3.HAVALİMANI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

Kamu özel ortaklığı nedir ?
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
OTOYOLU HIZLI TREN HATTININ KALDIRILMASININ
İnşaat Mühendisliğine Giriş Dersi
NEDEN ESKİŞEHİR YOLU ? ANKARA SANAYİ ODASI II.Organize Sanayi Bölgesi
ÅRHUS ya da AARHUS Nasıl okunur Halkın şikayeti.
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
ORDU GİRESUN HAVALİMANI
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
BORU HATTI TAŞIMACILIĞI
ATAŞEHİR FİNANS MERKEZİ
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
Lojistik ve Limanlar Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
TAŞIMACILIĞIMIZ ve DEMİRYOLLARIMIZ.
Ulaştırma ve Lojistik Terminolojisi Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
1. Bütünü ya da bir bölümü içinde hava araçların; iniş, kalkış ve yer hareketlerini gerçekleştirebilmeleri için karada veya suda oluşturulmuş, (bina,
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
YÖN339 Ders - IX Taşımacılık Yönetimine Giriş
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
1 ÇEVRESEL İZİN GENEL BAKIŞ VE TEMEL AŞAMALAR No. 3.
ENERJİ POLİTİKALARI 5. GRUP SUNUMU
Karma Personel Taşıma Organizasyonu Günaydın Turizm
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
TÜRKİYE’DEKİ PETROL VE DOĞALGAZ BORU HATLARI
Küresel Isınma ve Türkiye. Türkiye’de beklenen yüzey sıcaklığı değişiklileri.
Hazırlayan ve Sunan Ela Nur ÖZKAR TÜRKİYE’DE BULUNDUĞU YER ( ANKARA )
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
1)-Enerji Arz Güvenliği ve Talep Güvenliği - Anıl Köroğlu
KIRŞEHİR ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ DOĞALGAZ DAĞITIM ŞEBEKESİ VE
BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
İLLER BANKASI.
HEDEF DAVRANIŞLAR 1-) Kara taşıtlarının adlarını söyleme/yazma.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
19 MAYIS ŞEHRİ SAMSUN.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
İSTANBULDAKİ Çöp depolama alanlarININ DÖNÜŞTÜRÜLMESİ
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
3.KÖPRÜ.
TÜRKİYE BORU HATTI ANALİZİ
TÜRKİYE BORU HATTI ANALİZİ
Kanal İstanbul, İstanbul'da yapılması düşünülen bir suyolu projesidir yılında dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın “Çılgın Proje"si olarak.
Kırsal Alanda Altyapı ve Kamusal Hizmetler
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
Türkiye’de Elektrik Üretim ve Tüketiminin Gelişimi DAKA Yenilenebilir Enerji Sempozyumu – 3 / VAN 28 Kasım 2013.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 23/03/07. Akrilik Elyaf Talebi (t/yıl) ,637, ,560, ,691, ,685, ,778,000.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ. Teknik Özellikleri 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, m’lik ana açıklığıyla üzerinde raylı.
ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
GIDA GÜVENLİĞİ PROJESİ KOBİ EĞİTİM SEMİNERİ
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

3.HAVALİMANI

Üçüncü Havalimanı inşaat süreci halen devam eden ülkemiz adına son yıllarda planlanan en büyük projelerden biridir.

Üçüncü Havalimanı, İstanbul'da Karadeniz'in Avrupa yakasındaki Yeniköy ile Akpınar köyleri arasındaki alana, yıllık 150 milyon yolcu kapasiteli birbirinden bağımsız 6 pistli olacak şekilde yapılacak havalimanıdır.

Projenin Gerekçesi İstanbul'un mevcut Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarının artan kapasite taleplerine cevap verememesi bu projenin başlıca gerekliliklerinden biridir. Kapasite yetersizliği yüzünden 13 Ağustos 2012 tarihinde Bakanlar Kurulu yeni havalimanının bulunacağı bölgeye karar verdi. İstanbul Bölgesel 3. Havalimanı Ulaştırma Bakanlığı’ nın projeye verdiği addır. Henüz resmi olarak havalimanının ismi belli olmasa da pilot ’’Vecihi Hürkuş’’ adının havalimanına verilmesi teklif edildi.

Projenin İhale Süreci Türkiye tarihinin en büyük ihalesi oldu. İhale 3 Mayıs 2013 tarihinde Esenboğa Havalimanı Sosyal Tesisleri'nde gerçekleştirildi. İlk turda en büyük teklifi Fraport şirketi verdi. İhaleyi 22 milyar 152 milyon Avro ile Cengiz-Kolin-Limak-Kalyon-Mapa OGG (Ortak Girişim Grubu) kazandı. KDV dahil 6 saat süren 96 turlu ihaleden devlete 26 milyar 142 milyon Avro gelir çıktı. Ancak ihale tutarı ve yapı maliyetinin yüksek boyutu yüzünden dış finansmanda zorluk çıkabileceği tahmin ediliyor.

3 Mayıs 2013 tarihinde yapılan ihaleyi Cengiz-Kolin-Limak-Kalyon-Mapa OGG’nin (Ortak Girişim Grubu) kazanmasının ardından sözleşmenin DHMİ'nin 80. kuruluş yıldönümü olan 20 Mayıs 2013 tarihinde imzalandı. Projenin temeli, 7 Haziran 2014 tarihinde atıldı. Projenin tamamının 2018 yılında bitmesi ile yıllık 94 milyon yolcuya hizmet veren Atlanta Uluslararası Havalimanı'nı geçerek dünyanın en yüksek yolcu kapasiteli havalimanı olması beklenmektedir.

