SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Genel bir tanımla “kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar” olarak tanımlanır. Gerek yakın, gerek uzak çevrelerinde olup bitenler hakkında bilgi almamızı sağlayan ve teknolojik gücün bir göstergesi olarak geniş halk kitlelerini haberleşme ağıyla birbirine bağlayan araçlara kitle iletişim araçları denir. Kitle iletişim araçları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak üzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da sürekli olarak ulaşan araçlardır.
Bilgi akışını sağlayan araçlara verilen addır. Kitle iletişimi hızlı, kamusal ve geçici olarak tanımlanır: Kamusaldır; çünkü ileti halkın izlenmesine açıktır. Hızlıdır; kısa sürede iletiler izleyicilere hazırlanır. Geçicidir; Genellikle alındığı an tüketilmesi amaçlanır.
Kitle iletişim araçları denildiğinde tüm yazılı ve görsel basın (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet) anlaşılır. Ancak radyo ve özellikle televizyon her evde bulunduğu ve günümüzün gelişmiş teknolojisi sayesinde çok uzaklardaki olayları bile canlı olarak tüm ayrıntısıyla görüntülü olarak karsımıza getirdiği için en etkili olanlarıdır. Televizyonun bu etkisi spor faaliyetlerine olan ilgiyi de arttırmıştır. Hayatlarında hiç spor yapmamış insanlar bile televizyon sayesinde spor karsılaşmalarına ilgi duymaya başlamışlardır.
Bu kitle iletişim araçlarının yanında ek olarak bir sınıflandırma yaparsak; 1. Bilişimsel (iletişim araçları): Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır. (örnek: e-posta lar, formlar, chat ler, messenger lar,web kamera lar, blog lar, vs)
2. Görsel-İşitsel iletişim araçları: Gözümüze ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır. (Örneğin tv, sinema,radyo vs..) 3. Telekominikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır. (Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs..)
4. Kali-Grafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile yapılan iletişimdir. (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs.) 5. Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır. (Fuarlar, event marketing konser leri, defile ler, konferans vs.) 6. Sanatsal iletişim araçları: ister plastik, ister estetik olsun her türlü sanat faaliyeti veya sanatçı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animasyon, vs)
Sonuç olarak kitle iletişim araçları toplumların görüş ve değer yargılarını ciddi biçimde etkilemektedir. Toplumun bir nevi aynası olmaktadırlar. Kitle iletişim araçları bu etkileme güçlerinden dolayı toplumun her alanında olduğu gibi işletmelerin toplumlara tanıtılması ve işletmenin diğer amaçları için de vazgeçilmez araçlar olarak yerini almışlardır.