M. E. B. Hizmet içi eğitim, Tokat,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
Advertisements

EĞİTİM SETİ TANITIMI.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Hazırlayan: KENDOKU NASIL OYNANIR? Hazırlayan:
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Eğitsel Oyunlar.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
1.1 GİRİŞ Bu kitap, çevre psikolojisi (environmental psychology) konusunda temel bilgileri kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. Çevre psikolojisini,
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
Strateji Oyunları.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
KENDOKU (4 İŞLEM) NASIL OYNANIR?
Zekâ Oyunları.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
7th International Congress of Research in Education
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zeka Testleri.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
ZEKA OYUNLARI ÇEŞİTLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Programdan Sorular.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

M. E. B. Hizmet içi eğitim, Tokat, 23.07.2014 Zeka Oyunları M. E. B. Hizmet içi eğitim, Tokat, 23.07.2014

Zeka Oyunları Dersi 5, 6, 7, 8. sınıflar için Öğrenci dört kez alabilir Esnek tasarıma uygun Katılım ve gelişme esaslı değerlendirme

Dersin Amaçları Problem çözme becerisi Sistematik düşünme alıştırması Zeka oyunları kültürü edinme Düşünceleri etkili ifade edebilme Takım çalışması Centilmence rekabet

Ders Ne DEĞİLDİR? Bir zeka/başarı/yetenek ölçme aracı Kısa dönem hafıza tekniği çalışması Bilimsel bir aktivitenin yedeği/önkoşulu Tüm oyunların incelendiği/ sınıflandırıldığı bir ders Uzmanlaşılması gereken bir strateji oyununun dersi (satranç, go vb.) Başarıya açılan kapının gizli anahtarı…

Dersin Öğretiminde Başarı İçin… Zeka oyunları ile ilgileniyor olmanız, Okulunuzun koşullarına göre uygun dersler planlamanız, Her aktiviteyi örneklerden faydalanarak bizzat tasarlamanız, Öğrencilerin motivasyonunu bozacak tuzaklardan kaçınmanız gerekecektir.

Tuzaklar Öğrencilerin «etiketlenmesi» (zeki, başarısız, birinci seviyede, ikinci seviyede gibi) Dersi kendi haline bırakma («Siz kendiniz satranç oynayın…» v.b.) Amaç dışı kullanım (test çözme v.b.) Aşırı didaktik tutum (soruların ardından cevapları hemen verme, hiç yarışma yapmama gibi)

Dersin Genel Yapısı Oyunlar 6 farklı kategoride Her kategori için 3 zorluk derecesi (D1, D2, D3) tanımlı Bu bilgiler müfredatta mevcut Sınıfın deneyimine ve koşullarına göre farklı kategorilerde farklı zorluk derecelerinde oyunlar seçerek ders planlanabilir.

Kategoriler Akıl yürütme ve işlem oyunları Sözel oyunlar Geometrik-mekanik oyunlar Hafıza oyunları Strateji oyunları Zeka soruları

Akıl Yürütme ve İşlem Oyunları Örnekler: Sudoku, apartmanlar, çit, mantık karesi, işlem karesi, kakuro Mantıksal çıkarımlarla adım adım ilerlenir Çoğunlukla tek kişilik, bulmaca tarzı oyunlar Tek çözümlü İpuçlarının hangi sırayla değerlendirileceği kritik önemde

Sözel Oyunlar Örnekler: Anagramlar, şifre oyunları, sözcük avı, sözcük yerleştirme Kelime haznesi önemli Oyunlarda biraz genel kültür de olabilir Tek kişilik, takım oyunu, takım yarışması v.b. olabilir Soruların tek çözümü olmayabilir

Geometrik-Mekanik Oyunlar Örnekler: Tangram, polyomino, labirentler, düğümler, soma küpleri, yap-bozlar Uzamsal beceriler kullanılıyor El-göz koordinasyonu, motor beceriler gerekebilir. Tek kişilik, takım oyunu, takım yarışması v.b. olabilir Sorular genellikle tek çözümlüdür Çoğunlukla materyale ihtiyaç duyulur

