Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ ANNE BABA OLMAK.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
DİNLEME.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Hazırlayanlar İLETİŞİM engelleri Prof. Dr. Hüseyin PEKER Hazırlayanlar
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
HOŞGELDİNİZ.
Psikolojik Danışman ve Rehb.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI 12 – 18 YAŞ.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK EĞİTİMİ -THOMAS GORDON
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ : Giriş
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
1 İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Empati.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
Gökçe Erinç Büyükşengür
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık. ” diye ekler. Aşağıda beş cümleyle anlatılmış bir olay ve bu olayla ilgili yirmi ifade bulacaksınız. Her ifadenin karşısında da Doğru (D), Yanlış (Y) ve Belirsiz (?) seçenekleri vardır. Her ifade için bu seçeneklerden birini işaretleyiniz.

DY? 1. Telefon eden yöneticidir.DY? 2. Olayda iki kişi vardır.DY? 3. Yöneticinin odasına gelmesini istediği kişi, daha alt kademedeki biridir.DY? 4. Yönetici telefonla konuştuğu birine odasına gelmesini söylemiştir.DY? 5. Yöneticinin odasının kapısı açıktır.DY? 6. Yöneticiye göre şirketin durumu iç açıcı değildir.DY? 7. Olay gece geçmektedir.DY? 8. Olay işyerinin kapanmasından sonra geçmektedir.DY? 9. Yönetici erkektir.DY? 10. Yöneticinin odasının ışığı yanmaktadır.DY? 11. Telefone birisi yanıt vermiştir.DY? 12. Telefonda iki kişi konuşmuştur.DY? 13. Olayı anlatan kişi yönetici değildir.DY? 14. Olayda yönetici bir manzaraya bakmaktadır.DY? 15. Yönetici ile diğer kişi bir manzaraya bakmaktadır.DY? Yönetici “manzara” demekle aşağıdakilerden hangisini kastetmiştir? 16. Bir bütçeDY? 17. Bir tahminDY? 18. Bir raporDY? 19. Bir resimDY? 20. Bir fotoğrafDY?

İletişimin temel unsuru ETKİN DİNLEME PASİF DİNLEMEDEN - ETKİN DİNLEMEYE * Dalıp giden gözler * Ezbere yanıtlar * Son kelimeyi yinelemek * Soruları yanıtlayabiliyorsanız (GERÇEK DİNLEME) * Başkalarına anlatabiliyorsanız. * Başkalarına öğretebiliyorsanız.

BİRBİRİMİZİ NEDEN DİNLEMEYİZ? * İlgi düzeyi * Dikkat dağıtan etmenler * İçsel söyleşi * Sunuluş biçimi * Beden dili * Göz teması * Konuşma sırasını beklemek * Alışkanlık (dinleme) * Savunma mekanizmaları

KONUŞMACIYI * Verdiği bilgilere gereksinimiz varsa, * Kişi bizim için önemliyse * Yanlış anlama / anlaşılma riski yüksek olan durumlarda (Konunun karmaşıklığı – yabancılığı) * Konuşmacı sesine duygusal bir ton kattığında DİKKATLİCE DİNLEMELİYİZ.

ETKİN DİNLEME * Doğru orantıyı kullanın * Göz teması sağlayın * Not alın * Başkalarının lafını ağızından almayın * Ezbere karar vermekten kaçının * Tepki verin * Yargılamalardan kaçının * Sorular sorun * Konunun özüne yönelik sorular soru * Yanıt vermeden önce duraklayın

DİNLEME ŞEKİLLERİ * Kapalı Tepki (Yansıtıcı Dinleme) * Açık Tepki (Yansıtıcı Dinleme)

İletişim sanatı ilgi çekici değil ilgili olmaktır. Karşımızdaki insanı ne kadar iyi dinler ve ne kadar iyi anlarsak, karşımızdaki insanlar bizi dikkatle dinler.

İLETİŞİM ÇATIŞMALARI ve SORUN ÇÖZME

SORUN ÇÖZME DEĞİŞKENLERİ S.Ç.= Dinleme X Empati X Adalet X Tutarlılık

ALICI DAVRANIŞLARI ve KABULLERİMİZ Alıcımızın Olası Tüm Davranışları

Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı Kabul Çizgisi ALICI DAVRANIŞLARI ve KABULLERİMİZ

Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı Kabul Çizgisi Görece «kabul eden» ALICI ALICI DAVRANIŞLARI ve KABULLERİMİZ

Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı Kabul Çizgisi Göreceli «kabul etmeyen» ALICI ALICI DAVRANIŞLARI ve KABULLERİMİZ

ALICI DAVRANIŞLARI ve ALICI BAKIŞINA GÖRE KABULLERİMİZ Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı A Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı B

ALICI DAVRANIŞLARI ve RUH HALİMİZE GÖRE KABULLERİMİZ Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı A Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı B

ALICI DAVRANIŞLARI ve ORTAMA GÖRE KABULLERİMİZ Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı B Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı A

ALICI DAVRANIŞLARI ve TUTUMLARIMIZA GÖRE KABULLERİMİZ Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı A Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı B TUTARSIZLIK MIDIR?

ALICI DAVRANIŞLARI ve KABULLERİMİZ Kabul Alanı Kabul Etmeme Alanı Yapmacık Kabul

İLİŞKİLERİMİZDE KABUL ETMEYECEĞİMİZ ALICIMIZ DEĞİL DAVRANIŞLARI OLMALIDIR! HİÇBİRİMİZ MÜKEMMEL DEĞİLİZ!!!

22 Senin sorunların karşısında sen ne düşünüyor ve ne hissediyorsun? Senin sorunların karşısında ben ne düşünüyor ve ne hissediyorum? Senin sorunların karşısında onlar (TOPLUM) ne düşünüyor ve ne hissediyor? ONLAR BASAMAĞI BEN BASAMAĞI SEN BASAMAĞI 1. Senin sorunların karşısında başkaları ne düşünüyor ve ne hissediyor? 6. Benim duygularım 5. Bende de var 4. Teşhis 3.Akıl verme 2. Eleştiri 10. Derin duyguları anlama 9. Tekrarlama 8. Soruna eğilme 7. Destekleme

DİNLEME - EMPATİ Kabul Dili (SÖZSÜZ) * Karşımızdakine karışmayarak kabul ettiğini göstermek * Edilgin dinleyerek kabul ettiğini göstermek Kabul Dili (SÖZLÜ) * Kapıları aralamak * Evet dili

SORUN KİMİN? Belli bir sorunla karşılaştığımızda ilk yapılması gereken sorunun kime ait olduğunu kendimize sormaktır.

SORUN KİMİN? Eğer yanıtımız sorun benim ise karşımızdaki kişi ile ilişkilerimizin boyutunu ve onun bizden beklentisini de göz ardı etmeden; ona sorunu tanımlayan ve bizim üzerimizdeki etkisini açıklayan bir ben dili mesajı vermeliyiz.

SORUN KİMİN? Eğer yanıtımız sorun onun ise o zaman ona konuşmaya yüreklendirici, kapı aralayıcı mesajları iletip etkin dinleme konumuna geçmeliyiz.

SORUN KİMİN? Belli bir sorunla karşılaştığımızda ilk yapılması gereken sorunun kime ait olduğunu kendimize sormaktır. Eğer yanıtımız sorun benim ise karşımızdaki kişi ile ilişkilerimizin boyutunu ve onun bizden beklentisini de göz ardı etmeden; ona sorunu tanımlayan ve bizim üzerimizdeki etkisini açıklayan bir ben dili mesajı vermeliyiz. Eğer yanıtımız sorun onun ise o zaman ona konuşmaya yüreklendirici, kapı aralayıcı mesajları iletip etkin dinleme konumuna geçmeliyiz.

SORUN KİMİN? Yapılmasını istediğimiz çalışmaların hiçbiri yapılmamış! Sele kapılan hayvanları telef oldu! SORUN BENİM BEN DİLİ Çalışmalar yapılmamış (SORUN) İşlerim aksayacak, (SOMUT ETKİ) Sinirleniyorum. (YARATTIĞI DUYGU) SORUN ONUN! SEN DİLİ Edilgin sessizlik Kapı aralayıcıları Kabul tepkileri Etkin dinleme (Yansıtıcı/açılımlı/geri iletiye dayalı dinleme

BİLİNÇALTI ŞİFRELEME SÜRECİ E V E T Karşı tarafın olumlu tavır sergilemesi için EVET’e götürücü ifade! Demek yeşil rengi sevmiyorsun? Sanırım maaşıma zam yapmayacaksınız. Sanırım odanı toplamayı düşünüyorsun.

Öyle değil mi? Şöyle mi yapsak? Yapar mıyız? Daha iyi, değil mi? Ödevini bitireceksin, öyle değil mi?

BİLİNÇALTI ŞİFRELEME SÜRECİ E V E T  Kişisel Talimatlar  Bilinçaltı  Soruların gücü  Referans nasıl alınır?

AKILDA KALICILAR * İlkler * Sonlar * Alışılmadık şeyler * Bağlantılar (hikaye, benzetme) * Tekrar * Heyecan

DİNLEMEYİ ENGELLEYEN ALICI TAVIRLARI * Emir vermek, yargılamak * Uyarmak gözdağı vermek * Ahlak dersi vermek * Öğüt vermek, çözüm ve öneri getirmek * Öğretmek, nutuk çekmek, mantıklı düşünceler önermek * Yargılamak, eleştirmek, suçlamak, aynı düşüncede olmamak * Övmek, aynı düşüncede olmak * Yorumlamak, analiz etmek, tanı koymak * Ad takmak, alay etmek * Güven vermek, desteklemek, avutmak, duygularını paylaşmak * Soru sormak, sınamak, çapraz sorgulamak * Sözünden dönmek, oyalamak, şakacı davranmak, konuyu saptırmak