HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Saldırganlık Nedir? Bazı Saldırganlık Kuramları Nelerdir? Saldırganlık Üzerindeki Bazı Etkiler Nelerdir? Saldırganlık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM Albert Bandura
ÇOCUK VE GENÇLİK DÖNEMİNDE PSİKOLOJİK
Şİddet Muhammet GÜLER.
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Bilişsel Öğrenme Kuramı
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
SOSYAL ÖĞRENME KURAMI İlhan AYDOĞDU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Yrd.Doç.Dr.Nurten SARGIN Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Edward Lee Thorndike ( )
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
ÖFKEYLE BAŞ ETME PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
AKRAN ZORBALIĞI.
Psk.Birkan BUZOL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BÖLÜM 13 SOSYAL PSİKOLOJİNİN KÖKENLERİ Bilimsel psikoloji yaklaşık 100 yıllık bir girişimdir Sosyal psikolojideki ilginç ve karmaşık olguların incelendiği.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
Yardımlaşmayı Nasıl Artırabiliriz? HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Neden Yardım Ederiz? Ne Zaman Yardım Ederiz? Kimler Yardım Eder? Yardımlaşmayı.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
DİL GELİŞİMİ.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
ÖFKE VE ÖFKE YÖNETİMİ.
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖFKEYLE BAŞ ETME PSİKOLOJİK DANIŞMAN RIFAT YUSUF BAHADIR.
Spor Psikolojisi Sporda Saldırganlık ve Takım Bütünlüğü.
ALBERT BANDURA SOSYAL BİLİŞSEL KURAM 1925
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME.
Spor Psikolojisi Sporda Saldırganlık ve Takım Bütünlüğü.
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Saldırganlık Nedir? Bazı Saldırganlık Kuramları Nelerdir? Saldırganlık Üzerindeki Bazı Etkiler Nelerdir? Saldırganlık Nasıl Azaltılabilir?

Birine zarar vermeyi amaçlayan fiziksel ya da sözel davranış. Saldırganlık Birine zarar vermeyi amaçlayan fiziksel ya da sözel davranış. Araçsal Saldırganlık Başka bir hedefe ulaşmak için gösterilen saldırganlık.

Düşmanca Saldırganlık Öfkeyle ortaya çıkan ve kendi içinde bir amaç olarak gerçekleştirilen saldırganlık (Duygusal saldırganlık olarak da adlandırılmaktadır).

Sosyal psikologlar düşmanca ve araçsal saldırganlığın nedenlerini araştırırken üç büyük fikre odaklanmışlardır:

(1) Biyolojik kökenlere sahip bir saldırganlık güdüsü vardır; (2) saldırganlık engellenmeye verilen doğal bir tepkidir, (3) saldırganlık davranışı öğrenilir.

Engellenme-saldırganlık Kuramı İçgüdüsel Davranış Bir türün tüm üyeleri tarafından sergilenen doğuştan gelen, öğrenilmemiş davranış kalıbı. Engellenme-saldırganlık Kuramı Engellenmenin saldırganlığa hazır hâle gelmeyi tetiklediğini öne süren kuram.

Hedefe yönelik davranışın önünün kesilmesi. Engellenmişlik Hedefe yönelik davranışın önünün kesilmesi. Yön Değiştirme Saldırganlığın asıl engellenme kaynağından farklı bir hedefe doğru yönlendirilmesidir. Genellikle, yeni hedef daha güvenli ya da sosyal açıdan daha makbul bir hedeftir.

Göreceli Yoksunluk Birinin, kendini karşılaştırdığı kişilere göre daha az varlıklı olduğu algısı. Sosyal Öğrenme Kuramı Sosyal davranışı, gözlemleyerek ve taklit ederek, ödüllendirilerek ve cezalandırılarak öğrendiğimizi söyleyen kuram.

Sosyal öğrenme görüşü saldırganlığı öğrenilmiş bir davranış olarak sunar. Deneyimlerle ve başkalarının başarılarını gözleyerek bazen saldırganlıkla istenilen sonuçların elde edilebileceğini öğreniriz.

Hangi koşullar altında saldırganlaşırız Hangi koşullar altında saldırganlaşırız? Bir önceki bölümde bazı saldırganlık kuramlarını inceledik. Şimdi daha derine inip bazı özel etkileri inceleyeceğiz: itici olaylar, uyarılma, medya ve grup bağlamı.

Katarsis Duygusal serbest bırakma. Katarsis görüşü açısından, bir kişi ya saldırgan davranışlarda bulunarak ya da saldırganlık hayalleri kurarak saldırgan enerjisini “serbest bıraktığında” saldırgan dürtü azaltılmış olur.

Şiddet İçeren Bilgisayar Oyunlarının Saldırgan Eğilimler Üzerindeki Etkileri

Olumlu Sosyal Davranışlar Olumlu, yapıcı ve yardımsever sosyal davranışlar; antisosyal davranışların zıttı. Sosyal Senaryolar Çeşitli durumlarda nasıl davranılması gerektiğine dair, kültür tarafından sağlanan zihinsel yönergeler.

Birçok faktör saldırganlığı etkilemektedir Birçok faktör saldırganlığı etkilemektedir. Bir etken, engellenmenin yanı sıra, rahatsızlık, acı ve hem fiziksel hem de sözel kişisel saldırılara maruz kalmayı da kapsayan, itici deneyimlerdir.

Saldırganlığın içgüdü, engellenme-saldırganlık ve sosyal öğrenme kuramlarını irdeledik ve saldırganlığa etki eden biyolojik ve sosyal etkileri dikkatle gözden geçirdik.

Peki, o zaman, saldırganlığı nasıl azaltabiliriz Peki, o zaman, saldırganlığı nasıl azaltabiliriz? Kuramlar ve araştırmalar saldırganlığı kontrol etme yolları öneriyor mu?

Saldırganlığı nasıl en aza indirebiliriz Saldırganlığı nasıl en aza indirebiliriz? Katarsis hipotezinin aksine, saldırganlığın katarsis şeklinde dışa vurumu, saldırganlığı azaltmaz, daha fazla saldırganlığa yol açar.

Sosyal öğrenme kuramı, saldırganlığı onu kışkırtan faktörlere karşı savaşarak kontrol altına almayı önerir: İtici uyaranları azaltarak, saldırgan olmamayı ödüllendirerek ve model göstererek ve saldırganlığa uygun olmayan tepkiler oluşturarak.