BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Advertisements

ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HEIDER’IN DENGE KURAMI
BAŞARI VE MOTİVASYON.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
SINAV KAYGISI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
MOTİVASYON.
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
AKRANLAR, ROMANTİK İLİŞKİLER ve YAŞAM TARZLARI
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BÖLÜM 8 AİLELER. BÖLÜM 8 AİLELER AİLELER Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin Ebeveynleriyle İlişkileri Aile Süreçleri Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin.
BÖLÜM 1 Giriş. BÖLÜM 1 Giriş Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Giriş Bölüm 1 GİRİŞ Tarihsel Bakış Açısı Tüm Dünyada Bugünün Ergenleri Gelişimin Doğası.
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
DİĞER TUTUMLAR.
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme. BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme.
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
MOTİVASYON.
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Aile katılımının artırılması
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KURUMSAL İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER BÖLÜM 11 BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER

BAŞARI ÇALIŞMA VE KARİYERLER Çalışma/İş Kariyer Gelişimi

yordayıcıları olarak görebilirler. Başarı Ergenlikte Başarının Önemi Sosyal ve akademik baskılar ergenleri başarı ile yeni yollarla baş etmek için zorlar. Ergenler kendi başarılarını geleceğin ve yetişkin dünyasındaki gerçek dünya kazanımlarının yordayıcıları olarak görebilirler.

Başarı beklentileri lisede artmaktadır. Ergenlikte Başarının Önemi Başarı beklentileri lisede artmaktadır. Ergenlerin bu yeni baskılara etkili bir şekilde uyum sağlayıp sağlamadığı kısmen psikolojik, motivasyonel ve bağlamsal faktörlerle belirlenmektedir.

Dışsal motivasyon ödüller ve ceza gibi dışsal teşvikleri içermektedir. Başarı Başarı Süreçleri İçsel motivasyon öz-belirleme, merak, meydan okuma ve çaba gibi içsel faktörlere dayanmaktadır. Dışsal motivasyon ödüller ve ceza gibi dışsal teşvikleri içermektedir.

Başarı Başarı Süreçleri Bir görüş, kişisel sorumluluk için öğrencilere bazı seçenekler sunmanın ve fırsatlar sağlamanın içsel motivasyonu arttırdığıdır. Öğretmenler için öğrencilerin bilişsel olarak meşgul olmalarını ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almalarını sağlayan bir öğrenme ortamı oluşturmak önemlidir.

Başarı Başarı Süreçleri Genel olarak, ağır basan sonuç şudur ki içsel bir şekilde motivasyonlu olmaları için öğrencileri cesaretlendiren öğrenme çevreleri oluşturmak mantıklı bir stratejidir.

Başarı Başarı Süreçleri Fakat birçok gerçek dünya durumları içsel ve dışsal motivasyonun her ikisini de içermektedir ve çok sık içsel ve dışsal motivasyon zıt kutuplar gibi birbirini çekmektedir.

Başarı Başarı Süreçleri Yükleme kuramı, bireylerin davranışı anlamlandırma çabası içinde davranışlarının altında yatan nedenleri keşfetmek için motive olduklarını söylemektedir.

Başarı Başarı Süreçleri Dweck, ergenlerin gelişiminin anahtar bir yönünün gelişime açık bir zihniyet geliştirmelerinde onlara rehberlik etmek olduğunu savunmaktadır.

Başarı Öz yeterlik, birinin bir durumun üstesinden Başarı Süreçleri Öz yeterlik, birinin bir durumun üstesinden gelebileceği ve olumlu sonuçlar elde edebileceği inancıdır. Öz yeterlik başarıda önemli bir süreç olarak görülmektedir.

çabanın odağı olmaktadır. Başarı Başarı Süreçleri Beklenti ve değerin birleşimi öğrencilerin başarı motivasyonunu anlamada birçok çabanın odağı olmaktadır. Ebeveynlerin, öğretmenlerin ve diğer yetişkinlerin, ergenlerin başarılarına ilişkin yüksek beklentileri olduğu zaman ergenler bundan fayda sağlar.

Başarı Başarı Süreçleri Son olarak Damon, çoğu ergenin yaşamında eksik olan amacın, başarının özellikle önemli bir yönü olduğunu iddia etmektedir.

Başarı Sosyal İlişkiler ve Bağlamlar Sosyal ilişkiler ve bağlamlar, ergenlerin başarısında önemli roller oynarlar. Sosyal ilişkiler bakımından ebeveynler, öğretmenler ve mentorlar ergenlerin başarısında önemli olabilmektedir.

