Üçlü Zeka Kuramı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğretim Teknikleri - III
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
1 M ESLEK S EÇIMI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Eylem İçin Çevresel ÇağrıSürdürülebilir Yaşam Sağlama Maddiyatçılığın Ve Zenginliğin Sosyal Psikolojisi HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kültürel Tarihsel Kuram
EMPATİK İLETİŞİM.
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
21. YY BECERİLERİ.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

Üçlü Zeka Kuramı

Robert Stenberg tarafından geliştirilen üçlü zeka kuramı, zekayı hayat başarısı olarak görür.

Bazı insanlar akademik yaşamda başarılı iken neden iş, aile yaşamında başarısız olmaktadır? Üçlü zeka kuramı bu tür sorulara yanıt verebilecek niteliktedir.

Bu kurama göre zekanın üç bileşeni şunlardır: Analitik zeka Yaratıcı zeka Pratik zeka

Analitik zeka, mantıksal düşünme süreçleriyle ilgilidir. Bu zekanın alt boyutları şöyledir: Yürütücü biliş: Bilişsel süreçleri bilme ve değerlendirme Performans: Düşünceyi eyleme dönüştürme Bilgi edinme: Yeni bilgi edinme, bilgiyi depolama ve geri çağırma

Bu zekanın alt boyutları şunlardır: Yaratıcı zeka boyutu ise yeni durumlara uygun tepki vermekle ilgilidir. Bu zekanın alt boyutları şunlardır: Yenilik: Daha önce yapılmamışı yapma, deneme Otomatikleşme: Düşünme ve karar vermeyi küçük bilişsel kaynaklar kullanarak gerçekleştirme

Bu zekanın alt boyutları şunlardır: Pratik zeka, bilginin bir bağlamda/durumda etkin biçimde kullanılabilmesiyle ilgilidir. Bu zekanın alt boyutları şunlardır: Adaptasyon: Çevreye uyum sağlama Değiştirme: Çevresini kendisine uygun hale getirme Seçme: Kendine uygun çevreyi seçme

Kaynaklar Hoy, A. W. (2015). Eğitim Psikolojisi. (Çev. Duygu Özen) Kaynaklar Hoy, A. W. (2015). Eğitim Psikolojisi. (Çev. Duygu Özen). Kaknüs Psikoloji: İstanbul.