Anlı Ataöv Şehir ve Bölge Planlama Bölümü MUZAFFER AKYOL Anlı Ataöv Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Orta Doğu Teknik Üniversitesi
“aynı nehre iki kere giremeyiz” Efesli Heraclitus, M.Ö. 535
yaşam süreci
yaşam süreci değişen şartlar
GELECEK yaşam süreci değişen şartlar BUGÜN
“hiç yarın diye bir şey yok, hep bugün var” Yarını bugünün koşulları ile planlamak yerine Yarını yarının (yarın bugün olduğu gibi) planlamak ne demektir? http://dobrador.com/wp-content/uploads/2014/11/your-plan-vs-reality.jpg “hiç yarın diye bir şey yok, hep bugün var” Cemre A.D., 6 yaş
Yarını bugünün koşulları ile değil de; Yarını yarının koşulları ile, “yarın bugün iken”, planlamak ne demektir? Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.
GERÇEĞİN AKIŞI katılım eylem katılım eylem katılım eylem katılım eylem deneyim deneyim deneyim deneyim deneyim deneyim deneyim bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi KATILIM EYLEM GERÇEĞİN AKIŞI
EYLEME DÖNÜK GELECEK BİLGİSİNİN İNŞAASI katılım eylem katılım eylem katılım eylem katılım eylem ORTAK EYLEM deneyim deneyim deneyim deneyim bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi EYLEME DÖNÜK GELECEK BİLGİSİNİN İNŞAASI
KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI katılım eylem katılım eylem katılım eylem katılım eylem ORTAK EYLEM deneyim deneyim deneyim deneyim bilgi bilgi bilgi bilgi bilgi KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI
Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme. KURT LEWIN JOHN DEWEY
KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.
KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI Anlamlı gelecek bilgisini birlikte üretme yolu ile değişimi gerçekleştirme Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.
KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI Anlamlı gelecek bilgisini birlikte üretme yolu ile değişimi gerçekleştirme 1 DAHA İYİYE DOĞRU GİTME 2 ÖĞRENME 3 GÜÇLENDİRME 4 TOPLUMSAL DEMOKRATİKLEŞME Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme.
KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI Anlamlı gelecek bilgisini birlikte üretme yolu ile değişimi gerçekleştirme 1 DAHA İYİYE DOĞRU GİTME 2 ÖĞRENME 3 GÜÇLENDİRME 4 TOPLUMSAL DEMOKRATİKLEŞME Kurt Lewin (sosyal psikolojisi, grup iletişimi, eylem araştırması, uygulamalı araştırma, sosyal/örgütsel psikoloji). Değişim. John Dewey (Amerikan pragmatik okulu kurucusu, eğitimci, filozof. Demokratikleşme ve öğrenme. 1 BİLGİ ÜRETİM SÜREÇ TASARIMI 2 KATILIM 3 EYLEME DÖNÜK BİLGİ ÜRETİMİ 4 ORTAK EYLEM
KEA SÜRECİ ANA HATLARI A B C D E ORTAK EYLEM HAZIRLIK MEVCUT DURUMU ANLAMA GELECEK PLANLAMA TAAHHÜT ÖNCELİKLENDİRME DETAYLANDIRMA ORTAK EYLEM Bağlam İddia Sahipleri Kendimiz Çevremiz Vizyon Hedef Strateji Projeler Eylem Planları Sözler Protokoller Takip Mekanizmaları KEA SÜRECİ ANA HATLARI
KLASİK KATILIMLI TOPLANTILAR KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI SÜRECİ 1 2 HER AŞAMANIN BİLGİ ÜRETME HEDEFİNİN BELİRLENMESİ BİLGİNİN İNŞAASI E D C B …problemimiz var. A …yapılmalıdır. …en iyi yaptığımız şeydir. A B C D E …tehdit altındayız. 3 ORTAK BİLGİNİN ÜRETİLMESİ …hiç bir yere varamıyoruz. KLASİK KATILIMLI TOPLANTILAR KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI SÜRECİ KEA SÜRECİNİN FARKI
SOKAKTA ÇALIŞAN/YAŞAYAN ÇOCUKLARIN GÜÇLENDİRİLMESİ Netleştirme Çalıştayı ve Toplantıları Yöntemin Kurgulanması İddia Sahibi Haritalama Sokak Çocuklarının Yaşamlarını Anlama Eylem Planlarının Hazırlanması İSTİKLAL MAHALLESİ İYİLEŞTİRME VE GÜÇLENDİRME Gelecek Tasarım Çalıştayı Şengül Hamamı Proje Çalışmaları İddia Sahibi Haritalama Takip ve Yeniden Bağ Kurma Tespit Çalıştayı Poster Çalışması Oyun Alanı Tasarımı Temizlik Kampanyası KOCAELİ İLİ VİZYON ÇALIŞMASI Hazırlık İddia Sahibi Haritalama Arama Konferansı Vizyon Netleştirme Karar Konferansı Halk Anketi Proje Grup Çalışmaları Diyalog Konferansı ANKARA İLİ STRATEJİK PLANLAMA İşbirliğinin Kurulması İddia Sahibi Haritalama Odak Grup Çalışması Vizyon Çalıştayı Vizyon Netleştirme Proje Grup Çalışması BURSA İLİ ÇEVRE DÜZENİ PLANI ÇALIŞMASI Stratejik Eksenler ve Hedefler Strateji Önceliklendirme Çalıştayı Sektörel Analiz Sentez Çalışması Hazırlık Odak Grup Çalışması Proje Grup Çalışmaları Çevre Düzeni Planı Çalıştayı Vizyon Çalıştayı 1 Vizyon Çalıştayı 2 NEMRUT-KOMMAGENE KÜLRÜTEL MİRAS ALAN YÖNETİM PLANI ÇALIŞMASI Stratejiye Yönelik Odak Grup Strateji ve Projelendirme Çalıştayı 1 Yereli Anlama Tespite Yönelik Odak Grup Proje Detaylandırma Ön Stratejik Planlama Çalıştayı Yönetim Sınırlarının Belirlenmesi Geribildirim Toplantısı Strateji ve Projelendirme Çalıştayı 2 Taahhüt Toplantısı
NEMRUT-KOMMAGENE KÜLTÜREL MİRAS ALAN YÖNETİM PLANI
ÇOCUK HAKLARI AĞI GÜÇLENDİRME KATILIMLI EYLEM ARAŞTIRMASI SÜRECİ BUGÜN