TMOZ Eşitsizlik Dosyası

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Algoritma Oluşturma – Açgözlü algoritmalar ve buluşsallar Y. Doç. Yuriy Mishchenko.
Advertisements

EN BÜYÜK ORTAK BÖLEN.
MATEMATİK.
TBF Genel Matematik II DERS – 8 : Doğrusal Eşitsizlikler
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Hazırlayan: Yusuf KAYA
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
SUNUMLARLA MATEMATİK SAYESİNDE MATEMATİK BİR KABUS OLMAKTAN ÇIKACAK.
Bilgi eksiği Bilgi eksiği Fiziki kusurlar Bilgi eksiği Fiziki kusurlar unutkanlık.
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
END 503 Doğrusal Programlama
BUL DEĞİŞTİR. ÖRNEK 8 WEB Sitesinden Örnek 9’u İndiriyoruz
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
1.Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler
HER ÖĞRENCİ MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR MURAT GÜNER ATAŞEHİR
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
AŞKIN SIĞIRLI & MELİK NAMLI
Matematik Bütün Konular Slayt.
CEBİRSEL İFADELER ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTA OKULU BURSA/KESTEL.
TRIGONOMETRI ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
YANLIŞLARIN BAŞARIYA OLUMSUZ ETKİSİ. Okul Zümre Öğretmenleri ve Yöneticileri ile yapılan tüm toplantılarda Yanlış işaretlenen her sorunun başarıyı nasıl.
KESİRLERİ TANIYORUM Kesir nedir? Kesir çeşitleri
Ders : MATEMATİK Sınıf : 8.SINIF
İŞLEM ve MODÜLER ARİTMETİK.
İşbirlikli İletişim için Birleşik en İyi Anten ve Röle Seçimi
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
ARABULUCULUK Prof. Dr. İbrahim Kaya
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
TRAFİK SORUNU Çözüm.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
DOĞRUSAL DENKLEM SİSTEMLERİNİN GRAFİK İLE ÇÖZÜMÜ
DOĞRUSAL EŞİTSİZLİK SİSTEMLERİ
TOPLAMA İŞLEMİ VE ALIŞTIRMALAR.
DİFERANSİYEL DENKLEMLER
BİR BİLİNMEYENLİ RASYONEL DENKLEMLER
BU BASİT İŞLEM İLE ŞUBAT AYINDA ALACAĞINIZ TAHMİNİ NEMA(ZORUNLU TASARRUF TEŞVİK FONU) BEDELİNİZİ ÖĞRENEBİLİRSİNİZ! LÜTFEN ŞİMDİ TAKİP EDEN EKRANDAKİ KOMUTLARA.
9. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRENME ALANI:CEBİR BÖLÜM :SAYILAR
9 1.Çarpan 9 2.Çarpan 81 Çarpım
MATEMATİK EŞİTSİZLİKLER.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
MATEMATİK Asal Çarpanlara Ayırma OBEB - OKEK.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
‘nin çözümünü bulmanın bir yolu yok mu?
Yeşilköy Anadolu Lisesi. TANıM (KONUYA GIRIŞ) a, b, c gerçel sayı ve a ¹ 0 olmak üzere, ax 2 + bx + c = 0 biçimindeki her açık önermeye ikinci dereceden.
n bilinmeyenli m denklem
Verilerin Sınıflandırılması
Eşitsizlikler Hasan KORKMAZ İzmir Fen Lisesi
CANSU ÇABALAR 11 TM A 64. KARMAŞIK SAYILAR ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
dim(R(A))+dim(N(A))=n
Lineer Vektör Uzayı ‘de iki
3. Kirchhoff’un Akım Yasası (KAY)
Özdeğerler, Sıfırlar ve Kutuplar
KOORDİNAT SİSTEMİ.
Ders : MATEMATİK Sınıf : 8.SINIF
Banach Sabit Nokta Teoremi (Büzülme Teoremi)
KOORDİNAT SİSTEMİ.
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Optimizasyon Teknikleri
VERİ TÜRLERİ.
NBP101 MATEMATİK ÖĞR. GÖR . SÜLEYMAN EMRE EYİMAYA
EŞİTSİZLİKLER ÖMER ASKERDEN UZMAN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
..Denklemler..
Eşitsizlikler Hasan KORKMAZ İzmir Fen Lisesi
Türkiye’nin Sunu/Slayt Paylaşım Sitesi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
sayısı 2 sayısından 2 fazladır..
Sunum transkripti:

TMOZ Eşitsizlik Dosyası

 Soru x, y  R olmak üzere, -2 < x + y < 3 1 < x < 4 olduğuna göre, y nin alabileceği değerler hangi aralıktadır?  Cevap 1: -3 < y < -1 “Bu kolay sorunun tartışılacak neyi var?” Cevap 2: -6 < y < 2

 ?! Çözüm 1: -3 < y < -1 Çözüm 2: -6 < y < 2 Soru x, y  R olmak üzere, -2 < x + y < 3 1 < x < 4 olduğuna göre, y nin alabileceği değerler hangi aralıktadır?  Bulduğumuz çözümlerden hangisi doğru? ?! Çözüm 1: -3 < y < -1 Çözüm 2: -6 < y < 2 1 < x < 4 ? < y < ? + -2 < x + y < 3 1 < x + y < 4 -4 < -x < -1 + -6 < y < -1 -3 -1 x + y sınırlarını elde etmek için y nin sınırları ne olmalı?

Cevap 1: -3 < y < -1 Cevap 2: -6 < y < 2 Soru x, y  R olmak üzere, -2 < x + y < 3 1 < x < 4 olduğuna göre, y nin alabileceği değerler hangi aralıktadır? Cevap 1: -3 < y < -1 Cevap 2: -6 < y < 2 1. Cevabın dayanağı; Bulduğum -3 < y < -1 aralığında; y için hangi değeri seçersem seçeyim, verilen 1 < x < 4 aralığındaki her x değer için -2 < x + y < 3 eşitsizliği sağlanır. Oysa; y = 0 ve x = 2 değerleri verielen eşitsizlikleri sağlıyor. Demek ki y nin aralığını eksik buldunuz. 2. Cevabın dayanağı; Bulduğum -6 < y < 2 aralığında; y için hangi değeri seçersem seçeyim, verilen 1 < x < 4 aralığındaki en az bir x değer için -2 < x + y < 3 eşitsizliği sağlanır. Oysa; y = -5 ve x = 2 değerleri verielen eşitsizliklerden birini sağlamıyor. Demek ki y nin aralığını fazla buldunuz.

Soru x, y  R olmak üzere, -2 < x + y < 3 1 < x < 4 olduğuna göre, y nin alabileceği değerler hangi aralıktadır? 2007 tanışma toplantılarında yaptığımız zümrelerde, x ile y nin birbirine bağımlı olduğunu hem x hem de y değerini keyfi seçemeyiz diyerek 2. cevabın doğru olduğu konusunda hem fikir olduk… Cevap 1: -3 < y < -1 Cevap 2: -6 < y < 2

Şimdi REKLAMLAR Kimse Çözemez