Probleme Dayalı Öğrenme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Advertisements

Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Problem Çözme.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Problem Çözme Süreci.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Performans Değerlendirme
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Mesajların Netleştirilmesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Problem Çözme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilimsel düşünme becerileri
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Probleme Dayalı Öğrenme Akın Bilgin| T.C. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Probleme Dayalı Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Problem, çözülmesi istenen sorun olarak tanımlanmaktadır Problem, çözülmesi istenen sorun olarak tanımlanmaktadır. Probleme dayalı öğrenmede öğrenenler, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanmalarını gerektirecek olan gerçek yaşam problemleriyle karşı karşıya getirilmektedir.

Probleme dayalı öğrenme, Dewey’in problem çözme basamaklarını içeren problem çözme yöntemiyle büyük benzerlik göstermektedir. Ancak probleme dayalı öğrenmenin daha kapsamlı olduğu ve kuramsal temellerinin daha sağlam olduğu söylenebilir.

Probleme dayalı öğrenme, doktor ve hemşire adaylarının problem çözme becerilerinin geliştirilerek tıp eğitiminin niteliğinin yükseltilmek istenmesiyle ortaya çıkmıştır. İlk uygulamalar 1950’li yıllarda Amerika’da gerçekleştirilmiştir.

Probleme dayalı öğrenme, problem çözme, eleştirel düşünme, planlama, araştırma yapma becerilerini geliştirmenin yanı sıra sorumluluk alma ve işbirliği yapma gibi beceriler üzerinde olumlu etkilere sahiptir.

Ancak öte yandan, probleme dayalı öğrenme uygulamaları zaman alıcıdır Ancak öte yandan, probleme dayalı öğrenme uygulamaları zaman alıcıdır. Bu uygulamalar bazı durumlarda ek maddi kaynak gerektirebilir.

Problemler genel olarak iyi yapılandırılmış ve iyi yapılandırılmamış olarak iki biçimde olabilmektedir.

İyi yapılandırılmış problemler daha net ve sınırları belirli ifade edilir. Bu problemlerin genellikle tek bir doğru yanıtı olmaktadır.

Diğer taraftan iyi yapılandırılmamış problemlerin sınırları daha belirsizdir. Bu problemlerin tek bir doğru yanıtı olmayabilir. Bu tür problemlerde uygun çözümlere farklı yollardan gidilerek ulaşılabilir.

Probleme dayalı öğrenmenin basamakları şu şekildedir: Öğrenciler problem durumuyla karşı karşıya getirilir, Problem net olarak açıklanır, Geçmiş öğrenmeler yoklanır, Problemin çözümü için gerekli bilgiler belirlenir, Bilgi kaynakları belirlenir, Bilgi toplanır, İşbirliği yapılarak problemin çözümü üzerinde çalışılır, Çözümler üretilir, Çözümler sunulur ve raporlaştırılır.

Probleme dayalı öğrenmede öğrencilere gerçek yaşama ilişkin karmaşık bir problem durumunu içeren bir senaryo verilir. Tüm öğretim etkinlikleri bu senaryoda geçen problem çevresinde yürütülür.

Probleme dayalı öğrenme senaryoları; Tek probleme odaklı olmalıdır, Açık uçlu olmalıdır, Merak uyandırmalıdır, Öğrenme hedeflerine ulaşmayı sağlayacak ipuçları içermelidir, Öğrencilerin fikir yürütebilmelerine ve kendilerini ifade edebilmelerine yardımcı olmalıdır, Öğrencilerin sorunu sahiplenmelerini sağlamalıdır.

Probleme dayalı öğrenme süreci bazı durumlarda öğrenenlerde kafa karışıklığına da sebep olabilen karmaşık bir süreçtir.

Özellikle sunulan problem durumunun iyi yapılandırılmamış olduğu durumlarda bu belirsizlik ve karmaşıklık daha da artabilmektedir.

Probleme dayalı öğrenme sürecinin ürünleri olarak öğrenenlerin sunulan duruma özgü çözüm önerilerini geliştirmeleri, alternatif planlar önermeleri, önerilen çözümlerin uygulanabilirlik durumları, güçlü ve zayıf yönleri gibi noktaları değerlendirmeleri beklenmektedir.

Kaynaklar Özkardeş Tandoğan, R. (2006). Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Aktif Öğrenmenin Öğrencilerin Başarılarına ve Kavram Öğrenmelerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul. Uslu, G. (2006). Ortaöğretim Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.