Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak
Yenilik (İnovasyon) Ürünlerde ya da üretim süreçlerinde oluşturulan değişikliklerle yaşam kalitesini artıran, kullananların hayatlarında değişiklik yapan bir gelişmedir. Ekonomik ve sosyal olarak fayda oluşturan, kültürel ortamın bir ürünü olan, sürekliliği olan değişikliklerdir işletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün (mal veya hizmet) veya süreç, yeni pazarlama yöntemi ya da yeni organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesidir Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yenilik ve müşteri değeri kültürel değerler finansal algısal değer Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Oslo Kılavuzu’na göre Yenilik Tipleri Yenilik Tipi Örnekler Ürün yeniliği Floresan ampul, Dokunmatik Akıllı telefon, 3D LED Televizyon Süreç yeniliği Mobil bankacılık uygulamaları, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Organizasyonel yenilik ERP Yazılımları, Tedarikçilerle Online bağlantılar, Yemek işlerinin outsource edilmesi Pazarlama yeniliği Yeni ödeme yöntemleri, ürün yerleştirme, sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama uygulamaları Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Türkiye’de Temel Yenilik Göstergeleri ( 2010-2012) Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Pazarlama yeniliği ürün tasarımı veya ambalajı, konumlandırma, pazarlama iletişimi veya ödeme yöntemlerinde önemli değişiklikleri içerir. Eski durumuna göre müşterinin istek ve ihtiyaçlarına daha başarılı şekilde cevap verebilen ürünlerde yenilik vardır. Daha önce kullanılmamış bir pazarlama yöntemi pazarlama yeniliğidir. Pazarlama Karması elemanlarında yenilikler… Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Süreç yeniliği Teçhizat, yazılımlar veya yeni teknikler yoluyla gerçekleştirilen tamamen yeni ya da önemli derecede iyileştirilmiş üretim, teslimat ve sunum yöntemidir. Birim üretim maliyetlerinin düşmesi, kalitenin artırılması suretiyle gerçekleşebilmektedir. Süreç tasarımı ve organizasyonu süreci başlatan müşteri hizmet hazırlık süreci ön alan süreçleri -arka plan süreçleri Temel süreçler -destek süreçler -Yönetim süreçleri Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Organizasyonel yenilik İşyeri organizasyonu ya da firmanın dışarıdaki firma ve kurumlarla kurduğu ilişkilerdeki yenilikleri ya da iyileştirmeleri kapsamaktadır. Örgütlenme biçimi, koordinasyon, proje yönetimi ve optimizasyon sağlama gibi konuları içerir. insanlar, materyal ve ekipmanlar gibi somut unsurları ve somut olmayan unsurları” da organize etme çeşitlendirme organizasyon başarısı Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Ürün yeniliği Mevcut özellikleri veya öngörülen kullanımlarına göre yeni olan ya da önemli derecede iyileştirilmiş mal veya hizmetin ortaya konulmasıdır. Yenilik teknik özelliklerde, bileşenlerde ve malzemelerde, kullanıcıya sağladığı faydanın artışında önemli derecede iyileştirmeleri kapsamaktadır. Ürünlerde yenilik, yeni bilgilerin ve yeni teknolojinin ürünlerde kullanılması ile işlev farklılığı oluşturma ya da doğrudan ve dolaylı hizmetler şeklinde gerçekleşmektedir. Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yeniliklerin Yayılması (Difüzyonu) fikir lideri, Yenilikleri kabul süreci Yeniliklerin satın alınması süreci yeniliğin faydası ve riskleri yeniliğe uyum oranını Yeniliğin algılanan özellikleri, Yenilik kararının sorumluluğu, iletişim kanalları sosyal sitemin normları Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yeniliklerin Yayılması (Difüzyonu) Yenilikçiler %2,5 Erken benimseyen 13,5 Erken çoğunluk %34 Geç çoğunluk Geride kalanlar %16 Benimseyenler % Olarak Yenilikleri Benimseme Zamanı Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yeniliğin işletmeler düzeyinde yayılması Öncü ve Lider İşletmeler Rekabetçi İzleyiciler (Meydan Okuyucular) İzleyiciler Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yeni ürün
Yeni Ürünler İcatlar (buluşlar) Pazar için yeni ürün İşletme için yeni ürün Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Ürün Hayat Eğrisi Satışlar / kar Zaman Toplam endüstri karı endüstri satışları Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Zaman Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yeni Ürün Geliştirme Süreci Kavramsal Çabalar Uygulamalar Yenilik Fikirlerinin Toplanması Tartışmaya değer mi? Fikirlerin Değerlendirilmesi ve Elenmesi Fikir, işletme stratejilerine ve kaynaklarına uygun mu? İşletme Analizleri İşletme amacına ulaştıracak mı? Yeni Ürünü Geliştirme Teknik olarak yeterli miyiz ve ticari olarak başarılı olacak mı? Pazar Testleri Ürün satışları beklentimizi karşılayacak mı? Ticarileştirme ve Pazara Sürme Satışlar beklentimizi karşılıyor mu? Evet Evet Evet Evet Evet Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Evet Vazgeç İyileştirme ? Hayır Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yeni Ürünlerin Başarısızlık Nedenleri Yanlış zamanlama Pazar ve rekabet şartları Eşsiz bir ürün yaratma endişesi Önemsiz farklar üzerine odaklanma Ürünün teknik hatalara sahip olması rekabetin tahmin edilenden güçlü olması Tüketici beklentilerine uygun olmayan ürünler. Pazarlama stratejilerini bir bütün olarak geliştirememe Cazibesi düşük çok küçük pazar bölümlerine odaklanma Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri
Yeni ürün için önemli kararlar Kalite düzeyi ve standartlara uyum Ürünün Özellikleri Dizayn Konumlandırma Dağıtım Tutundurma Yenilik ve Yeni Ürün Pazarlama İlkeleri