Projenin İnşaat Süreci Havalimanı hakkında yürütülen çalışmalar devam etmektedir. İnşaat süreci 3 etaptan oluşacak: 1. Etap (en geç 42 ay sonra hizmete girecek) 2 adet bağımsız paralel pist (3750m*60m) 1 adet cross pist (3750m*60m) 3 adet parelel taksirut (3750m*45m) Yüksek hız ve bağlantı taksirutları ---(bir havaalanında uçakların yerde pist ve apron gibi bölümler arasında gidip gelmeleri için düzenlenmiş standart ölçülerdeki yollara verilen addır.)--- Apron ---(Apron, havaalanlarında uçakların park pozisyonlarını aldıkları, yakıt aldıkları ve uçaklara yüklemenin yapıldığı alanlardır.)--- Terminal binası Hava trafik Haberleşme ve meteoroloji sistemleri Diğer hizmet binaları ve sistemler

2. Etap Akpınar yerleşimi tarafına 1 adet bağımsız pist (3750m*60m) 1 adet paralel taksirut (3750m*45m) 3. Etap Tayakadın-Yeniköy tarafına 1 adet bağımsız pist (3750m*60m) Mevcut yerleşkenin güneyine 1 adet cross pist (3750m*60m)

Planlama 150 milyon yolcu kapasiteli yeni havalimanı İstanbul'un Avrupa Yakası'nda 2017'de ticari uçuşlara başlaması bekleniyor. İlk etabının yer tesliminin ardından 29 Ekim 2017‘ de açılması planlanmaktadır. Dördüncü aşamanın sonunda havalimanın toplam 6 pisti olacak. Pist başı saatlik kapasitesi 19 iniş ya da kalkıştır. Pistlerin uzunluğu 3500 metre olacak. Apronun kapasitesi 500 uçak olacak. Havalimanı dünyanın en büyük uçağı Airbus A380'e uygun olacak. Yolcu kapasitesi 90 ile 150 milyon yolcu arasında olacak. Yapım maliyeti 10,247 milyar Avro tutması bekleniyor. Öngörülen 77 kilometre karelik alanı ile Dammam Kral Fahd Havalimanı ve üç ABD Havalimanı'ndan sonra dünya'nın beşinci büyük havalimanı olacak.

Ulaşım Üçüncü havalimanı karayolu taşımacılığında Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile entegre olacak. Raylı sistem olarak, Yüksek Hızlı Tren ile havalimanındaki aktarma istasyonunda sonlanacak. Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim'e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul'un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim'den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak.

Konumu İstanbul'un üçüncü havalimanı Karadeniz sahiline Terkos gölüne yakın Arnavutköy-Göktürk-Çatalca kavşağında 7700 ha'lık Akpınar ve Yeniköy köyleri arasındaki alanda yapılacak. Alanın yüzde 80'i kamuya ait. Diğer arsalar icin kamulaştırma başladı. Atatürk Havalimanı ile İstanbul’un üçüncü havalimanının arası kuş uçuşu mesafeyle 35 km olacak.

Projeye Yapılan Eleştiriler Proje ile ilgili açıklanan ÇED Raporu’na göre projenin çoğunluğunun mevcut ormanın üzerinde inşa edilecek olması nedeniyle bu bölgedeki ekolojik sisteme zarar verileceği endişesi gündeme getirildi. 10 Şubat 2014 tarihinden itibaren basında yer alan haberlerde, İstanbul 4. İdare Mahkemesi İstanbul’a 3. havalimanı için hazırlanmış ÇED (Çevresel Etki Değerlendirme) Raporunun olumlu kararına karşı yürütmeyi durdurma kararı aldı. Mahkeme, alanda yeniden yapılacak keşif ve hazırlanacak bilirkişi raporunun incelenmesinden sonra, aldığı kararı tekrar değerlendirecek. Buna karşılık, hükümet yetkilileri ve ilgilileri bu kararın 3. havalimanı inşaatını durdurmayacağını ve hatta bu amaçla mevcut mevzuatta değişiklik yapma girişimlerinin olduğunu açıkladı.

Projenin Olumsuz Yönleri İstanbul’un kuzeyinde kalan son doğal alanlar tahrip edilecek Su kaynakları zarar görecek ve kirlenecek Hava kirliliği artacak Sera etkisi yaratan zehirli gazlar artacak Elektromanyetik kirlilik artacak Toprak kirliliği artacak Gürültü kirliliği artacak

Lojistik uzmanlarına göre, sektör, asıl sıçramayı 3 Lojistik uzmanlarına göre, sektör, asıl sıçramayı 3. Havalimanı ile yapacak, Türkiye hava kargoda ‘hub’ olacak. Bu yüzden Lufthansa gibi devler de yeni kargo yatırımları için 3. havalimanını bekliyor.

Projenin Olumlu Yönleri Kapasite yetersizliği sorunu çözülecek Kargo köyü projesi hayata geçirilebilir Kapasite artışıyla navlun düşecek, talep artacak

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… IRMAK ETYEMEZ MERT ÖZTÜRK MERVE DEMİR SEVGİ YÜCE