V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Aksigorta kurucuları aşağıda verilmiştir.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
TARİHÇE Dünden bugüne "Marshall" 1954  Topkapı'da, 20 kişilik küçük bir fabrikada Marshall kuruluyor 1958  Türkiye'nin ilk alkid üretimi Marshall.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
12. Stratejik yönetim.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
VİZYON OLUŞTURMA.
STRATEJİK PLANLAMA.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
STRATEJİK PLANLAMA.
VİZYONER LİDERLİK.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Planlama Nedir?
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
PROJE YÖNETİMİ Proje Nedir?.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
VİZYON VE MİSYON ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler de kendi özelliklerini tanımlar, farklarını ortaya koyar…

Stratejik Yönetim Süreci Belirle Yön Belirle Vizyon Misyon Hedefler İç ve Dış Çevre Analizi Stratejiyi Uygula Gerekli Düzeltmeyi Yap 1 Aşama 2. Aşama 3. Aşama 4. Aşama 5. Aşama Denetle ve Düzelt Recai Coşkun

“Geldikleri gibi giderler” M. Kemal Vizyon “Geldikleri gibi giderler” M. Kemal Nereye gitmek istiyoruz? Bu bağlamda Gelecek için yol haritası Uzun dönemli bir yol Firma için güçlü bir kimlik oluşturulur… NOT: Wizyon örgütün «geleceğine» vurgu yapar Recai Coşkun

Vizyon geliştirme Etkili bir vizyonun özelliği örgüt üyelerinde şevk yaratması ve bu şevke bağlı olarak ‘en iyiyi, en fazlayı, en güzeli’ talep etmesidir. ‘En kaliteli ürün, en büyük pay, en iyi hizmet’ gibi ifadelerle üyelerinde bir ‘başarı’ ve ‘gerçekleştirme’ duygusu oluşturur. Recai Coşkun

Vizyon Örnekleri Koleksiyon Vizyon: ‘İnsanların daha iyi ortamlarda varolabilmeleri için sağlam, dayanıklı, işlevsel, seçkin, özgün ürünler tasarlamak, dünya pazarına sunmak, tasarımı ulaşılabilir kılmak, çizgi ve tarz olarak öncü, Pazar payı olarak ilk 10’da olmak’. Marshall Boya Vizyonumuz: Değerlerimiz, bilgimiz ve çalışanlarımızla; toplumun, müşterilerimizin ve tedarikçilerimizin ve ortaklarımızın memnuniyetini sağlayarak iç pazarda ve ihracatta lider bir boya firması olmaktır. Recai Coşkun

Misyon Firmanın niyetini, varlık gerekçesini ortaya koyar Firmanın ürün, Pazar, teknolojisi, değerleri, paydaşlarına sunduklarına vurgu yapar… NOT: Misyon, örgütün geçmiş ve bugününe vurgu yapar. Recai Coşkun

Misyon ile Vizyon misyon bildirgesi şu anki işletme faaliyetlerine odaklanır -- “biz kimiz ve ne yapıyoruz” Ürün ve hizmetler Müşteri beklentilerini karşılama Teknoloji ve iş yapma becerisi Paydaşlara vaatler vizyon ise firmanın geleceğine odaklanır-- “nereye gidiyoruz” Hangi pazarlarla ilgileniyoruz Gelecekte nasıl bir teknoloji-ürün-müşteri odağı Yönetim ne tür bir şirket oluşturmaya çalışıyor Recai Coşkun

Misyon Örnekleri Koleksiyon Misyon: ‘Koleksiyon, kurduğu ortamlar ve sunduğu yaşam tarzıyla daha iyi bir dünya için çalışır’. Marshall Boya Misyonumuz: Sürekli gelişme anlayışıyla, bilgi ve teknolojimizle, ürün ve hizmetimizi, değişen toplumun değişen beklentilerine uygun hale getirmek, Müşterilerimizle uzun süreli ilişkiler kurmak ve sunduğumuz yaratıcı hizmet ve çözümlerle başarılarını desteklemek, Çevre ve topluma karşı sorumluluklarımızı eksiksiz olarak yerine getirmek, Tüm çalışanlarımızı teşvik etmek ve başarılarını ödüllendirmek yoluyla da potansiyellerinden azami ölçüde yararlanmak, Varlıklarımızın değerini artırmak, ortaklarımız ve yatırımcılar için çekiciliğimizi ve güvenilirliğimizi sürdürmek Tedarikçilerimizle uzun süreli ve değer katan ilişkiler yaratmak Recai Coşkun

Hedefler Belli performans noktalarına belli zamanda ulaşmayı amaçlar Ölçülebilir olarak ve zaman kısıtıyla ifade edilmeli Ne kadar, ne tür ve ne zaman performans? sorusuna cevap verir Recai Coşkun

Hedefler Ölçülebilir Belirgin Belli bir zamanda gerçekleştirilebilir Sonuç odaklı olarak oluşturulur. örnekler İki yıl sonra pazar payımızı % 25’e çıkaracağız. Bir yıl sonra fire oranımızı % 50 azaltacağız. İki yıl içinde bütün orta kademe yöneticilerimizin en az bir yabancı dili akıcı olarak konuşmalarını sağlayacağız. Recai Coşkun

Tartışma Soruları Bildiğiniz KOBİ’ler içerisinde vizyon-misyon bildirgesi olanlar var mı? Her firmanın vizyon-misyon bildirgesine ihtiyacı var mı? Herhangi iki işletmenin vizyon-misyon bildirgelerini karşılaştırın. Benzerlik ve farklılıklar neler? Recai Coşkun