Hafıza Oyunları Örnekler: Eşleştirme, resim hatırlama, yakın plan fotoğraf tanıma, yön bulma Kısa dönem hafızayı zorlama yöntemlerle kullanma ile karıştırılmamalı Oyunlar tek kişilik, takım oyunu v.b. olabilir Genellikle materyale ihtiyaç duyulur

Strateji Oyunları Örnekler: Tik-tak-to, satranç, go, reversi, sayı tahmin etme, amiral battı İki veya daha fazla oyuncu karşılıklı oynar Gizli bilgi / açık bilgi Sıfır toplamlı / sıfır toplamlı değil Olasılığa dayalı / olasılığa dayanmayan Analizi kolay / analizi zor Kalıplar ve deneyim önem kazanabilir

Zeka Soruları Örnekler: Karşıya geçme soruları, sıvı ölçme soruları, mantık bilmeceleri, dizinin bir sonraki elemanı soruları Bir veya birden çok kilit fikre dayanır İyi soru = Herkesi ikna eden tek bir çözüm Soru yazarları için acemilik döneminde tehlikeli bir alan…

Zorluk Dereceleri D1: Başlangıç, D2: Orta, D3: İleri Her oyun türü için ayrı tanımlar var. Genellikle, D1: Kuralları anlama ve uygulama D2: Temel stratejileri anlama, kullanma D3: Kendi stratejilerini geliştirebilme, birden çok zorluğun üstesinden gelebilme

Aktivite Oluşturma Oyunun tipini, kategorisini seçiniz Sınıfın durumuna göre uygun bir zorluk derecesi belirleyiniz Oyunun sınıfta en iyi nasıl aktarılacağını düşünerek bir tasarım yapınız Uygulamadan sonra gerekli yazılı özdeğerlendirmeyi yapınız

Dünyada Zeka Oyunları Gazete ve haftalık dergiler aracılığıyla başlamış 19. yüzyıldan itibaren popülerleşiyor Erken örnekler: Henry Dudeney, Sam Loyd, Lewis Carroll (19. yy. sonlarından itibaren) Modern örnekler: Martin Gardner, Solomon Golomb, Raymond Smullyan (20. yy. ikinci yarısı)

Dünyada Zeka Oyunları (1980’ler) Bulmaca dergileri: Nikoli (Japonya), Games (A.B.D.), 1980’lerden itibaren Popüler mekanik bulmacalar: Rubik kübü (1974) Çok sayıda günlük gazetede bulmaca köşeleri Bilgisayar oyunları: Tetris (1984), Mayın Tarlası

Dünyada Zeka Oyunları (1990 sonrası) Yarışmalar dönemi başlıyor Dünya bulmaca şampiyonası (World Puzzle Championship) 1992 – («Beyin takımı») Dünya Sudoku yarışması (World Sudoku Championship) 2006 – 24 saat yarışması, 2000 – Federasyonlar, vb. Bilgisayar oyunları ve mobil cihazlarla sayılarda ve oyun türlerinde büyük artış Dergi ve kitaplarda çeşitlilik

Türkiye’de Zeka Oyunları Selçuk Alsan (Bilim ve Teknik dergisi) Çeşitli dergi ve gazete köşeleri Türkiye Beyin Takımı (Nevzat Erkmen) ODTÜ yarışmaları Türkiye Zeka Vakfı yarışmaları (Emrehan Halıcı) Dergiler (Akıl Oyunları, Oyun, v.b.)

Kaynaklar Türkçe: Yabancı dil: http://www.akiloyunlari.com/ http://tzv.org.tr/ Matematik Dünyası dergisi http://www.matematikdunyasi.info/ Bilim ve Teknik dergisi http://www.biltek.tubitak.gov.tr/ Bu grupların çeşitli kitap ve dergileri Yabancı dil: http://www.nikoli.com/en/ http://www.conceptispuzzles.com/ Dudeney, Loyd, Smullyan ve Gardner kitapları http://www.gamesmagazine-online.com/ http://www.worldpuzzle.org/ http://www.ukpuzzles.org/ http://www.gmpuzzles.com/blog/ http://valezius.blogspot.com.tr/