Özel Eğitim Hizmetleri -Sorunlar, Çözüm Önerileri-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Advertisements

Sorumluluk Kazandırma Becerisi
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Aile eğitimi.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
Engelli Çocukların Ailelerine Öneriler
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
SINAV KAYGISI VE AİLE.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Engelli Çocuk Ailelerine Önemli Uyarılar
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Kardeşler,engelli kardeşlerin bakımı konusunda aldıkları sorumluluktan dolayı baskı hissedebilirler. Engelli olmayan çocuklar,engelli kardeşinden ailenin.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Aileleri İle Çalışmak
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sunum transkripti:

Özel Eğitim Hizmetleri -Sorunlar, Çözüm Önerileri- Sezgin kartal Nova özel eğitim-rehabilitasyon-danışmanlık 12.11.2015, ŞİŞLİ RAM

SUNUM AKIŞI? TANIŞMA ÖZEL EĞİTİMİN ALANININ ÇERÇEVESİ NEREDEN GELDİK NEREYE GİDİYORUZ? SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM AŞAMALARI? SORUN DAVRANIŞLAR NASIL BAŞLIYOR? AİLELER NEREDE? VE OKUL HAYATI! KAYNAŞTIRMADAN NE BEKLEMELİYİZ?

Özel Eğitim Alanı Cumhuriyet’in kurulması ile beraber eğitim seferberliği başlamıştır. Aynı tarihlerde ilk özel eğitim çalışmaları Sağlık Bakanlığı bünyesinde 1950’li yıllar

Özel Eğitim Alanı Yeni mevzuat düzenlemeleri 1980 dönemi Yasa var ama uygulamalar yok! Avrupa Birliği’ne giriş süreci-1995 ve sonrası Hızlı bir geçiş ve düzenleme dönemi

Nereye doğru gidiyoruz? Kaynaştırılmış ortamlarda eğitim uygulamaları…..

Biz Neredeyiz? Toplumun çocuğa bakışı nasıl? Özel çocuğa bakışımız nasıl? Çocuk gelişiminde neyi önemseriz? Akademik gelişim? Sosyal gelişim?

Sosyal-Duygusal Gelişim Yaşamın başlangıcından itibaren bebek sosyal becerilerini geliştirmeye ve kullanmaya çalışmaktadır. Annesiyle kurduğu ilişki ile sosyal gelişiminde aşamalar kaydederek ilerlemektedir. Anneye yakın olmak, sarılmak, anneyi devamlı olarak gözlemek, ona gülümsemek çocuğun sosyal tepkileridir. Anne-babaların ve yakın çevrenin bu gelişimi destekleme biçimi, çocuğun sosyal ve duygusal dünyasını şekillendirir. Çocuğun kişilik gelişimini doğrudan etkiler.

Sosyal-Duygusal Gelişim -1 Yaş, Bebeklik Dönemi: Temel güvene karşı-güvensizlik, Sevgi göstermek, ihtiyaçlarını zamanında gidermek. SONUÇ:Başkalarına karşı güven duygusu kazanır, kendini emniyette hisseder. YADA Başkalarına karşı güven duymaz , kendini emniyette hissetmez.

Sosyal-Duygusal Gelişim 1-3 Yaş; İlk Çocukluk Dönemi: Özerkliğe karşı kuşku ve utanç, Çocuğun girişimlerini destekle, başarılarını ödüllendir, başarısızlıklarını görmezden gel. SONUÇ: Kendi duygu ve düşüncelerinin doğruluğuna ilişkin güven ve anne-babadan bağımsız davranma. YADA: Kendi duygu ve düşüncelerinin doğruluğuna ilişkin kuşku ve yetersizlik duygularından kaynaklanan utanç duyguları.

Sosyal-Duygusal Gelişim 3-6 Yaş, Okul Öncesi Dönem Girişkenliğe Karşı Suçluluk, Seçme şansı ver, seçim ve eylemlerinde eleştirme. SONUÇ: Girişimde bulunabilme ve sorumluluk almaya istekli olma. YADA: Yapmak istediklerinin yanlış olduğuna inanma ve yapmak istediklerine ilişkin suçluluk duyguları yaşama.

OLUMSUZ DAVRANIŞLAR Olumsuz davranışlar nasıl başlar? Olumsuz davranışlar daha çok hangi ortamlarda artar? Özürlü çocuklarda olumsuz davranışların sayısı fazla mıdır? Neden?

ÖNYARGILAR Özürlü çocuklar daha fazla olumsuz davranışa sahiptir. En erken dönemde disipline etmek önemlidir. Çünkü önleyici çalışmalar yapılmış olur. Bunun için; Çocuklar en erken dönemde öğretimlere maruz bırakılırlar, Disiplin kazandırılmaya çalışılır, Uzmanlar aileleri yanlış yönlendirmeye başlar, Özürlü çocuğun çocuk olduğu unutulmaya başlanır.

