İLETİŞİM NEDİR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM?
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
AKRAN BASKISI.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
DİLİN İŞLEVLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
İLETİŞİM.
EMPATİ KURMA.
Sosyal Bilgiler İletişim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
EMPATİ.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
GENÇLERDE UYUM.
İLETİŞİM Özcan PALAVAN.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
EMPATİ HAZIRLAYAN: Efe Demir BOZKURT OKULU: Özel Antakya Ata Koleji
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İLETİŞİM NEDİR

İletişimin işlevi bir kişinin gereksinimi olduğu zaman, başka biriyle konuşmasıyla başlar. Kişi yaşarken kendini, fiziksel benliği içinde kapana kısılmış hisseder. Kişi kendini derisinden oluşan bir kılıf duyumsar

sözsüz ileti denge durumu dengesizlik durumu

Gerçekte içimizde olan biteni (acıkma kızma gibi) aynen dile getirmek olanaksızdır. Bunlar iletemediğimiz durumlar ya da psikolojik süreçlerdir. İçimizde duyumsadıklarımızı ve bizi rahatsız edenin ne olduğunu anlatamadığımız zaman bir kod seçeriz İşte iletişim uzmanları buna kodlama derler.

Şimdi Terry yi içinde keskin dalgalı çizgi olan bir daireyle gösteriyoruz. ACIKTIM K OD L A MA ACIKMIŞ KOD YA DA İLETİ

Bazen kodlanmış iletiler çok açıktır Bazen kodlanmış iletiler çok açıktır. Acıktım anlaşılması kolay bir iletidir. Ama açık ve kolay anlaşılabilen iletiler çok azdır. Yani iletinin içeriği duygularla ilintili olabilir. Açık omayan iletiler çoğu zaman yanıltıcı olabiir

Basketbol takımına seçilememe korkusu Bugün beden eğitimi dersine girmeye zorunlumuyum Reddedilme yada sevilmeme Marcia kendini beğenmiş sinirli züppenin teki

Sınav endişesi Anayasa ve insan hakları ile ilgili bu kadar saçmalığı öğrenmek zorundamıyız? Bir sanat tasarımı konusunda başarısızlık nedeniyle hayal kırıklığına uğrama Sanattan nefret ediyorum.sanatla kızlar uğraşır.

Gençler iletilerin çoğunu bireysel olarak kodlarlar Gençler iletilerin çoğunu bireysel olarak kodlarlar. Buyüzden onları anlamak zordur. Bu nedenle öğretmenlerin yalnız kodlara cevap vermesi yanlıştır. Böyle yapmak gençlerin gerçek iletisin yanlış anlaşılmasına sebep olur. Bu da öğretmenin öğrenciye yardım edememesi ve onu rahatsız eden şeyin anlaşılmaması demektir.

Yalnızca kodlara cevap vermek öğrenciye öğretmenin onu anlamadığı iletisini verir. Buda öğretmen öğrenci ilişkisini kötüye götürür.

ETKİN DİNLEME NASIL ÖĞRENİLİR Etkin dinleme öğrencinin ilettiğini doğru anlamamızı sağlar. Edilgin dinlemenin tam tersidir Öğrenci ile etkileşimi gerektirir. Öğrenciye öğretmenin onu anladığını gösteren geri iletiyi verir.

YAKINDA SINAV VARMI K O D L A M KAYGILI KOD

YAKINDA SINAV VARMI KOD L A M Ç Ö Z Ü M L E KAYGILI KAYGILI KOD

İletişim işlemlerinde çözümleme çok önemlidir. Aynı derecede önemli olan öğrencinin de sizin kendisini doğru mu yanlış mı çözümlediğinizi bilememesidir. O da sizin aklınızı sizin onunkini okuyamadığınız gibi okuyamaz Çözümleme sonuçlarımızı kendi sözcüklerimizi kullanarak geri iletmeliyiz

Bu geri ileti yöntemine etkin dinleme diyoruz. Etkili iletişim yöntemleri bu basamak ile tamamlanmış olur.