TARİHSEL GELİŞİM Benz (Alman mühendis), 1885 yılında üç tekerlekli bir otomobil yaparak 1886 yılında patentini almıştır. Benz’in otomobili tek silindirli,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!
Advertisements

KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ 2 “GELECEĞİN FREN SİSTEMLERİ”
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
RENAULT TRAFIC MULTIX GRAND CONFORT 6M3 2
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TEMEL EĞİTİMİ
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
HAFIZALI KOLTUKLAR VE AYNALAR
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
Ahmet bey, aracının muayene zamanının geldiğini fark etmişti
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
GSM & ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM)
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Kavrama ve Transmisyon
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
elektrik kaza resimleri
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Isıtma Sistemlerinin Otomasyonu ve İnternet Üzerinden Kontrolü 2 Şubat 2007 KÜTAHYA İrfan ATABA޹ Mevlüt ARSLAN¹ İbrahim UZUN² İrfan ATABA޹ Mevlüt ARSLAN¹.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON YÖNTEMLERİ
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
Test Sistemleri.
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ
PLANET DİŞLİ SİSTEMLERİ HAZIRLAYAN : SEYFİ POLAT GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ OTOMOTİV ANABİLİM DALI KASIM 2006 ANKARA.
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
TAŞITLARDA GÜVENLİK SİSTEMLERİ AKTİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ Emniyet “tehlike bulunmaması hali” olarak tanımlanmaktadır. Aktif güvenlik, sürücünün kazadan.
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
BÖLÜM 11 FRENLEME PERFORMANSI VE FRENLER 11.1 FRENLEME PERFORMANSI Taşıtın güvenliğini etkileyen en önemli karakteristiklerden birisi de frenleme performansıdır.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
Otomotiv Mekatroniği.
BÖLÜM 3 KAVRAMALAR. BÖLÜM 3 KAVRAMALAR 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol.
Aktarma Organları. Günümüzde Senkronizasyon işlemi, senkronizasyon mekanizması tarafından gerçekleştirilmektedir. Bir mekanizma,
BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ.
Sürtünme Kuvvetinin Hayatımızdaki Yeri
Hasan Esen ZKÜ FEN BİL. ENST. MAKİNE EĞT.BL. ÖĞRENCİSİ
Güvenli Sürüş Teknikleri
Güvenli Sürüş Teknikleri
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
Dış lambalar 3 farklı far tipini tanıtın: - Halojen - BiXenon
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK İŞARETLERİ.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
DİFERANSİYEL.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 12.hafta
1. Yakıt tasarrufu 2. Sürtünme 3. Aerodinamik 4. Konfor 5. Ergonomi maliyeti.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

TARİHSEL GELİŞİM Benz (Alman mühendis), 1885 yılında üç tekerlekli bir otomobil yaparak 1886 yılında patentini almıştır. Benz’in otomobili tek silindirli, dört zamanlı ve 400 d/d’da 0,66 kW güç üretip 15 km/h hız yapabiliyordu. Benz’in patentli ilk otomobili

Daimler (Alman mühendis) de 1886 yılında üç tekerlekli benzer bir otomobil yapmıştır. Otomobili tek silindirli, dört zamanlı ve 600 d/d’da 0,8 kW güç üretip 18 km/h hız yapıyordu. Daimler’in ilk otomobili

Ford (Amerikalı sanayici), ilk otomobilini 1896 yılında üretmiştir Ford (Amerikalı sanayici), ilk otomobilini 1896 yılında üretmiştir. 1908 yılında Chicago et paketleme fabrikalarının yürüyen bantlarını satın alarak, otomobil üretimine uygulamış, bu yöntemle 20 yılda 15 milyon otomobil üretmiştir. Ford’un 1896 yılında yaptığı ve otomobil çılgınlığını başlatan taşıt

Taşıtların Sınıflandırılması

Taşıta Etkiyen Kuvvetler Hareket halindeki bir taşıta etkiyen kuvvetler; Taşıtı hareket ettirici kuvvetler, Taşıt hareketine direnç gösteren kuvvetler, Taşıtı hareket ettiren temel kuvvet; motor tarafından üretilip, aktarma organları vasıtasıyla tekerleklere ulaştırılan ve tekerlek ile yol arasındaki etkileşime bağlı olarak ortaya çıkan kuvvettir. Motor tarafından üretilen kuvvet ve hareketi tekerleklere ileten sisteme, güç aktarma organları denilmektedir. Taşıt sistemleri

Taşıtın hareketine direnç gösteren kuvvetler ise; İvme (Ri) direnci Yuvarlanma (Rro) direnci, Hava (Ra) direnci, Yokuş (Rst) direnci, Direnç kuvvetleri

Aktarma Organları

OTOMATİK VİTES KUTULARI Tork Konverter ve vites kutusundan oluşan OVK’ları,   1-Mekanik ünite ve, 2- Beyin ünitesinden oluşur. Mekanik Ünite klasik olarak 1-Planet mekanizmalar ile 2-Fren ve İrtibat kavramalarından oluşmaktadır

Şaft ve Mafsallar:

2-Sabit Hız Mafsalları:

