NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜVENİRLİK ve GEÇERLİK ÇÖZÜMLEMESİ
Advertisements

Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
GEÇERLİLİK ve GÜVENİLİRLİK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
Calgary Depresyon Ölçeği
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
ZORBALIK.
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Golombok-Rust Evlilik Durumu Envanteri
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
DİĞER TUTUMLAR.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
TANILAMA.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
İstatistiksel Analizler
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
OP. DR. AYŞEGÜL ÖKSÜZOĞLU 6 Ekim 2016
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
Zeka Gerilikleri.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Özlem Aslan1, Canan Yaranoğlu2, Betül Tosun2, Gülcan Bağcivan2
Verilerin Toplanması I
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Sunum transkripti:

NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK

5-15 YAŞ ARASI İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARDA YAŞAM KALİTESİNİN SOSYAL İLİŞKİLERİNE OLAN ETKİSİNİN İNCELENMESİ

ARAŞTIRMA AMACI LİTERATÖR TARAMASI İşitme engelli çocukların yaşam kalitesini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı kullanarak ,işitme engelli çocukların sosyal ilişkilerini incelemek. LİTERATÖR TARAMASI S. Sunay Yıldırım DOĞRU - Emel ARSLAN (Selçuk üniversitesi meslek eğitim fakültesi 2008) “Engelli çocuğu olan annelerin sürekli kaygı düzeyi ile durumluk kaygı düzeylerinin karşılaştırılması” H. Pelin Karasu-Ümit Girgin -Yıldız Uzuner (Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Doktora Tez Projesi ) “İşitme Engelli Öğrenciler ve İşiten Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Formel Olmayan Okuma Envanteri ile Değerlendirilmesi” Zehra Pınar Çeliker- Pınar Ege (Ankara üniversitesi 2006) “İşitme Engelli Çocukların Konuşmalarının Anlaşılabilirliğini Etkileyen Faktörler” Nilgün ULUTAŞDEMİR ( Gaziantep üniversitesi 2007) “Engelli Çocukların Eğitimi”

YÖNTEM Tanımlayıcı olarak planlanan bu araştırmanı örneklem grubunu 15 tane işitme engelli çocuk oluşturuyor. İşitme engelli çocukların seçiminde,işitme engelinin tıbbi olarak tanımlanmış olması, ileri derecede işitme kaybının olması, çocuğun işitme cihazı kullanıyor olması ve ikinci bir engelinin olmaması kriterleri göz önünde bulundurulmuştur.

VERİ TOPLAMA SÜRECİ Bu araştırma yapılırken “ ÖZEL BURAK YEŞİLYURT ÖZEL EĞİTİM VE RAHABİLİTASYON MEZKESİ” inde 8 erkek ,7 kız toplamda 15 öğrenciye yaşam kalitesi ölçeği (KINDL) uygulanmıştır.

KINDL YAŞAM ÖLÇEĞİ 1998 yılında Ravens- Sieberer ve Bullinger tarafından geliştirilen KINDL (KINDer Lebensqualitätsfragebogen: Children Quality of Life Questionnaire) ölçeği, çocuk ve ergenler için özel olarak geliştirilmiş genel amaçlı yaşam kalitesi ölçüm aracıdır. KINDL Almanca geliştirilmiş ve 14 dile çevrilmiştir.

Ölçeğin 8-12 yaş arası çocuklar için Türkçe geçerlilik ve güvenirlik çalışması 2004 yılında Eser ve arkadaşları tarafından yapılmıştır .Anket beş likertli sıralı yanıt seçeneği içeren 24 madde ve 6 boyuttan oluşmaktadır.Ölçeğin, bedensel iyilik, duygusal iyilik, öz saygı, aile, arkadaş ve okul (günlük faaliyetlerin yapıldığı okul ya da anaokulu/kreş) olmak üzere altı boyutu vardır

Her bir boyut 4 maddeden oluşmaktadır Her bir boyut 4 maddeden oluşmaktadır. Boyutlara ait puanlar bağımsız olarak hesaplanırken ayrıca bu altı boyutun bileşiminden oluşan toplam yaşam kalitesi puanı elde edilmektedir. Ölçekten alınan puanlar 0-100 arasında değişmektedir. Ölçeğin herhangi bir kesme noktası yoktur, yüksek puan almak, yaşam kalitesinde iyiliği gösterir. Kid-KINDL maddeleri 1’den (asla) 5’e (daima) doğru sıralanmış ve likert tipi ölçüm ile ölçeklendirilmiştir.

