İletişim Bilimine Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
SANAT KURAMLARI.
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
İletişim Bilimlerine Giriş
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
MOTİVASYON.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
Problem Çözme Becerileri
Sihirli Mermi Kuramı (Hipodermik Şırınga)
Bölüm 12 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
ÇOCUK VE MEDYA.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
HEIDER’IN DENGE KURAMI
Davranış Bilimleri Hafta III.
ETKİN İZLEYİCİ VE EDİLGEN İZLEYİCİ KURAMI
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Westley ve maclean kuramı
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Gazetecilik Araştırmaları Utanıyorum Ama Gazeteciyim
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
İletişim Süreci ve Türleri
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
Medya ve Öğrenme Kuramları
İnternet Okur Yazarlığı
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
Probleme Dayalı Öğrenme
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
MOTİVASYON.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ. Amaç; İşyerindeki sağlığa zararlı psikososyal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİME SİSTEM YAKLAŞIMI
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş. Epiktetos (MS 55 – 135) İnsana diğer insanlar veya çevresel nesnelerden ziyade sadece kendi tutum ve inançları zarar.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Andargojinin varsayımları
Sunum transkripti:

İletişim Bilimine Giriş 6. Hafta İzleyici Merkezli Yaklaşımlar

İzleyici Merkezli Yaklaşımlar İzleyici – Aktif İzleyici Kullanım ve Doyum Gereksinim Bağımlılık Beklenti - Değer

Haftanın Karikatürü

Temel Önerme KİA nin izleyicilere neler yaptığından ziyade izleyiciler KİA ile ne yapıyor? Etki Çalışmalar

İzler kitle Kullanıcı Okuyucu Dinleyici İzleyici Takipçi

İzleyicinin Aktifliği Tezi 1970’lerden sonra Pasif, savunmasız, edilgen bireyden Aktif, etkin role sahip Mesajın mahiyetini kestirebilir, seçim yapabilir, yanlı okuma, yorum, ihtiyacına göre Kendi enformasyonu eleştiri ve davranış, KİA şekillenir Medya okur yazarlığı

Kullanımlar ve Doyumlar Gerbner’e alternatif Çeşitli gereksenimler var, doyuma ulaştırılmaya çalışılır Katz’a göre çalışmaların 3 hedefi - doyum için KİA nasıl kullanılır? Medya davranışının güdülerini anlamak Davranış sonucundaki işlevler ve sonuçlar

Kullanımlar ve Doyumlar Medya tüketimi(medya ve içeriğin tüketiminin farkındalığı) Fiske’ye göre Medya doyumun tek kaynağı değil (dolayısıyla seçim yapan izlerkitle var) Boş zaman aktivitesi Soap Opera Gereksinimler ve güdüler

Gereksinimler ve Güdüler Güdü(Motiv): İnsanın davranışını bir hedefin gerçekleşmesine ya da bir nesneyi elde etmeye yönelten veya uyaran içsel bir güçtür. Kişi bu gücün etkisiyle harekete geçerse motivasyon. Psikolojik ve biyolojik gereksinimler Çevresel ve toplumsal Emniyet ve güven

Kullanım ve Doyumlar Kompozisyon ve likert ölçek yöntemi faktor analizi

Medya Kullanım???

Yarışma Programları

Ödev Örnek bir medya veya program seçiniz.. Kullanımlar ve Doyumlar yaklaşımından yararlanarak bir anket tasarlayınız. Anketiniz seçmiş olduğunuz medya ve medya programına uygun olmalıdır. Amacımız insanlar o medyayı veya programını neden kullanıyor, nasıl kullanıyor, elde ettiği doyum ne düzeydedir. Örnek: O ses Türkiye, Arabada Radyo, Cepten sosyal medya gibi...

Eleştiriler Medyanın olumsuz yönleri hafifletilmeye çalışılır. Çocuklar? Kişinin bilmediği şeylerle nasıl doyuma ulaşacağını önceden kesitirlemez Toplumsal yapı görmezden gelinir Sınırlı ve basit bir yaklaşım olarak görülür

(İşlevsel)Bağımlılık Modeli Sınırlı etkiler ve güçlü etkiler uzlaştırılır Neden kimi zaman güçlü ve doğrudan ve neden dolaylı ve oldukça zayıf Medyaya bağlandıkça medyanın ve mesajlarının önemi artar(ilişki önemli) Alternatif kaynaklar arama ve kullanma güdüsü zayıf Eleştiri: medya zaten var olan kaynaklara ve gereksinim gidericilere alternatif olarak çıkmamış mıdır?

Beklenti ve Değer Yaklaşımı Victor H. Vromm Motivasyon teorisi Örgütsel iletişim Bir kişinin davranışını, o kişinin olası davranışlarının ve sonuçlarının ve sonuçların kişi için taşıdığı değere ilişkin algısıyla belirlediği savıdır. Davranış=beklentiXdeğer Medya davranışı da aynı yaklaşımıyla çözülür.

Sorular Örnek bir araştırma