Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
{ HOŞGELDİNİZ. { 16 Aralık 2014 Romantik ilişki modellerinde kişiliğin faktörü???
Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Grup adı: Çift dikiş

Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren

ÜNİVERSİTEDE EĞİTİM GÖREN ERKEK ÖĞRENCİLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE SAKAL TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ

Amaç: Kayseri’de eğitim gören erkek öğrencilerin kişilik özelliklerine göre sakal tercihi arasındaki ilişkiye yönelik bilgi toplamak amacıyla yapılmıştır.Ayrıca bu araştırma ile öğrencilerin sakal tercihlerine etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır.

İlgili Araştırmalar: Kişilik özelliklerine göre sakal tercihinin incelemesi ile ilgili bir araştırma yapılmamıştır. Fakat bu araştırmaya yakın başlıklar incelendiğinde bulunan başlıklar şu şekildedir: Değer(1993): üniversite öğrencilerinin kişisel bakımları konusundaki bilgi ve alışkanlıklarının incelenmesi.

Yöntem: Kayseri’de üniversitede eğitim gören erkek öğrencilerin sakal tipi tercihlerine etki eden faktörler hakkında bilgi toplamanın amaçlandığı bu araştırmada test ve yarı yapılandırılmış görüşme teknikleri kullanan bir araştırmadır.

Örneklem: Araştırma Kayseri ilinde Melikşah ve Erciyes Üniversitelerinde eğitim gören 100 erkek öğrenciye yapılan kişilik testi sonucu seçilen 15 erkek öğrenci ile yapılmıştır.

Veri Toplama Süreci: Random seçki yöntemiyle 100 erkek öğrenciye ‘’Sıfatlara Dayalı Kişilik Ölçeği’’ uygulanmıştır. Bu ölçek verileri SPSS programı yardımıyla puanlanmış ve puanlama sonucu farklı kişilik özelliğine sahip 15 öğrenci seçilmiştir. Bu öğrencilere ilk uygulanan ölçekte yer verdiğimiz demografik bilgi formu yardımıyla tekrar ulaşılmıştır. Ulaşılan 15 erkek öğrenciyle 7-17 dakika arasında mülakat yapılmıştır.

Veri Toplama Aracı Demografik Bilgi Formu: Kişisel bilgi formunda katılımcılara cinsiyet, ilişki durumu, yaş,eğitim düzeyi, iletişim bilgileri gibi sorular sorulmuştur. Sıfatlara dayalı kişilik testi (SDKT): Bacanlı, İlhan ve Aslan (2007) tarafından geliştirilen Sıfatlara Dayalı Kişilik testi toplam 40 maddeden oluşmaktadır. Sıfat listesinde her maddede birbirine zıt sıfat çiftleri verilmekte ve katılımcılar sakin-sinirli, durgun- delidolu yazılan maddeleri okuyup kendilerine en uygun olan maddelerin ortasında verilen çok uygun-ne uygun ne değil-çok uygun biçimindeki yedili dereceleme ölçeğinde işaretlemektedirler. SDKT, dugusal dengesizlik, dışa dönüklüklük, deneyime açıklık, yumuşak başlılık ve sorumluluk olmak üzre beş kişilik boyutundan oluşmaktadır. SDKT den alınan puanların artması, ilgili boyuttaki nitelikler bakımından bireyin basın kişilik özellikleri gösterdiği anlamına gelmektedir.

Mülakat: Görüşme (Interview), sözlü iletişim yoluyla veri toplama tekniğidir. Stewart ve Cash(1985) görüşmeyi ‘’ önceden belirlenmiş ve ciddi bir amaç için yapılan soru sorma ve yanıtlama tarzına dayalı karşılıklı ve etkileşimli bir iletişim süreci’’olarak tanımlamıştır

Giriş Metni: Melikşah Psikoloji öğrencisi olarak kişilik özelliğinin sakal tercihine etkisini araştırıyoruz.Sizinle bu araştırma için bir görüşme yapmak istiyorum. Sadece izniniz olduğu sürece ses kaydı yapacağım ve kişisel bilgileriniz kesinlikle gizli kalacaktır.Araştırmanın amacına yönelik, size bazı sorular soracağım. İstemediğiniz sorulara cevap vermeyebilirsiniz. Eklemek istediğiniz yer varsa söyleyebilirsiniz. Hazırsanız başlayalım..

