Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Teknikleri.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
MÜŞTERİ DEĞERİ İLETİŞİMİ REKLAM, SATIŞ TUTUNDURMA VE HALKLA İLİŞKİLER
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Tutundurma İşletmenin ürettiği mal ve hizmetleri ya da kendisi hakkında hedef kitlelere ve tüketicilere yönelik yaptığı bilgi verme, inandırma ve belli.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Pazarlama Yönetimi Süreci
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama İletişimi.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Hedef PAZAR!.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL Tutundurma Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL

Tutundurma Ürünleri, fikirleri, kavramları kabul etmeleri konusunda başkalarını ikna etmektir. (Fiyat dışı rekabet aracıdır.)

Tutundurma Metodları Kişisel satış Reklam Halkla ilişkiler Satış geliştirme Doğrudan pazarlama

Tutundurmanın Önemi Üreticilerle tüketiciler arasındaki fiziksel mesafelerin artması Nüfus artışı sonucu tüketici sayısının artması Gelir artışı sonucu pazarların büyümesi İkame mallarının çoğalmasıyla rekabetin artması

Tutundurmanın Önemi Aracı kuruluşların artması ve dağıtım kanallarının genişlemesi Yine gelirin artmasıyla, tüketici arzu ve ihtiyaçlarının değişmesi; tüketicinin farklılık, üstün kalite ve nitelikler araması.

AIDA Modeli Dikkat çekme (Attention) veya çekmek İlgi uyandırma (Interest) İstek uyandırma (Desire) Harekete (eyleme) geçirme (Action) dir.

AIDA Modeli Dikkat Çekme: İşletme, öncelikle neler sunduğunu tüketiciye duyuracak, onu mamulünden haberdar ederek, dikkatini çekecektir. -İlgi Uyandırma: Malın varlığından haberdar olan tüketicinin o mala ilgi göstermesi sağlanacaktır.

AIDA Modeli -İstek uyandırma: İlgi olumlu yöne çekilerek, değerlendirme, malı satın alma isteğine dönüştürülecektir. -Harekete Geçirme: Satın alma isteğinin satın alma aksiyonuna (eylemine) dönüşmesi ile satış gerçekleştirilecektir.

Kişisel Satışın Temel Özellikleri Kişisel karşılaşma. Satışçı ile alıcı arasında direkt ve canlı ilişki kurulur. Dostluk ilişkileri geliştirme. Alıcı ile dostluk ilişkileri geliştirilir ve bu sayede iki taraf arasında sürekli alım-satım ortamı doğar.

Kişisel Satış Temel Özellikleri Dinleme ve karşılık verme zorunluluğu olması. Çift yönlü iletişim sağlar. Satışçının gerekli bilgileri toplaması.

Reklam: Reklam, malların, hizmetlerin veya fikirlerin, geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla bir ücret karşılığında, kişisel olmayan bir biçimde sunulmasıdır.

Kurumsal Reklâm İle Marka Reklâmının Başlıca Özellikleri Geniş kitleye yönelik olma. Bu yönü kişisel satışın tamamen zıddıdır. Tekrarlanabilme ve ve her yana yayılabilme.Kolayca tekrarlanabilir.

Kurumsal Reklâm İle Marka Reklâmının Başlıca Özellikleri Anlamlı ve etkili bir biçimde sunulabilme. Renk, ses ve çeşitli sanatsal özelliklerden yararlanılarak çok canlı ve etkili bir biçimde sunulabilir. kişisel olmama. Kişisel olmayıp, kitleye yönelmesi yüzünden zorlayıcı değildir; tek yönlü iletişim ve etki vardır.

Halkla İlişkiler Halkla ilişkiler, işletme ile çevresi arasında iyi ilişkiler geliştirilmesi ve sürdürülmesi faaliyetidir. Tanıtmada bunun bir parçası olup genellikle ücret ödemeden iletişim araçlarında yapılan ticari haber, röportaj, resim vb. tanıtıcı çalışmalardır.

Halkla İlişkiler Halkla ilişkiler reklamlara göre daha inandırıcıdır; satışçılardan reklâmlardan hoşlanmayan potansiyel alıcılara da ulaşır. Mesajlar direkt satışa yönelik olmayıp, daha çok haber niteliğindedir.

Satış Geliştirme (Satış Promosyonu) Satış geliştirme, kişisel satış, reklam ve tanıtma çabaları dışında kalan, genellikle sürekli olarak yürütülmeyen, fuarlara katılma, sergiler, teşhirler vb. devamlılığı olmayan diğer satış çabalarıdır.

Satış Geliştirme Sınıflandırmaları Tüketicilere yönelik: Eşantiyon verme, kupon, ikramiye, veya pul verme, moda gösterileri, para iade vb. Aracılara yönelik : Aracılara satın alma avansı, karşılıksız mal, özendirme primi, satış yarışmaları vb. Satışçılara yönelik: Prim, satışçı yarışmaları, satış toplantıları vb.

Satış Geliştirmelerin Ortak Özellikleri Genellikle dikkat çekme ve etkili olma. Satış geliştirmede kullanılan bir çok araç çabuk olur. Uygulama ve denetleme kolaylığı. Kolay uygulandığı gibi etkisi de kolay ölçülür. Malın değerini küçültme. Aşırı ölçüde kullanılırsa, malın değeri ve satış fiyatının uygunluğu konusunda şüphe uyandırır.

Doğrudan Pazarlama Doğrudan pazarlama, özenle hedef olarak seçilmiş spesifik bireysel tüketicilerle, hemen sonucunu almak üzere telefon, faks, elektronik, posta veya diğer yollarla direkt olarak iletişim kurulmasıdır.

Doğrudan Pazarlama Çeşitlerinin Ortak Özellikleri   Genel yada herkese yönelik olmaması (mesaj spesifik bir bireye yöneliktir) Hızla yapılması (mesajlar derhal hazırlanır) Mesajın bireysel müşteri için özel olarak hazırlanması İnteraktif olması (satıcı ile alıcı arasında çift yönlü iletişim vardır).

Toplam Tutundurma Bütçesini Belirleme Metodları Katlanılabilir miktar metodu Satış yüzdesi metodu Rakiplerin harcamalarını esas alma metodu Amaç ve görev (iş) metodu

Tutundurma Karması Strateji Alternatifleri İtme Stratejisi Çekme Stratejisi

İtme Stratejisi: öncelikle aracıları hedef alır ve mamulü dağıtım kanallarıyla nihai tüketicilere ulaştırmaya çaba sarf eder. İtme stratejisi geniş ölçüde kişisel satış ve satış geliştirme faaliyetlerini (satışçı yarışmaları, fuarlara katılma vb.) kapsar. Bu strateji hem endüstriyel mal üreticileri, hem de bir çok tüketim malı üreticisine uygundur.

Çekme stratejisi: Üretici işletme tutundurma programında direkt olarak nihai tüketicileri hedef alır; amaç onları motive ederek perakendicilerden mamulü talep etmelerini sağlamaktır.

Tutundurma Karmasının Seçimini Etkileyen Başlıca faktörler Tutundurma bütçesi ve maliyetler Pazarın niteliği Mamulün niteliği Mamulün hayat seyrindeki dönemi