Başarı Sosyal İlişkiler ve Bağlamlar Sosyal bağlamlar bakımından etnisite, sosyoekonomik statü ve kültür ergenlerin başarısını etkilemektedir.

Başarı Başarının Önündeki Bazı Motivasyonel Engeller Başarının önündeki karşı bazı motivasyonel engeller, erteleme, kaygıdan bunalma ve başarısızlıktan kaçınarak kendilik değerini korumayı içermektedir.

ergenleri çok fazla kaygılandırmasıdır. Başarı Başarının Önündeki Bazı Motivasyonel Engeller Özel bir konuda, bazı başarı durumlarında ebeveynlerin gerçekçi olmayan beklentileri ile ergenleri çok fazla kaygılandırmasıdır.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Günümüzde ergenler, on dokuzuncu yüzyıldaki akranlarının yaptığı tam zamanlı işlerde çoğunlukla çalışmamaktadır. Buna rağmen, yarı zamanlı çalışan ergenlerin sayısı dramatik bir şekilde hızla artmaktadır.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Ergenlikte yarı zamanlı çalışmanın avantajları iş dünyasının nasıl çalıştığını, bir işin nasıl elde edildiğini ve sürdürüldüğünü, paranın nasıl yönetildiğini, zamanın nasıl ayarlandığını, başarılardan nasıl gurur duyulduğunu ve hedeflerin nasıl değerlendirildiğini öğrenmeyi içermektedir.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Dezavantajları ise okuldaki ders dışı aktivitelerden, akranlarla yapılan sosyal işlerden ve bazen uyumadan vazgeçmeyi ve de okulun, ailenin, akranların ve işin isteklerini dengelemeyi içermektedir.

Çalışma/İş Ergenlikte Çalışma Çoğu ergen için haftalık 15 ile 25 saat arasında çalışmak az da olsa gelişimsel avantaj sağlamaktadır.

Çalışma/İş Üniversite Boyunca Çalışma Üniversiteye giderken bir işte çalışmak, okul masraflarına yardım edebilir fakat öğrencilerin notları üzerinde olumsuz bir etkisi olabilir ve mezun olma olasılığını azaltır.

Çalışma/İş İş/ Kariyer Temelli Öğrenme İş/ kariyer temelli öğrenmeye ilgi lisede artmaktadır. Birçok başarılı üniversite öğrencisi, işbirlikçi öğrenme ya da stajyerlik programlarına katılmaktadır.

Çalışma/İş Beliren Yetişkinlikte Çalışma Okuldan işe geçişin yapısı kuvvetli bir şekilde bireylerin eğitim düzeylerinden etkilenmektedir. İş arayışı olan ya da işinde bocalayan birçok beliren yetişkin işini değiştirmektedir.

Kariyer Gelişimi Ergenliğin sonunda ve yirmili yaşların Gelişimsel Değişiklikler Ergenliğin sonunda ve yirmili yaşların başında kariyer kararı verme daha ciddiye dönmektedir.

Kariyer Gelişimi Bilişsel Faktörler Keşfetme, karar verme ve planlama ergenlikte kariyer gelişiminin önemli boyutlarıdır. Çoğu ergen yüksek beklentilere sahiptir ancak bunlara nasıl ulaşacağını bilmemektedir.

Kariyer Gelişimi Bilişsel Faktörler Damon, ergenlerin ve beliren yetişkinlerin kariyer kararı verirken amaçları hakkında düşünmeyi de işin içine katmaları gerektiğini savunmaktadır.

Kariyer Gelişimi Kimlik Gelişimi Kariyer gelişimi, ergenlikte kimlik gelişimi ile ilişkilidir. Kimlik sürecinde ileride olan ergenler kariyer planlarını daha iyi bir şekilde ifade edebilirler.

Kariyer Gelişimi Kimlik Gelişimi Erikson’un kuramı ile uyumlu olarak mesleki kimlik genel kimlik gelişiminde anahtar bir rol oynamaktadır.

statü, ebeveynler ve akranlar, okullar, cinsiyet ve etnisitedir. Kariyer Gelişimi Sosyal Bağlamlar Ergenlerin kariyer gelişimini etkileyen en önemli sosyal bağlamlar, sosyoekonomik statü, ebeveynler ve akranlar, okullar, cinsiyet ve etnisitedir.