VERİ TOPLAMA ARACI ÖRNEK SORULARI Kendimi hasta hissederim Kendimi yorgun ve yıpranmış hissederim. Kendimi yalnız hissederim. Kendimi evde iyi hissederim

YAŞAM ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİLİK GÜVENİLİRLİK SONUÇLARI Ölçek uygunluğu tüm alt ölçekler için %80 in üzerinde oldu.Güvenilirlik tarafından kontrol edildi doğrulayıcı araçlar,iç tutarlılık katsayısının hesaplanması ve alfa iç tutarlılık değerlerine ulaşıldı. En alt ölçekler için 70 ,toplam ölçek tutarlılık görüntülenen süre aşırı=0,80 katsayısı bulunmuştur.

ALT ÖLÇEK Ortalama Ürün numarası Standart Sapma Taban Tavan Ölçüm İç Tutarlılık Fiziksel 915 4 70.63 17.31 .1 4.8 87.5 .63 Duygusal 80.31 14.88 .0 9.7 91.7 .68 Benlik saygısı 57.88 20.56 .4 1.7 100.0 .75 Aile 77.69 17.13 10.5 .76 Arkadaşlar 71.44 18.25 .3 7.7 .74 Günlük(okul/anaokulu) 64.56 21.88 3.4 .64 Toplam 24 70.58 11.94 94.7 .84

VERİ ANALİZİ Anne baba eğitim durumlarının benlik saygısına etkisi incelenmiş olup SPPS den faydalanmıştır. SPPS programından Analyze > Nonparemetric Testc > Independent Samples kullanılmıştır. Otuz kişiden az kişiye uygulandığı için Nonparemetric kullanılmıştır. Fiziksel iyiliğin cinsiyete göre farklılaşması incelenmiştir. Duygusaliyiliğin cinsiyete göre faklılaşması incelenmiştir. Benlik saygısının cinsiyete göre farklılaşması inceleniştir.

BULGULAR ANALYZE NONPARAMETRİC TESTS 2 INDEPENDENT SAMPLES

Gerçek değeri % 70’in altındadır Gerçek değeri % 70’in altındadır.Geçerlilik ve güvenilirlik seviyesi düşüktür. DUYGUSAL İYİLİK ORTANCA DEĞER H0 TAHMİNİ DEĞER GERÇEK DEĞER 24,500 52,500 -,420 ,675 ,695

FİZİKSEL İYİLİK ORTANCA DEĞER H0 STANDART SAPMA TAHMİNİ DEĞER GERÇEK DEĞER 25,000 53,000 -,363 ,717 ,779 Gerçek değer %70’in üzerindedir.Kız ve erkek tutarlıdır.Geçerliliği ve güvenilirliği yüksektir.

Geçerliliği ve güvenilirliği yüksektir. BENLİK SAYGISI ORTANCA DEĞER HO STANDART SAPMA TAHMİNİ DEĞER GERÇEK DEĞER 25.000 53,000 -,351 ,725 ,779 Geçerliliği ve güvenilirliği yüksektir.

Anne babanın eğitim durumuna göre benlik saygısının farklılaşması TOPLAM ORAN SERBESTLİK DERECESİ STANDART ORAN FREKANS ANLAMLILIK UYGUN MODEL KESME NOKTASI ANNE BABA EĞİTİM DURUMU HATA TOPLAM 2,267 1752,608 55,333 2439,000 2 1 12 15 1,133 4,611 ,246 380,084 ,786 ,000

ÖNERİLER Eğitim süresinin çocuğun gelişimi ve bireysel özellikleri dikkate alınarak eğiticiler tarafından belirlenmeli. Yaygın eğitim programları ile engelliler için temel yaşam becerileri geliştirilmelidir Engelli çocukların her tür ve kademedeki eğitimleri, ‘Erken çocukluk dönemi Eğitimi’, ‘Okul Öncesi Eğitim’, ‘Mecburi Öğretim’, ‘Lise ve Meslek Öğretimi’ ve ‘Yetişkin Eğitimi’ olarak özel eğitime destek kuruluşlar oluşturulmalı.

KAYNAKÇA AKÇAMETE,G. (1996). İşitme engellilerin eğitsel değerlendirilmesi. İşitme Engellilerin Eğitimi Semineri Notları Ankara. AKÇAMETE,G.(1993). İşitme engellilerde dil ve konuşma. Özel Eğitim Dergisi. 1(3), 2-9.

Dönmez N, Bayhan P, Artan İ Dönmez N, Bayhan P, Artan İ. (2000) Engelli çocuğa sahip ailelerin beklentileri ve endişe duydukları konuların incelenmesi, Sosyal Hizmetler Dergisi, 11:16–24. Genç AG, Ertürk BB, Belgin E. (2005) Yenidoğan işitme taraması: Başlangıçtan günümüze, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 48:109-118.