ÖNYARGILAR Gelişim evrelerinin getirdiği doğal zorluklar, çevrenin olumsuz etkileriyle birleşerek çocuklarda istenmeyen-olumsuz davranışlara yol açabilir. Bu durum çoğu zaman eğitimcilerin ve anne-babaların kendilerini çaresiz hissetmelerine yol açar.

Özellikle gelişimsel geriliği olan çocuklarda olumsuz davranış ortaya çıktığında anne-babalar panik olmakta ve ne yapacağını bilememektedir. Çoğu zaman bu davranışlar çocuğun özürüne atfedilmektedir.

DAVRANIŞ? Olumsuz davranış nedir? Anne-babanın-öğretmenin hoşuna gitmeyen? Anne-babayı utandıran? Çocuğu eğitim ortamından uzaklaştıran? Çocuğun kendisine zarar veren? Başkalarına zarar veren? Çocuğa öğretilmemiş olan? Olumsuz davranışları engellemek için neler yapılmalıdır?

Davranış Danışmanlığı 1. Çocuğun psikobiyolojik ihtiyaçlarını karşılamak. Ebeveyn, öğretmen ve diğer önemli kişilerin dikkatini çekmek veya onlar tarafından fark edilme gereksinimi. Meraklarının giderilmesi gereksinimi Fiziksel etkinlikte bulunma gereksinimi ve oyun gereksinimi.

Devam .... 2-Hoşlanılan davranışlarının beğenildiğini ona göstermek ve olumlu davranışları avlamak, 3-Olumsuz davranış oluştuğunda sadece davranış hakkında konuşmak, 4-Olumsuz davranışı pekiştirmemek: Ağladığında susturmak için bir şeyler vermek v.b. Görmezden gel.

Devam.. 5. Çocuğun ilgilerini izle, hoşlandıklarını listelemeye çalış 6.Gelişim yaşına uygun oyunları oynamakla işe başlamaya çalış.

Çocukta Olumsuz Davranış Gördüğünde; Çocuğunun gelişim yaşına bak; Alternatif davranışı bilip bilmediğini düşün, Davranışın öğrenmeği olumsuz yönde etkileyip etkilemediğine bak, Çocuğa zarar verici bir yönü olup olmadığına bak, Başkaları da seninle aynı fikirde mi?

Aile Boyutu Kabul süreci Devam eden stresler Çocuğa yönelik tutumlar Ailenin çocuktan ve toplumdan beklentileri

Ve Okul! Okulun ifade ettiği anlam? Aileler okuldan ne bekler? Okulda yaşanan sorunlar? Çocuktan kaynaklanan sorunlar Okuldan kaynaklanan sorunlar Şimdilik çözüm var mı?

Okullarda Etiketleme… Etiketleme, bireyin yetersizliği, engeli ve sınırlılığı üzerinde durmaktadır. Etiketleme, bireyin yapamadıkları üzerine odaklanmaktadır. Dolayısıyla etiketleme, çocukla ilgili önyargıların oluşmasına sebep olmaktadır. Etiketleme, çocuğun arkadaşları ve akranları tarafından damgalanmasına ve reddedilmesine yol açmaktadır. Etiketleme, çocuğun performansında ortaya çıkan özelliğin, çocuğun yetersizliğinden kaynaklanıyor gibi yanlış anlaşılmasına sebep olabilir. Ve sonunda bireyin eğitim ortamından uzaklaşmasına sebep olur.

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN SINIF İÇİ UYARLAMALARI FİZİKSEL ORTAM DÜZENLEMELERİ Öğretmene yakın oturt. Hareketli ise duvar kenarına oturt. Öğrencinin yanına ona yardımcı olabilecek bir öğrenci oturt. Tahtadaki yazıları gördüğünden emin ol. Her derste en az bir defa yanına git.

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN SINIF İÇİ UYARLAMALARI DAVRANIŞ DÜZENLEMELERİ Mutlaka olumlu davranışlarını farket ve pekiştir. Derste söz almasını destekle. Yaptığı olumlu davranışları arkadaşlarına anlat. Olumsuz davranışları hakkında onunla konuşma.

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN SINIF İÇİ UYARLAMALARI DAVRANIŞ DÜZENLEMELERİ Mutlaka ona ödev ver ve ödevi kontrol et. Onunla konuşurken yanına git ve seni anladığından emin ol. Sınıfta basit sorumluluklar ver.

Son Söz...... Öğrenci olumsuz özellikleri ile dikkatimizi çekmek zorunda kalmasın! Akademik başarı ikinci planda tutulmalı ve çocuğun sosyal-gelişimi ön plana getirmelidir. Öğrencilerin önce çocuk olduklarını unutmayalım!