SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek.
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
İletişimin Zamanda yolculuğu
Kitle İletişim Araçları
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
İletişim Araçları.
İletişim ve Kitle İletişim Araçları
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Çağdaş Dünya Sanatı.
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
E-postanın nasıl kullanılır?
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
MESLEKLER AMAÇ &Haberleşme araçlarını tanıma &Yararlarını bilme &Haberleşme ile ilgili meslekleri tanıma
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ENDÜSTR İ MESLEK L İ SES İ TEKN İ K L İ SES İ ANADOLU TEKN İ K L İ SES İ.
İLETİŞİM ARAÇLARI Bilişsel İletişim Araçları
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek, İnsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü,
HAZIRLAYAN Arş. Gör. Şakir GÜLER.
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
İLETİŞİM ARAÇLARI Bilişsel İletişim Araçları
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
SPORDA İ LET İ Ş İ M İ N ÖNEM İ Seda Saniye Kulak, Murat Yavuz.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Kitle İletişim Araçları
İletişim Araçları.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
TASARIM ÜRÜNLERİNİN TANITIMI VE SUNUMU
İletişimin Zamanda yolculuğu. İletişim ne demektir?: Duygu, düşünce, haber veya bilgilerin başka kişilere aktarılmasına haberleşme denir. Resimdeki çocuk.
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
AFİŞ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Resimle İlgili Meslekler
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI

Genel bir tanımla “kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar” olarak tanımlanır. Gerek yakın, gerek uzak çevrelerinde olup bitenler hakkında bilgi almamızı sağlayan ve teknolojik gücün bir göstergesi olarak geniş halk kitlelerini haberleşme ağıyla birbirine bağlayan araçlara kitle iletişim araçları denir. Kitle iletişim araçları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak üzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da sürekli olarak ulaşan araçlardır.

Bilgi akışını sağlayan araçlara verilen addır. Kitle iletişimi hızlı, kamusal ve geçici olarak tanımlanır: Kamusaldır; çünkü ileti halkın izlenmesine açıktır. Hızlıdır; kısa sürede iletiler izleyicilere hazırlanır. Geçicidir; Genellikle alındığı an tüketilmesi amaçlanır.

Kitle iletişim araçları denildiğinde tüm yazılı ve görsel basın (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet) anlaşılır. Ancak radyo ve özellikle televizyon her evde bulunduğu ve günümüzün gelişmiş teknolojisi sayesinde çok uzaklardaki olayları bile canlı olarak tüm ayrıntısıyla görüntülü olarak karsımıza getirdiği için en etkili olanlarıdır. Televizyonun bu etkisi spor faaliyetlerine olan ilgiyi de arttırmıştır. Hayatlarında hiç spor yapmamış insanlar bile televizyon sayesinde spor karsılaşmalarına ilgi duymaya başlamışlardır.

Bu kitle iletişim araçlarının yanında ek olarak bir sınıflandırma yaparsak; 1. Bilişimsel (iletişim araçları): Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır. (örnek: e-posta lar, formlar, chat ler, messenger lar,web kamera lar, blog lar, vs)

2. Görsel-İşitsel iletişim araçları: Gözümüze ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır. (Örneğin tv, sinema,radyo vs..) 3. Telekominikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır. (Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs..)

4. Kali-Grafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile yapılan iletişimdir. (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs.) 5. Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır. (Fuarlar, event marketing konser leri, defile ler, konferans vs.) 6. Sanatsal iletişim araçları: ister plastik, ister estetik olsun her türlü sanat faaliyeti veya sanatçı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animasyon, vs)

Sonuç olarak kitle iletişim araçları toplumların görüş ve değer yargılarını ciddi biçimde etkilemektedir. Toplumun bir nevi aynası olmaktadırlar. Kitle iletişim araçları bu etkileme güçlerinden dolayı toplumun her alanında olduğu gibi işletmelerin toplumlara tanıtılması ve işletmenin diğer amaçları için de vazgeçilmez araçlar olarak yerini almışlardır.