OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Denetmen Rolleri.
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Eğitim Bilimlerine Giriş.

AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitimin ve Toplum.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ Hazırlayanlar: Ahmet ATAÇ Gülenaz SELÇUK Cihan ÇAKMAK.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel Yapısı
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMA Sosyal Bir Sistem Olarak Okul
2. Sosyal Hizmet – Topluma Hizmet
YÖNETİMİN ARACI: ÖRGÜT
YAYGIN EĞİTİM.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Eğitim-Okul- Sınıf İlişkisi Sınıf Nedir?
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
ŞİDDET.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Gruplarla Sosyal Hizmet Dersi (Sosyal Çalışma Mesleğinin Yöntemleri)
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal bir örgüttür” Örgüt, toplumsal gereksinmelerin bir kesimini karşılamak üzere, önceden belirlenmiş amaçları gerçekleştirecek işleri yapmak için güçlerini eşgüdümleyen insanlardan oluşan toplumsal açık bir sistemdir.

Sınıf Yönetimi Okulun Özellikleri 1- Okulun en önemli ve açık özelliği üzerinde çalıştığı hammaddenin toplumdan gelen ve yine topluma giden insan olmasıdır. Böylece okulun birey boyutu kurum boyutundan daha duyarlı, informal yanı formal yanından daha ağır, etki alanı yetki alanından daha geniştir. Bu nedenle okul yöneticileri, daha çok informal bir ortam içinde çalışmak, yetkiden fazla etki yollarına baş vurmak durumundadır. Dr. Kerim KARABACAK

Sınıf Yönetimi Okulun Özellikleri 2- Okulda çeşitli değerler bulunur ve bunlar çatışma durumundadır. Okulun görevlerinden en önemlilerinden biri, içinde olduğu kadar dışında da çatışan bu sosyal, politik ve ekonomik değerleri uzlaştırmak ve dengeleştirmektir. Bu nedenle okul sadece bir öğrenim kurumu olarak görülmemelidir. Okulun bireyin topluma uyumuna yardımcı olan bir örgüt olması, ona bireye toplum koşullarını açıklama ve anlamasına yardım etme zorunluluğunu yükler.

Sınıf Yönetimi Okulun Özellikleri 3- Okulun ürününü değerlendirmek güçtür. Okulun amaçları diğer örgütlere oranla daha karmaşık ve çatışıktır. Diğer yandan okula gelen her bir birey değişik özelliklerle okula gelmektedir. Öğretme ve öğrenmenin insan davranışı üzerindeki etkisi uzun vadede ortaya çıkmaktadır. Bunu gözlemlemek ve değerlendirmek hem sabır hem de beceri isteyen bir girişimdir. Öğrenme etkinliğinin kendisi de karmaşık ve bir çok değişkenin etkisi altındadır. Bu değişkenlerden hangisinin öğrencinin üzerinde ne ölçüde etkili olduğunun tam olarak tespit edilmesi güçtür.

Sınıf Yönetimi Okulun Özellikleri 4- Okul özel bir çevredir. Bu çevrede öğrencinin eğitimi için uygun bir ortam hazırlanmaktadır. Bu yapılırken gerçek çevrede olup istenen yahut istenmeyen kavram ve süreçlerin bu özel çevrede yer alıp almamasına dikkat edilmektedir. Bu özel çevrenin amacı, çocuğa gerçek çevreyi kolaylaştırılarak, temizleyerek ve dengeleştirerek öğretmektir.

Sınıf Yönetimi Okulun Özellikleri 5- Okul çevredeki bütün formal ve informal örgütlerin ya yön verdiği veya etkilediği bir örgüttür. Çevrenin tüm problem ve görevlerine katılmayan bir okulun başarılı olduğu söylenemez. Çevredeki örgütler okulu amaçları doğrultusunda etkilemeye çalışırken okulda yetiştirdiği insanlar vasıtasıyla onların insan gücünü oluşturarak onları etkiler. Böylece etkileşim karşılıklı hale gelir.

Sınıf Yönetimi Okulun Görevleri (Bir görüşe göre; okulun 3 temel alanda görevi vardır) 1- Okulun toplumsal görevi, çocuğu toplumsallaştırmadır. 2- Okulun ekonomik görevi, ekonominin beyin ve insangücü ihtiyacının karşılanmasıdır. 3- Okulun politik görevi ise yetiştirilen bireylerin devlet sistemine bağlılık göstermesini ve liderlik yetenekleri olanların seçilerek eğitilmesini gerçekleştirmektir.

