Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETIM UYGULAMASI IÇIN PLANLAMA.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İNOVASYON.
Ulusal Yenilik Politikalarında Gelişmeler …. 222 İçerik Ar-Ge nedir? Yenilik Nedir? Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Destekleri ve Bazı Göstergeler İl Yenilik.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Konumlandırma.
Bilişim sistemlerinin türleri
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Pazarlama İletişimi.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak

Yenilik (İnovasyon) Ürünlerde ya da üretim süreçlerinde oluşturulan değişikliklerle yaşam kalitesini artıran, kullananların hayatlarında değişiklik yapan bir gelişmedir. Ekonomik ve sosyal olarak fayda oluşturan, kültürel ortamın bir ürünü olan, sürekliliği olan değişikliklerdir işletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün (mal veya hizmet) veya süreç, yeni pazarlama yöntemi ya da yeni organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesidir Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yenilik ve müşteri değeri kültürel değerler finansal algısal değer Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Oslo Kılavuzu’na göre Yenilik Tipleri Yenilik Tipi Örnekler Ürün yeniliği Floresan ampul, Dokunmatik Akıllı telefon, 3D LED Televizyon Süreç yeniliği Mobil bankacılık uygulamaları, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Organizasyonel yenilik ERP Yazılımları, Tedarikçilerle Online bağlantılar, Yemek işlerinin outsource edilmesi Pazarlama yeniliği Yeni ödeme yöntemleri, ürün yerleştirme, sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama uygulamaları Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Türkiye’de Temel Yenilik Göstergeleri ( 2010-2012) Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Pazarlama yeniliği ürün tasarımı veya ambalajı, konumlandırma, pazarlama iletişimi veya ödeme yöntemlerinde önemli değişiklikleri içerir. Eski durumuna göre müşterinin istek ve ihtiyaçlarına daha başarılı şekilde cevap verebilen ürünlerde yenilik vardır. Daha önce kullanılmamış bir pazarlama yöntemi pazarlama yeniliğidir. Pazarlama Karması elemanlarında yenilikler… Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Süreç yeniliği Teçhizat, yazılımlar veya yeni teknikler yoluyla gerçekleştirilen tamamen yeni ya da önemli derecede iyileştirilmiş üretim, teslimat ve sunum yöntemidir. Birim üretim maliyetlerinin düşmesi, kalitenin artırılması suretiyle gerçekleşebilmektedir. Süreç tasarımı ve organizasyonu süreci başlatan müşteri hizmet hazırlık süreci ön alan süreçleri -arka plan süreçleri Temel süreçler -destek süreçler -Yönetim süreçleri Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Organizasyonel yenilik İşyeri organizasyonu ya da firmanın dışarıdaki firma ve kurumlarla kurduğu ilişkilerdeki yenilikleri ya da iyileştirmeleri kapsamaktadır. Örgütlenme biçimi, koordinasyon, proje yönetimi ve optimizasyon sağlama gibi konuları içerir. insanlar, materyal ve ekipmanlar gibi somut unsurları ve somut olmayan unsurları” da organize etme çeşitlendirme organizasyon başarısı Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Ürün yeniliği Mevcut özellikleri veya öngörülen kullanımlarına göre yeni olan ya da önemli derecede iyileştirilmiş mal veya hizmetin ortaya konulmasıdır. Yenilik teknik özelliklerde, bileşenlerde ve malzemelerde, kullanıcıya sağladığı faydanın artışında önemli derecede iyileştirmeleri kapsamaktadır. Ürünlerde yenilik, yeni bilgilerin ve yeni teknolojinin ürünlerde kullanılması ile işlev farklılığı oluşturma ya da doğrudan ve dolaylı hizmetler şeklinde gerçekleşmektedir. Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yeniliklerin Yayılması (Difüzyonu) fikir lideri, Yenilikleri kabul süreci Yeniliklerin satın alınması süreci yeniliğin faydası ve riskleri yeniliğe uyum oranını Yeniliğin algılanan özellikleri, Yenilik kararının sorumluluğu, iletişim kanalları sosyal sitemin normları Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yeniliklerin Yayılması (Difüzyonu) Yenilikçiler %2,5 Erken benimseyen 13,5 Erken çoğunluk %34 Geç çoğunluk Geride kalanlar %16 Benimseyenler % Olarak Yenilikleri Benimseme Zamanı Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yeniliğin işletmeler düzeyinde yayılması Öncü ve Lider İşletmeler Rekabetçi İzleyiciler (Meydan Okuyucular) İzleyiciler Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yeni ürün

Yeni Ürünler İcatlar (buluşlar) Pazar için yeni ürün İşletme için yeni ürün Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Ürün Hayat Eğrisi Satışlar / kar Zaman Toplam endüstri karı endüstri satışları Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Zaman Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yeni Ürün Geliştirme Süreci Kavramsal Çabalar Uygulamalar Yenilik Fikirlerinin Toplanması Tartışmaya değer mi? Fikirlerin Değerlendirilmesi ve Elenmesi Fikir, işletme stratejilerine ve kaynaklarına uygun mu? İşletme Analizleri İşletme amacına ulaştıracak mı? Yeni Ürünü Geliştirme Teknik olarak yeterli miyiz ve ticari olarak başarılı olacak mı? Pazar Testleri Ürün satışları beklentimizi karşılayacak mı? Ticarileştirme ve Pazara Sürme Satışlar beklentimizi karşılıyor mu? Evet Evet Evet Evet Evet Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Evet Vazgeç İyileştirme ? Hayır Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yeni Ürünlerin Başarısızlık Nedenleri Yanlış zamanlama Pazar ve rekabet şartları Eşsiz bir ürün yaratma endişesi Önemsiz farklar üzerine odaklanma Ürünün teknik hatalara sahip olması rekabetin tahmin edilenden güçlü olması Tüketici beklentilerine uygun olmayan ürünler. Pazarlama stratejilerini bir bütün olarak geliştirememe Cazibesi düşük çok küçük pazar bölümlerine odaklanma Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri

Yeni ürün için önemli kararlar Kalite düzeyi ve standartlara uyum Ürünün Özellikleri Dizayn Konumlandırma Dağıtım Tutundurma Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri