MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü
Advertisements

Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.

VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Parametrik Hipotez Testleri
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
İstatistiksel Analizler
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Özlem Aslan1, Canan Yaranoğlu2, Betül Tosun2, Gülcan Bağcivan2
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN

MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NEDİR? LİTeRaTÜR İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI İLE TÜRKÇE DERSİ AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (ElifGÜNGÖR)DİYARBAKIR\SİLVAN ORTAÖĞRETİM 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININAKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ (SuatÇETİN )MUŞ OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNİN İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME MATEMATİK DERSİNDEKİ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ (Özlem GÖKTAŞ)MALATYA

YÖNTEM Araştırma modeli: Evren örneklem: Bu araştırmada Melikşah Üniversitesi öğrencilerinde kitap okuma miktarı ile kitap türünün akademik başarı üstüne etkisi’nin belirlenmesi amaçlandığından, araştırma tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Evren örneklem: Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kayseri ilinde bulunan Melikşah Üniversitesindeki tüm öğrencilerdir. Bunu araştırmak çok zor olacağından örneklem alma yolu benimsenmiştir. Evreni daha iyi temsil edeceğinden hareketle 13 farklı bölümde eğitim görmekte olan 60 öğrenci örneklem olarak alınmıştır . Sistematik tesadüfü örnekleme yoluyla 60 öğrenci belirlenmiştir.

ALT HİPOTEZLER: Kitap okumaya verilen değerin akademik başarı üstüne etkisi var mıdır? Kitap okumaya ayrılan günlük süre ile alttan ders kalması arasında ilişki var mıdır? Okunan kitap türlerinin akademik başarı üstünde etkisi var mıdır? Bu güne kadar okunan toplam kitap miktarının akademik başarı üstüne etkisi var mıdır?

Veri toplama süreci: Veriler daha objektif sonuçlar vermesi için mümkün olduğunca farklı bölümlerde okuyan öğrencilere uygulanmış, kız erkek oranın birbirine yakın olmasına dikkat edilmiştir. Ölçeği dolduracak kişiye kısa bir bilgi verilip ölçek doldururken başında beklenmeyip rahatça doğru cevaplar vermesi beklenmiştir.

Veri toplama aracı: Araştırmada veriler anket tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Anketin başında anketin neden uygulandığı açıklanmıştır. Çalışmada geliştirilen anketler bazı kişisel bilgilerin sorulduğu kişisel bilgi formu, okuma alışkanlığı ve akademik başarı ölçmek için çoktan seçmeli Form1 ve Kitap okumaya verilen değeri ölçmek üzere likert tipi Form2 olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır.

Veri toplama aracı evreleri: Öğrencilerinin okudukları kitap miktarı ile kitap türünün akademik başarıya etkisini ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Öncelikle daha önce yapılan bu konudaki tezler incelenip, bu konuda yardım alabileceğimiz hocamızın da katkısıyla araştırmamızı en iyi sonuçlara ulaştıracak 58 belirleyici maddeye sahip bir test geliştirdik. Daha sonra hocamızın da katkısıyla bu testi ,11 maddesi çoktan seçmeli, diğer 17 madde ise tutumu daha iyi ölçeceğinden likert tipi olmak üzere toplamda 28 maddeye indirilmiştir. öğrencilerin okudukları kitap miktarı ile kitap türünün akademik başarıya etkisini ölçmeye yönelik ölçek geliştirilmiştir.Daha sonra bu geliştirilen ölçek pilot çalışma yapılarak 20 kişiye uygulanıp sonuçları SPSS’de değerlendirilmiştir.

Pilot çalışma ve sonuçlarının aracınızın son haline etkisi: 20 kişiye pilot çalışma uyguladık. SPSS 17.0 de verileri girip soruların güvenilirliğini ölçmek için analize->scale-> Reliability Statistics yaparak ölçeğimizin güvenilirliğinin %70 üstü olduğunu görünce ölçeğimizi uygulamaya devam ettik. Ön uygulama sonucunda testin güvenirlik katsayısı 0,853 olarak bulunmuştur. Çıkan güvenilirlik sonucu yeterli olduğundan ölçeğimizdeki sorularda herhangi bir değişikliğe gidilmemiştir. Reliability Statistics Cronbach's Alpha N of Items ,853 31

Geçerlilik güvenilirlik sonuçları: Reliability Statistics Cronbach's Alpha N of Items ,835 31 Spps 17.0 da scalede yaptığımız güvenilirlik sonuçlarına göre ,835 olduğundan ölçeğimiz güvenilirdir.