Sorular: Mülakatta sorduğumuz soruların açık uçlu olmasına dikkat ederek araştırmaya uygun ve araştırmanın farklı boyutlarını ele alan sorular soruldu. Psikolojik, fiziksel ve çevresel etkilere dayalı sorular sorulmuştur.

Sorulardan Bazıları Sakal stili erkek yaşamı ve karakterinin bir parçasıdır. Siz bu konu hakkımda ne düşünüyorusunuz? Kayseride yaşamıyor olsaydınız farklı bir sakal stili tercih edermiydiniz? Sakal tercihlerinizde dini ve politik görüşünüzün bir etkisi var mı? Sakal tercihinizle kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Kişiliğinizin sakal modelinizi tercih etmenizdeki etkileri neler? Sakal tercihinizi hangi durumlarda değiştirmeyi düşünürsünüz?

Bitiriş Metni Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda görüşmemizi burada tamamlıyoruz. Daha önce uyguladığımız kişilik testi sonucunuz ise dışadönüklük çıktı. Bu test sonuçlarınız ile görüşmeyi değerlendirip kişilik özelliğinin sakal modeli tercihine etkileri hakkında bilgi elde etmiş olacağız. Sabrınız ve bize ayırdığınız zaman için teşekkür ederiz.

Veri analizi Veri analizi yaparken görüşme metinlerinden kodlar, kodlardan kategoriler, kategorilerden ise temalar elde edilir Kod Yüz şekli Sakal tercihi ve şekli yüzle uyumlu mu

Aile tutumu Baskıların olması, Yaşağı şehir görüşlerin etkisi, Moda-tarz başkalarını fikirlerinden etkilenme. Arkadaş çevresi tema=çevresel faktörlerin etkisi

Ailenin politik ve dini görüşü baskıların olması, Dini görüş dini ve politik kuralların etkisi Politik görüş tema=politik, dini ve yazılı olmayan toplum kurallarının etkisi

Bakış açısı Kendini algılayışı Kişiliğini tanımlaması İzlenimlerin etkisi Tema=psikolojik özelliğin etkisi Kötü, mutsuz ve depresif hissedenlerin sakal şekli ve tercihinde değişiklikler yapması Dışa dönük ve deneyime açık kişiliğin daha değişik sakallar bırakması.

Geçerlik-Güvenirlik Bu araştırmanın geçerlik-güvenirlik çalışması mülakat metinlerini, kodları ve temaları araştırmaya dahil olmamış bir başka psikoloji öğrencisine göstererek bizimle aynı fikirde olup olmadığı konusunda görüşleri alınarak yapılmıştır. Fikirler doğrultusunda başka psikoloji öğrencisinede sorularak ortak karara varılmış, geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır.

Sonuç ve bulgular Araştırma sonucunda Melikşah Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesinde okuyan erkekler arasında anlamlı farklılıklar çıkmamıştır. Dışa dönüklük ve deneyime açık insanlar daha sık sakal modeli değiştiriyor. Çevresel faktörler dışadönük insanlarda değişime daha az engel oluyor. Genel olarak bütün kişilik tipleri uzun ve sivri yüze sakalın yakışmadığını belirtiyor. Yumuşakbaşlı insanlar sakal modeli tercih ederken toplumun düşüncelerinden, politik ve dini görüşlerden etkileniyor. Genel olarak duygusal dengesizlik, dışadönüklük, yumuşakbaşlılık ve sorumluluk sahibi kişilik tipleri bıyığın kişiyi olduğundan daha büyük gösterdiğini belirttiler. Top sakal, bütün kişilik tiplerine Kayseri şehri için iddialı bulundu.

Daha sonraki çalışmalar için öneriler Bu konuyla daha önceden hiçbir araştırma yapılmamıştır. Mülakat tekniği dışında bir araç kullanıp daha çok örneklem üzerinde bir araştırma yapılırsa kişilik özelliğinin sakal tercihine etkisi üzerinde daha genel geçer bir sonuca ulaşır.