Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Psikolojinin Konuları
Advertisements

Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
REHBERLİK DERS II.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Temel Kavramlar ve İlkeler
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
Bilimsel düşünme becerileri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL PSİKOLOJİNİN TEMEL YÖNTEMLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
Psikolojik yapılar ve özellikler
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
Psikolojide Araştırma Alanları Ve Yöntemler Dr. Ege AKGÜN
REHBERLİK DERS II.
Bilimsel araştırma türleri
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı- Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı

İHSAN SARI

Öğretmenler odası örnek olay

Örnek olayda düşünceler Mehmet Bey: Çocuklar farklı geçiş aşamalarına sahip. Öğretmenler ve aileler buna izin vermeli. Ziya Bey: Ödül ve ceza ile davranış değiştirilebilir. Figen Hanım: Gelişim daha kompleks. Öğrencinin davranışı kendinden ve dış kaynaklar nedeni ile değişmektedir. Olgunlaşma sonucu ortaya çıkan yeni davranışlara öğretmenlerin uygun tepki vermediğini savunuyor.

Öğretmenlerin sezgileri ile öğretimi planlamaya çalışması öğretimi zorlaştırabilir. Davranışlar doğuştan mı gelmekte? Çevrenin etkisini var? İkisinin etkisi mi var? Öğretmen nasıl davranacak? Öğretmenlerin çocukların gelişimini ve öğrenmesini anlamaya ihtiyacı vardır.

Eğitim Psikolojisi eğitim sürecine psikolojik yöntemlerin uygulanmasıdır. Eğitim: Kasıtlı olarak istendik öğrenmelerin oluşturulma sürecidir. Bu istendik öğrenmelerde gelişimin ve bireyin öğrenme özelliklerinin bilinmesi ile mümkündür. Bu nedenle belli hedeflere göre yapılacak plan, uygulama ve değerlendirilme söz konusudur.

Öğretim: İçsel bir süreç olan öğrenmenin sağlanması amacı ile dışsal olayların planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecidir. Bu nedenle bireylerin tanınması gerekmektedir. Bu bilgiyi bize psikoloji bilimi sunar. Psikoloji: Doğrudan yada dolaylı olarak gözlenebilen insan ve hayvan davranışlarını bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyen bilim dalıdır. Eğitim Psikolojisi: İnsanların gelişimsel özelliklerini ve öğrenme ilkelerini inceleyerek eğitim ortamlarını etkili bir biçimde düzenlemeyi ve eğitim-öğretimi verimli bir biçimde gerçekleştirmeyi amaç edinen bilim dalıdır.

Eğitim psikolojisinin başlıca konuları Gelişimsel özelliklere göre öğrenme ssüreci Bireyin gelişimi ve motivasyonu Sosyal öğrenme Öğretim teknikleri geliştirme Öğrenmede kalıcılığı sağlama Öğrenmeyi etki eden faktörleri açığa çıkarma Öğretme ilkeleri geliştirme Bilgi, Kavram, Beceri, Tutum ve problem çözmenin öğretimi Öğrenci gelişimi ve öğrenmesi Ölçme ve değerlendirme Vb.

Eğitim Psikolojinin cevaplamaya çalıştığı bazı sorular Verimli çalışma yolları nelerdir. Bazı öğrenciler neden diğerlerine göre daha iyidir. Okuma yazma ve aritmetik becerileri nasıl öğretilir. İyi bir öğretmen ne yapar. Öğrenmeyi desteklemek için teknoloji nasıl kullanılır.

Hayatları boyunca eğitimle uğraşacak öğretmenlerin öğrencilerin gelişimi ve öğrenmesiyle ilgili temel bilgiye sahip olmamaları ne gibi sonuçlara yol açabilir?

Eğitim Psikolojisinin Temel İlgi Alanları Gelişim Psikolojisi: İnsan davranışında, doğumdan ölüme kadar, tüm yaşamı boyunca geçirdiği bedensel, zihinsel, bilişsel, duyuşsal ve sosyal yönlerden gelişimini ve değişimini inceler. Öğrenme Psikolojisi: Öğrenme konusu psikolojinin en önemli konularındandır. Çünkü insan davranışlarının önemli bir kısmı öğrenme ürünüdür. Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlar çevreden öğrenilir. Bu nedenle öğrenme ilkeleri bize şu alanlarda katkı sağlar. -uyumsuz davranışları anlamaya -olumsuz davranışların değiştirilmesi -yeni davranışların öğretilmesi Eğitim Psikolojisinin Temel İlgi Alanları

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen Öğretmen: Öğretmenliğin kuramsal bilgi temelini işe koşarak bireyin davranışlarında hem bireyin hem de toplumun yaşamına kalite katacak değişmelerin oluşmasına kılavuzluk eden kişidir. Öğretmenlik mesleğinin icrasında iki temel nitelik önem taşır. Kişisel Nitelikler Mesleki Nitelikler

Mesleki Nitelikler Genel kültür bilgisi Konu alan bilgisi Öğretmenlik meslek bilgisi EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİNE KATKI SAĞLAYAN KONULARDAN BİRİSİDİR.

Eğitim Psikolojisinde Araştırma Araştırma: Sorunlara güvenilir çözümler aramak amacıyla, planlı ve sistemli olarak verilerin toplanması, çözümlenmesi, yorumlanarak değerlendirilmesi ve rapor edilmesidir.

Öğretmenin araştırma yöntemlerini bilmesi neden önemlidir? Araştırmaların kalitesini ve yöntemlerini analiz ederek ona göre değerlendirmesini sağlar. Eğitim psikolojisi araştırma sonuçlarına göre alandaki kişiler uygulamalarda bulunurlar. İnceleyeceğimiz üç farklı araştırma yöntemi:

Araştırma Yöntemleri 1- Betimsel araştırma yöntemleri Doğal gözlem Sistematik gözlem Görüşme Vaka incelemesi (örnek makaleler) Anketler (örnek ölçek) Testler (örnek dosya) 2- Deneysel araştırma yöntemi (örnek makale) -Değişken, bağımlı ve bağımsız değişken kavramları 3- Korelasyonel araştırma yöntemi (örnek makale) -Pozitif ve negatif korelasyon. -1 & +1 aralığı.

Beden eğitiminde bir deneysel araştırma planlayalım… Beden eğitiminde bir deneysel araştırma planlayalım…. -Bağımlı ve bağımsız değişkenler nelerdir?? -Hangi değişkenlerin kontrol altına alınması gerekir? Neden?

Eğitim psikolojisinin önemi ve öğretmenlere öneriler. Eğitim psikolojisi öğretmenlere mesleki açıdan destek olur. Verimli öğrenme eğitim psikolojisinin sağladığı bilgiler ile olur. Bu alana hakim bir öğretmen tüm faktörleri gözeterek öğretimi planlar. Öğrencilerde sosyal becerilerinde gelişmesine katkıda bulunulmalı.

BİR SONRAKİ KONUMUZ BİREYİN GELİŞMESİ