Genel Öğretim İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Genel Öğretim İlkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim İlkeleri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
REHBERLİK.
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRENME İLKELERİ VE SEVİYELERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
MERHABA.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
"Çağdaş" eğitimcilerin eğitim öğretim ilkeleri
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
Web : albayrakegitim.com
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Web : albayrakegitim.com
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Öğretim yöntemleri dersi, içerisinde Program Geliştirmenin temel öğeleri arasında yer alan eğitim durumları.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKELERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Genel Öğretim İlkeleri Prof.Dr. Mustafa ERGÜN

Gerek ders kitaplarının yazılmasında gerekse o dersin sınıflarda öğretmenler tarafından işlenmesinde esas alınan ilkeler

Çocuğa görelik (veya öğrenciye görelik) ilkesi Ders programının hazırlanmasında veya dersin işlenmesinde, öğrencinin fizyolojik ve psikolojik özelliklerinin, bireysel farklılıklarının esas alınmasıdır.

Ortaçağ: “kitap merkezli” eğitim Sanayi devrimi "öğretmen merkezli" eğitim Bu ilke okul binası, sınıftaki oturma düzeni, ders kitabı ve dersin işlenişi sırasında "öğrenci merkezli" bir öğretim istiyor.

Bu ilkeye "çocuğa uygunluk“ (seviyeye uygunluk) veya “öğretimi bireyselleştirme" ilkesi de denir.

Örnek uygulamalar: Helen Parkhurst: "Dalton Plânı“ C. W Örnek uygulamalar: Helen Parkhurst: "Dalton Plânı“ C.W.Washburn: “Winnetka Plânı Peter Petersen: "Jena Plânı"

2. "Bilinenden bilinmeyene" ilkesi öğrencinin o zamana kadarki bilgi ve tecrübelerinden hareket etmek, yeni bilgi ve tecrübelerin bunlar üzerine kazandırılması

3. "Soyuttan somuta" ilkesi Çocuktaki zihin gelişimi somuttan soyuta doğrudur. Somut daha kolay öğrenilir. (eşya ve nesneler; model, fotoğraf veya simgeler) Bilgisayardan faydalan!

4. "Yakından uzağa" ilkesi Yer, yaşayış ve zaman açısından öğrencinin en yakınından hareket etmek. "Çevreye görelik", "topluma görelik" gibi bazı ilkeler de bu çerçevede düşünülebilir.

5. Tasarruf (ekonomi) ilkesi Her türlü eğitim-öğretim faaliyeti en az zaman, en az emek ve enerji sarf edilerek, en yüksek verim elde edilecek şekilde düzenlenmelidir (plânlı ders)

6. Açıklık ilkesi Somut örnekler, malzemeler Sade, anlaşılır konuşma Çok duyu organına hitabetme Seviyeye uygunluk

7. Aktivite İlkesi Buna, "öğrenci eylemi" veya "iş ilkesi" de denmektedir. Derste aktif olmak hem daha iyi öğrenme sağlar hem de sorumluluk, girişimcilik, bağımsızlık vs. gibi bazı ahlâkî erdemleri daha iyi geliştirir.

8. Hayata yakınlık ilkesi Okul ve öğretim ortamı hayattan kopuk, yapay bir ortam olmamalı. Okul hayata hazırlamalı, hayatın kendisi olmalıdır.

9. Bütünlük İlkesi G. Kerschensteiner'in üzerinde durduğu bu ilke, çocuğun eğitilecek yönlerinin (zihin, beden, ruh) bir bütün olarak alınıp değerlendirilmesini ister.

Marxist eğitim teorisi Gestaltçı zihin (algı) anlayışı “Toplu öğretim”

10. Otoriteye itaat ve özgürlük ilkesi (sosyallik ilkesi) Çocukları dengeli olarak sosyalleştirmek. Okul sosyalleşmesi, büyük toplumsal örgüye hazırlık

11- Bilgi ve becerinin güvence altına alınması ilkesi Bilgi ve beceriler kitap, ses ve görüntü kayıt ortamları sayesinde güvence altına alınmıştır. Bunları gerçek hayatta tam değerlendirmek ve daha da geliştirmek için, çocuk ve gençlerin beyinlerine ve bedenlerine yerleştirilmelidir.