Sınıf Yönetimi Okulun Görevleri (Bir başka görüşe göre; okulun 3 temel alanda görevi vardır) 1- Basitleştirme, zor, karmaşık ve çok fazla olan bilgi kütlesinin öğrencinin düzeyine ve kapasitesine uygun biçimde öğrenme yaşantılarını oluşturabileceği düzeyde etkileşimlerinin yönetilmesidir. Öğrencileri dış çevrenin güçlüklerinden korumak, onlara yaşamı kolaylaştırmak okulun görevidir. Bunun için yetiştirilmiş profesyonellerin – yönetici, öğretmen ve diğer görevlilerin- sürekli denetiminde olan okulda yaşam öğrenciler için daha kolay olacaktır. Bilgiler de öğrencilerin özelliklerine uygun düzeyde kolaydan zora, basitten karmaşığa doğru verilir. Dr. Kerim KARABACAK

Sınıf Yönetimi Okulun Görevleri 2- Ayıklama okuldan beklenen diğer bir görevdir. Okul çevrenin zihinsel alışkanlıkları etkileyen, değersiz, işe yaramaz, zararlı özelliklerini ortadan kaldırarak öğrenciye arınmış, temizlenmiş eylemler düzeneği sağlar. Bu işlevi ile okul, çevrede kolay rastlanabilecek olan davranışlarını okuldan içeri sokmayarak, öğrencilerin bu olumsuz davranışlarla etkileşimini engellemektedir. Kumar, alkol, uyuşturucu gibi öğrenci için istenmeyen davranışların okulda görülmesi engellenir. Yasal metinler benzeri davranışların görülebileceği mekanların okulun yakınında faaliyet göstermesini yasaklar. Böylece öğrencilerin bu davranışlarla etkileşimleri engellenmiş olur. Okulda bu davranışların öğrencilerde oluşmamasının eğitsel temellerini oluşturur. Dr. Kerim KARABACAK

Sınıf Yönetimi Okulun Görevleri 3- Denge kurma ise, okulun toplumsal çevredeki çeşitli öğeleri dengeleştirmesi ve bireyi içinde doğduğu yakın toplumsal grubun sınırlamalarından kurtararak daha geniş bir çevre ile etkileşime geçmesini sağlamasıdır. Okulun dışındaki çevrede, insanların kişisel özellikleriyle açıklanamayacak düzeylerde yaşam farklılıkları görülür. Bu faklılıklar toplumsal huzuru tehdit eder nitelikte olabilir. Toplumun barış ve huzur içinde yaşaması, bu farkların açıklanabilir, mantıklı bir düzeyde tutulmasına bağlıdır. İşte okul bu aşırı farklılıkların kendi sınırları içinde sergilenmesine, yaşanmasına izin vermeyen, toplumsal yaşamda olmayan dengeyi kendi sınırları içinde kurması gerekir. Dış çevrenin çok farklı koşullarında yaşayan öğrenciler, okula geldiklerinde, benzer koşullarda olurlar. Birbirlerinin yaşam biçimlerinden etkilenir, birbirlerini tanır, anlar ve kaynaşırlar. Dr. Kerim KARABACAK

Sınıf Yönetimi Her iki yaklaşım da toplumsal açıdan okula ve eğitime bakışın ürünüdür.. Birey açısından yaklaşıldığında ise eğitimin ve dolayısıyla okulun işlevi; her öğrencinin tam olarak eğitsel, zihinsel, fiziksel, törel, tinsel (ruhsal) ve kişilik gelişimine yardım etmektir Bu anlamıyla eğitim bireyin bir bütün olarak gelişimine yardım etmektir. Bu okula ilişkin bakışın çerçevesini çizer. Okullar hükümetin, yerel yönetimlerin, ailelerin, öğretmenlerin veya okulun diğer çalışanları için değil, öğrenciler içindir. Okulun sağladığı eğitsel ve kişisel yaşantıların hepsinin hedefi öğrencilerin yetiştirilmesine dönük olmalıdır. Yönetim, öğretmen ve diğer çalışanların okuldaki görevleri bu hedefe yönelik olarak çalışmaktır.

Sınıf Yönetimi HAFTAYA Okulların Yönetimi, Kurullar ve Komisyonlar Görüşmek Üzere…..