Başlamak için sorular:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
Advertisements

KÜLTÜR ve SANAT Yaratıcı kültürel yaşama sahip olmak dengeli, dinamik ve sağlıklı bir toplum yaratmak için gereklidir. Sanatın tüm dalları toplumun kültürel.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
MALİYET MUHASEBESİ Genel Açıklamalar
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İŞLETME YÖNETİMİ.
İŞLETME İLKELERİ SORULAR
İŞLETME KAVRAMI 1. HAFTA.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
İşletme Bilimi İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
İŞLETME YÖNETİMİ.
İŞLETMELERİN KURULUŞ AMAÇLARI OBJECTIVES OF THE ESTABLISHMENT OF ENTERPRISES.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
İŞLETMELER TEMELDE DÖRT BAŞLIK ALTINDA SINIFLANDIRILIR;
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
İŞLETME VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ KAVRAMLAR
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
İŞLETME İLKELERİ İşletmelerin Sınıflandırılması
İŞLETMELERİN KURULUŞ AMAÇLARI OBJECTIVES OF THE ESTABLISHMENT OF ENTERPRISES.
Pazarlama Giriş 1 1.
İNOVASYON.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
İşletmeyi neden kurarız ?
EKONOMİK YAŞAM SINIRSIZ İNSAN İHTİYAÇLARININ KIT KAYNAKLARLA
1 - 1© 2014 Pearson Education İşlemler Yönetimi Nedir? Üretim mal ve hizmetlerin hazırlanması İşlemler Yönetimi girdilerin çıktılara dönüştürülmesi yoluyla.
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Mühendislik Ekonomisi
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
İktİsadİ ve Hukukİ sİstemler ve polİtİkalar
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
İŞLETME VE İŞLETMECİLİK Konu 1
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
İŞLETME’DE KAYNAK YÖNETİMİ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

İşletmecilik ile İlgili Temel Sorular, Kavramlar ve Dersin Çerçevesi Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN

Başlamak için sorular: İşletme kavramı size neyi çağrıştırıyor? İşletmelerin yaşamımızdaki rolü nedir? Bir işletme kimler ile ilişki içindedir? Kurumlar ? Aktörler ? Bir işletmeyi ilgilendiren aktörler , pozisyonlar ve meslekler nelerdir?

İşletme (?) Ekonomik (?) Teknik (?) Hukuki (?) Sosyal (?) Üretim ve/veya satış: kâr veya zarar İhtiyaç Üretim faktörleri Üretim süreci Pazarlama Satış Kar? Zarar?

İşletme bilimi (?) İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve parasal olayların izlenmesi konularını ele alıp inceleyen bir bilim dalıdır. Kurallar, teoriler neyi açıklamaya çalışır? Optimal çözümler Üretim, yönetim, satış vb için İşletme içi aktörler-arası ve işletme ile diğer aktörler arası ilişkiler İşletmenin toplum ile etkileşim alanı İşletmenin çevre ile etkileşim alanı

Kavramlar Ekonomik sistem (Planlı,Pazar, Karma) Kaynakların dağılımını belirleyen kurallar bütünü Kaynak= üretim faktörleri Kurallar neye göre belirleniyor? Kaynaklar kimin? Denetimi kim yapıyor? YA DA Üretimi kim planlıyor? Dağılımı kim planlıyor?

Kavramlar (2) Üretim unsurları/faktörleri Geleneksel olarak Gereksinmelerin karşılanması amacıyla mal ve hizmet üretiminde yararlanılan, bir ülkenin sahip olduğu temel kaynaklardır. Geleneksel olarak Emek (Fiziksel? Düşünsel?) Sermaye: her tür servet unsuru Doğal kaynaklar Modern anlayış Teknoloji (pragmatik bilgi ve araçsallaştırma) Girişimci (Kâr ? Zarar? Risk?)

Kavramlar (3) İhtiyaç ve ihtiyaç türleri ? Doğal kaynakların ve insan kaynağının kıtlığı insanların tüm ihtiyaç ve isteklerinin karşılanmasını engeller? Kaynaklar sonlu, ihtiyaçlar sonsuz (?); o zaman kaynaklar nasıl dağıtılacak? İnsanların ihtiyaçları artıyor mu? Çeşitleniyor mu? Talep (ihtiyaç/istek, gelir, ödeme isteği) Satın alma gücü olan bireylerin ekonomik mal ve hizmetlere gösterdikleri isteklerdir. Arz

Kavramlar (4) Ürün /Mal ve Hizmet Fayda Ürün: somut Hizmet: elle tutulur olmayan Her ikisi için de üretim faktörlerinin özel olarak bir araya getirilmesi gerekir. Üretim/yatırım malı-Tüketim malı Dayanıklı tüketim malı-Dayanıksız tüketim malı Fayda Ürün ve hizmetlerin ihtiyaçları giderme özelliği Tüketici Son (nihai tüketici), endüstriyel tüketici,

Kavramlar (5) Başarı Girişim Yönetici Bir işletmede başarının ölçütü nedir? Kârlılık, uzun ömürlülük, verimlilik? Verimlilik= Çıktı/Girdi Ekonomiklik=Satış Geliri/Maliyet Gideri Kârlılık=Toplam net kâr/ Kullanılan sermaye Kar amacı gütmeyen işletme(?) Girişim Kâr amacı güden işletmeler (fiyat, Pazar) Yönetici Kim adına? Kâr-Zarar-Risk? Denetim?

Temel ayrımlar ve çıkar çatışmaları İşletme ile ilişkili aktörler Devlet Toplum Sivil toplum örgütleri Tüketici bireyler Diğer işletmeler Yöneticiler Çalışanlar Sermaye sahipleri…