Veri analizi: Birebir uygulanan anketler excel programına girildi. Daha sonra veriler SPSS de açılarak values’den tanımlamalar yapıldı. Verilen cevaplar bilgisayarda değerlendirilmek üzere tek tek kodlanarak sayısal verilere dönüştürülmüştür. İlk önce Analize->Scale->Reliability Statistics yaparak ölçeğimizin güvenilirliğinin ,835 olduğunu gördük. Cronbach's Alph N of Items ,835 31

VERİ ANALİZİ: Daha sonra likert tipi maddeleri toplamak için Transform->Compute Variable ‘dan 17 maddeyi toplayarak, oluşturulan yeni bölümde toplam puanları gösterdik. Bu bölüm“kitap okumaya verilen değer”‘i ölçüyor. Kitap okumaya verilen değerin akademik başarı üstüne etkisi olup olmadığına bakmak için, bu yeni değer ile Ganoyu Analyze->Compare means->One Way Anova yaparak kitap okumaya verilen değer ile Gano arasındaki ilişkiyi inceledik.

VERİ ANALİZİ: 0,05den büyük olduğundan dolayı kitap okumaya verilen değer ile gano arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Çünkü kitap okumaya verilen değer kitap okunmasını mecburi tutmamaktadır.

Veri analizi: Sonra Kitap okumaya ayrılan günlük süre ile alttan ders kalması arasında ilişki olup olmadığına bakmak için kitap okumaya ayrılan günlük süre ile alttan ders sayısını Analyze->Compare means-> One-Way Anova yaparak arasındaki ilişkiyi inceledik.0,05den büyük olduğundan dolayı kitap okumaya ayrılan günlük süre ile alttan ders kalması arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.

Veri analizi: Okunan kitap türlerinin akademik başarı üstünde anlamlı bir etkisi olup olmadığına bakmak için okunan kitap türleri ile Ganoyu Analyze- >Compare means->One Way Anova yaparak okunan kitap türleri ile Gano arasındaki ilişkiyi inceledik.0,05den büyük olduğundan dolayı kitap türü ile gano arasında anlamlı bir farklılık olmadığı araştırma sonuçlarımızda çıkmıştır.

Veri analizi:

Veri analizi: Bu güne kadar okunan toplam kitap miktarının akademik başarı üstüne etkisi olup olmadığına bakmak için okunan toplam kitap miktarı ile Ganoyu Analyze->Compare means->One Way Anova yaparak, okunan toplam kitap miktarı ile Gano arasındaki ilişkiyi inceledik.0,05den büyük olduğundan dolayı kitap türü ile gano arasında anlamlı bir farklılık olmadığı araştırma sonuçlarımızda çıkmıştır.

Sonuçlar/Bulgular ve Değerlendirme: Kitap okumaya verilen değeri ile akademik başarı arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Kitap okumaya ayrılan günlük süre ile alttan ders kalması arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Okunan kitap türleri ile akademik başarı arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bu güne kadar okunan toplam kitap miktarının akademik başarı üstüne anlamlı bir etkisi bulunmamıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre kitap okumanın akademik başarı üstüne anlamlı bir etkisi bulunmamıştır.

Sonuçlar/Bulgular ve Değerlendirme: Örneklem grubunda ki 60 kişinin 35’i roman –hikaye okurken , 7 kişi bilim kitaplarını tercih ediyormuş, 6 kişi deneme-makale güncel kitaplar okurken, 5 kişi şiir kitabı okuyormuş, 4 kişi biyografi-anı okurken, sadece 3 kişi tarih kitabı okuyormuş. Bu sonuçlara göre en çok tercih edilen tür de roman-hikaye iken en az da tarih kitapları tercih edilmiştir.

Sonuçlar/Bulgular ve Değerlendirme: Örneklem grubundaki 60 kişinin bu güne kadar okudugu kitap miktarı şöyledir: 10 kişi 1ile10 adet arasında kitap okumuş, 13 kişi 11ile 50 adet arasında kitap okumuş, 18 kişi 51 ile 100adet arasında kitap okumuş, 11 kişi 100ile250 adet arasında kitap okumuş, 8 kişi 250den fazla kitap okumuştur.

Öneriler: Örneklemimiz dar olduğu için kesin sonuçlara ulaşamamış olabiliriz. Çünkü biz okunan kitap sayısının ,okuduğunu anlamayı etkileyeceğinden akademik başarıyı da arttıracağı yönde pozitif bir hipoteze sahipken sonuçlar bizim beklentilerimizden ters yönde çıkmıştır. Bununda çalışma örneklemimizin darlığından kaynaklanabileceğini düşünüyoruz. Sizler buna benzer bir çalışma yaparsanız daha geniş örneklem kullanmalısınız.

Öneriler: Biz kitap okumayla genel ortalamaya baktık, sizler bunu dönemlik gano ile bakabilirsiz. Bizim ölçeğimizde gano olduğundan en az 1 dönem bölümde eğitim almış öğrenciler tarafından yanıtlanmak zorundadır. Öğrencilere kaçıncı sınıf olduğunu sormadan uyguladığımız anketler eksik kaldığından bu anketler kullanılmayıp, yeniden en azından karşılaştırma yapabilecek kadar 1 dönemlik bile olsa ganoya sahip kişilere tekrar uygulanmıştır. Böyle bir çalışma yapacaklar anketi uygulamadan önce uygulanacak kişiye kaçıncı sınıf olduğunu sormalı uygun şartları taşıyorsa anketini uygulamalıdır.