“VERİMLİ DERS ÇALIŞMA” Arif ARIKAN
BAŞARISININ ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL NEDİR? SİZCE BİR ÖĞRENCİNİN; BAŞARISININ ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL NEDİR? Sayısı çok fazla olan rakipleri mi? İyi bir okulda okumuyor olması mı? Yeterli ölçüde ders çalışma ortamına sahip olamayışı mı? Yoksa bizzat kendisi mi? HANGİSİ? Arif ARIKAN
Kişinin Önündeki En Büyük Engel KENDİSİDİR Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Olmuyor, olmuyor, olmuyor!.. Demeyin!.. Çözüm Üretin!.. Arif ARIKAN
HİÇBİR BAŞARISIZLIK SON DEĞİLDİR… Thomas EDİSON elektrik ampulünü çalıştırmak için tam 2000 farklı madde denemiş, ama hiçbirisi işe yaramamıştı. Bilim adamının yardımcısı aylar süren bu çabaları sızlanarak şikayet etti. Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
KÖMÜR DE OLABİLİRSİN , ELMAS DA Elmasın ve kömürün hammaddesi karbondur. Gevşek olursa KÖMÜR Sıkıştırılırsa ELMAS olur NE OLACAĞINA KARAR VER Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR BAŞARILI OLMAK İÇİN ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR Arif ARIKAN
HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN… SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN… ÜNİVERSİTE LİSE Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
NASIL BİR ZAMANLAMA , DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR 30’ + 10’ +10’ = 50’ Çalışma Tekrar Dinlenme Arif ARIKAN
KEŞKE!!! dememek için zamanınızı iyi değerlendirin. Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Arif ARIKAN
Verimli Çalışmamızı Engelleyen Faktörleri Ortadan Kaldıralım… Arif ARIKAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Arif ARIKAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Arif ARIKAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Arif ARIKAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Arif ARIKAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Arif ARIKAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Arif ARIKAN
Avucunuzdaki kelebek Zamanın birinde iki tane kız kardeş varmış, nasıl akıllılarmış anlatamam. Etraflarındaki ve okuldaki tüm bilgi onlara yetmez olmuş. Bir gün anneleri onları dağdaki bilge adama götürmeye karar vermiş. Arif ARIKAN
Kızlar bilge adamla karşılaşınca ona sorular sormaya başlamışlar. Bilge adam bütün soruları doğru cevaplamış; kızlar çok sevinmişler ve annelerinden eğitimleri için bir süreliğine izin istemişler ve bilge adamın yanında kalmışlar. Sordukları soruların hepsinin cevabı doğruymuş. Bir süre çok mutlu olmuşlar, ama sonra sıkılmaya başlamışlar. “Bilgenin bilemeyeceği bir soru bulmamız lazım.” diye düşünmüşler Arif ARIKAN
Kızlardan biri bir gün “buldum” diye sevinmiş. “İki elimin arasına bir kelebek koyacağım ve bilge adama soracağım, avucumun içinde bir kelebek var. Canlı mı, ölü mü? Ölü derse kelebeği bırakacağım. Canlı derse avucumu hafifçe bastıracağım. Her ne derse cevabı bilemeyecek.” Kızlardan birisi kapalı tuttuğu ellerini bilgeye doğru uzatmış. Arif ARIKAN
“Avucumun içinde bir kelebek var; canlı mı ölü mü?” Ve sormuş: “Avucumun içinde bir kelebek var; canlı mı ölü mü?” Bilge adam cevap vermeden önce uzun süre kızın gözlerine bakmış, bakmış ve cevaplamış: Arif ARIKAN
“Senin ellerinde kızım senin ellerinde. . .” Arif ARIKAN
Şimdi bakın hayatınıza ve mutluluğunuza… Nerede mi? Açın avucunuzu… Sizin ellerinizde; tam avucunuzun içinde… Arif ARIKAN
NADİDE FAZIL AYSU-FATİH İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ Unutmayın; son gülen, iyi güler! NADİDE FAZIL AYSU-FATİH İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