DİFERANSİYEL

TAŞITLARDA GÜVENLİK SİSTEMLERİ AKTİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ Emniyet “tehlike bulunmaması hali” olarak tanımlanmaktadır. Aktif güvenlik, sürücünün kazadan kaçınması için, taşıtın kumanda ve frenleme yetenekleriyle, bilgilendirme sistemleri ve ergonomik olarak yerleştirilmiş kumandalarını kapsar. Kaza ihtimalinin azaltılması ya da araçların kaza oluşumuna daha az yol açacak biçimde yapılandırılması, araca daha çok aktif güvenlik elemanlarının ilavesiyle mümkündür. Aktif güvenlik elemanları, herhangi bir kaza ihtimali öncesinde, kazadan korunmak için devreye giren veya devrede olan güvenlik elemanlarıdır. Aşağıda bazı aktif güvenlik sistemlerinin isimlerini bulabilirsiniz. ABS ( Anti-Lock Brake System ) Çekiş/Patinaj Kontrol Sistemleri (Traction Control Sys /TCS -Anti Schlump Regelung/ASR) DSC DİSCTRONİC PATLAMAYAN LASTİK ESP EHB EMB DRİVE BY WİRE GECE GÖRÜŞ SİSTEMİ Özetle; -Taşıtın, sürücü girdisine tam ve zamanında cevap vermesi en önemli özelliktir. -Son yıllarda üzerinde çokca durulan, radyo sistemi vasıtasıyla trafik akışı hakkında bilgi verilmesi kazaların azaltılması yolunda iyi bir araç olacaktır. -Kullanımı giderek yaygınlaşan ABS, ani frenleme taşıt stabilitesini ve yön verilebilirliğini muhafaza etmede faydalı olmaktadır.

-Kalkış ve ivmelendirmelerde (+ veya -) motor veya motor ve frenleri regüle ederek (traction control)kullanım ve stabilite düzeltilmektedir. -Aktif şasi kontrolüyle taşıt kontrol edilebilirliği arttığı gibi, konfor artmakta, sürücünün yorulması gecikmektedir. -4 tekerlekten yön verme, taşıtın doğrultu tutması ve şerit değiştirme stabilitesini arttırmaktadır. -Taşıtta ergonomi ayrı bir önem arzetmekte, sürücü yorulmasını ve hata yapma riskini azaltmaktadır. İyi bir görüş (direk/indirek görüş, gece görüş, kötü hava şartlarında görüş gibi), kolay okunur ve ikaz edici göstergeler (sürücü gözünü yoldan ayırıp göstergelere bakarken belli bir zaman harcar. Bu süre genç sürücülerde 0.5 ile 0.8 s arası, yaşlılarda ise 2-3 s olabilmektedir. 100 km/h hızla giden bir taşıt bu süreler içinde 14-84 m arası yol kateder, ki bu esnada sürücü yola konsantre değildir.), düğme ve kontrol elemanlarının kolay kullanımı, diğer taşıt ve yayalar için görülebilirliği yüksek dış sinyaller ve konforlu bir iç ortam son derece önemlidir. Ayrıca taşıt elemanlarının boyut, konum ve özelliklerinin tesbitinde kadın-erkek (yaş, boy v.s.) çeşitli insan özelliklerinin göz önüne alınması gerekmektedir. Uygun koltuk dizaynı sürüş, taşıtla olan iletişim ve yorgunluk üzerinde büyük etki yapmaktadır. TAŞITLARDA PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ Pasif güvenlik sistemleri, bir kaza ile karşılaşılması durumunda, kazanın olumsuz sonuçlarını olabildiğince azaltmak amacıyla yapılan bütün yapısal ve tasarım özelliklerini kapsamaktadır. EMNİYET KEMERİ HAVA YASTIĞI YAN KAPI KUŞAKLARI bunlara örnek olarak verilebilir.

Özetle; - Japan National Police Agency tarafından verilen bilgilere göre 10 km/h hızın altındaki çarpmalarda bile emniyet kemersiz bir kişi yaralanabilmektedir. Taşıtın çarpması sonucu insanın taşıt içindeki ikincil çarpmasını önleyerek çok önemli bir görevi yerine getiren emniyet kemeri günümüz otomobillerinde ön ve arka koltukların hepsinde de kullanılmaktadır. -Hava yastıkları emniyet kemerini destekleyici sistemler olarak geliştirilmiştir. Yüz, kafa, ve vücudun üst kısmı korunmaya çalışılır. -Çarpmada taşıtın sahip olduğu enerjiyi yutmak için ezilebilir bölgeler geliştirilmiştir. Daha sonra insanın çarptığı yüzeylerin yumuşatılması düşünüldü. Taşıtta enerji yutucu bölgeler olarak taşıt ön, yan, ve arka kısımlarının, kabine zarar vermeden, mümkün mertebe fazla enerji yutması; insanın çarptığı yüzeyler olarak, bilhassa direksiyon olmak üzere, çarpılan bölgelerin yumuşatılması, direksiyon milinin katlanabilir yapılması; ayrıca taşıt/yaya /bisiklet çarpışmalarında insana zararın azaltılması için olabilecek çarpma bölgelerinin tesbiti ve bu bölgelerin yokedilmesi veya yumuşatılmasını da konu üzerine yapılan çalışmalara örnek olarak verebiliriz. -Çarpmada kabinde yaşanabilir bir alan kalması, yine takla atmalarda kafanın korunması yönünden kabinin rijitliği ve korunması büyük önem arzetmektedir.