. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTİVASYON VE MOTİVASYON ENGELLERİNİ AŞABİLME
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
Sorumluluk: Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Kendine Karşı Sorumluluk
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
DEĞERLER KULÜBÜ İSTİKRARLI OMAK
HOŞGELDİNİZ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Sen hangisini seçerdin?
** DEĞERLER EĞİTİMİ ** SORUMLULUK
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
MOTİVASYON.
HAZIRLAYAN:ALEYNA USLU
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
SINAV KAYGISI.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Büyükçekmece Güzelce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
TAKIM RUHU NEDİR? 12-h.
TAKIM RUHU 11-A.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Golombok-Rust Evlilik Durumu Envanteri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU DEĞERLER EĞİTİMİ. DİSİPLİN VE SORUMLULUK HAZIRLAYANLAR: Nurettin GÖKSUGÜZEL Gülsüm ÇELİK Havva YAKUT Fatma Evrim KUNDAKÇI.
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınıf yönetimi ve disiplin
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sunum transkripti:

.

* Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir. D İ S İ P L İ N

* Disiplinin büyük çoğunluğu iyi davranışları özendirmektir, kalanı ise kötü davranışlara karşı takındığımız tavırdır.

* Disiplin, sorumlu davranmayı öğretmektir: Çocuğun bilgi toplaması, önündeki seçenekleri ve sonuçları görmesi, aralarından kendileri ve başkaları için en iyisini seçmesi, “iç disiplin”dir. İtaat ise dış disiplindir.

Disiplinin ilkeleri: Kararlılık Kararlılık Kesinlik Kesinlik Süreklilik Süreklilik Sakinlik Sakinlik Ödüllendirme Ödüllendirme

Başarının temelinde İÇ DİSİPLİN vardır.

İç disiplin insanı iyi,güzel,doğru olana yakınlaştıran ve onun beceri kazanmasına, başarılı bir sonuç almasına, öğrenmesine ve ilerlemesine neden olan süreçtir.

Yapmanız gerekenlerle, yaptıklarımız arasında bir uçurum varsa iç ……..disiplinle…………….. ilgili bir sorunumuz vardır.

İ ç disiplini geliştirmenin yolu güçlü bir iradeye sahip olmaktan geçer. İ radeli olmak demek ki;iyi güzel,sa ğ lıklı,do ğ ru olanı yapmak ve kötü,çirkin sa ğ lıksız, yanlış şeylerden uzak durmaktır.

İç disiplini kontrol altına alan insan kendini de kontrol altına alır, kendini disipline eden, kontrol eden insan tüm dünyayı ve yazgısını da kontrol eder, başarılı olur.

*Peki insanların motivasyonları, neden zayıftır? *İç disiplinleri niçin yetersizdir?

Elbette bunun ba ş l ı ca nedenleri vard ı r, bunlar ı n en ba şı nda: 1. Konuya yeterince odaklanamamak, 2. Motive edici bir amacın olmaması, 3. Sorumluluk bilincinin gelişmemesi,

4. Amaçsız insanlarla birlikte olmak, 5. Motive edici ortamlarda bulunmamak, 6. Sürekli başkalarına ba ğ ımlı olmak, 7. Yaptı ğ ı işi sevmemek, 8. Sürekli kaygı ile yaşamak,

9. Yapılacak işi başaraca ğ ına inanmamak, 10. Elverişsiz sağlık koşulları içinde olmak, 11. İşi erteleme alışkanlığı 12. Sürekli kararsızlık, 13. Özgüvenin yetersiz oluşu.

.

SORUMLULUK Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur. Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.

Sorumluluk hayatın her aşamasında bireyin üslenmesi gereken vazifesi ve bunun sonucunda da bireyin sorunları aşabilmesinde en önemli dayanağıdır.

"Sorumluluk insanların en fazla korktukları şeylerden birisidir, ama bizi hem erkek ve hem de kadın olarak en fazla geliştiren de odur“.(Frank Crane) "Sorumluluk insanların en fazla korktukları şeylerden birisidir, ama bizi hem erkek ve hem de kadın olarak en fazla geliştiren de odur“.(Frank Crane)

Öğrenci öğretmenine sorar:

Hocam yapmadığımız bir şeyden sorumlu tutulur muyuz? Ö ğretmen: Tabii ki hayır. Neden sordun? Ö ğrenci: D ü n ö devimi yapmadım da…