarından ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden.
Çalışma Soruları 8.ders. Türkiye Cumhuriyeti daha önce kaybettiği Boğazlar üzerindeki tam egemenlik hakkını hangi antlaşmayla yeniden elde etmiştir? A.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Salih Zeki Anadolu Lisesi
Çalışma soruları 4. ders. Aşağıdakilerden hangisi hukukta laikleşmenin gerekçelerinden değildir? A. Mecelle’nin yetersiz olması B. Dinsel hukukun gayrimüslimlere.
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
Ait Ders çalışma soruları.
ATATÜRK İLKELERİ YARD. DOÇ. DR. V. SEFA FUAT HEKİMOĞLU OKT. ADNAN MUHACİR OKT. SEDAT GENCER 13. HAFTA.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Makbule Hanım (Kız Kardeşi) Zübeyde Hanım (Annesi) Ali Rıza Efendi ( Babası)
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
ATATÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRK İLKELERİ
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
ATATÜRK İLKELERİ.
Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Yapılan İnkılaplar
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ATATÜRK İLKELERİ
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
İNKILAPLAR. Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar  Saltanatın kaldırılması (1 Kasım 1922)  Ankara’nın başkent olması(13 Ekim 1923)  Cumhuriyetin ilanı (29.
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
Sunum transkripti:

Çalışma soruları eğitim kültür

Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır? A. Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması B. Eğitimin yaygın ve örgün haline getirilmesi C. Eğitimin merkezileştirilmesi D. Çağdaş ve akılcı toplum yaratılması E. Eğitimin laikleştirilmesi

Aşağıdakilerden hangisi Tevhid-i Tedrisat kanunun sonuçları arasında yer almamaktadır? A. Eğitimle ilgili tüm kuruluşların Milli Eğitim örgütüne bağlanması B. Dinsel eğitim kurumlarında devlet denetiminin sağlanması C. Osmanlı eğitim kurumlarından olan medreselerin kapatılması D. Takvim, saat ve hafta tatilinin değiştirilmesi E. Azınlık okullarının istediği gibi eğitim yapmalarının önlenmesi

Yeni Türk Devleti’nde çağdaş, ulusal bir eğitim ve kültür sisteminin oluşturulması amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar arasında aşağıdakilerden hangisi bulunmamaktadır? A. Medreselerin kapatılması B. Harf inkılabının yapılması C. Türk Tarih Kurumunun açılması D. Türk Dil Kurumunun açılması E. Türk Medeni Kanunun çıkarılması

Aşağıdaki gelişmelerden hangisi medreselerin kapatılması konusunda Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun uygulanmasını kolaylaştırılmıştır? A. Erkan-ı Harbiye Umumi Vekaletinin kaldırılması B. Saltanatın kaldırılması C. Şer’iye ve Evkaf vekaletinin kaldırılması D. Osmanlı hanedanının yurt dışına sürülmesi E. Tekke ve zaviyelerin kapatılması

Tevhid-i Tedrisat Kanununu kabul edilmesi dış politikada hangi sorunu gündeme getirmiştir? A. Yabancıların İstanbul’u boşaltmaları B. İstanbul Patrikhanesi sorunu C. Nüfus mübadelesi D. Yabancı okulları sorunu E. Milletler Cemiyeti’ne üye olma

Aşağıdakilerden hangisi eğitim ve kültür alanında yapılan inkılaplar ile ilgili değildir? A. Latin esaslı alfabenin kabulü B. Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun kabulü C. Kabotaj Kanunu’nun kabulü D. Türk Dil Kurumunun kurulması E. Türk Tarih Kurumunun kurulması