Bilişimci martılar Çocukların ilköğretimden sonra karşılaştıkları problemler Sönük kalmak değil parlamak istiyoruz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

RENKLI KARANFILLER ÇOK YARDIMSEVER
Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Grup O AN.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Hazreti Muhammed’i Tanıyalım
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
KABUL EDEMEM.
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
HERKESİN AİLESİ FARKLIDIR 
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU
1.Etkinlik ‘Kurt Ailesi’ hikayesi okundu. Sınıftan akıllarına ne geldiyse onu renkli sim ve pullarla yapmaları istendi.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
MÜHENDİS DEYİP GEÇME.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AMAÇ BELİRLEME.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
1.ÜNİTE BİR KAHRAMAN DOĞUYOR ÖZET
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
MURAT İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUKLAR.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU DEĞERLER EĞİTİMİ. DİSİPLİN VE SORUMLULUK HAZIRLAYANLAR: Nurettin GÖKSUGÜZEL Gülsüm ÇELİK Havva YAKUT Fatma Evrim KUNDAKÇI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
SEVGİLİ GENÇLER; İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİSİ OLARAK HAZİRAN AYINDA BİR KARAR VERECEKSİNİZ. BEN OKULU BİTİRİNCE NE YAPACAĞIM? OKUYACAK MIYIM? OKUMAYACAK.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 5.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
DERS-ALAN SEÇİMİ.
Hollandada yaşayan Türk eşcinselleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Çocuk eğitiminde aile mi yoksa okul mu önemlidir?.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

Bilişimci martılar Çocukların ilköğretimden sonra karşılaştıkları problemler Sönük kalmak değil parlamak istiyoruz

Takım elemanlarımız 1-Ali ÖZEK 2-Serhat ÇETİNKAYA 3-Vehbi BAYRAK 4-Onur GÖK 5-Kazım UYAN 6-Zini ASAN 7Birğül ASAN 8-Tuğba SÖNMEZ 8-Tuğba SÖNMEZ 9-Büşranur YILDIZ

KULLANDIGIMIZ KALİTE ARAÇLARI 1-Beyin fırtınası 2-matris diyagramı 3-Balık kılçığı

BEYİN FIRTINASI (1) Ekibimizle tarihinde bir araya gelerek sorunumuzu belirlemek için beyin fırtınası yapıldı. Bunun sonucunda: 1-) Okulların mezarlık yanlarına yapılması 2-) Okul yollarına üst geçit yapılmaması 3-) Okul binalarının depreme dayanıklı olmaması 4-) Başarılı öğrencilerin ilköğretimden sonra karşılaştıkları problemler 5-) Okul bahçelerinin çocuklar için yeterli alana sahip olmaması 6-) Tuvaletlerin temiz tutulmaması

okulların mezarlık yanlarına yapılması Okul yollarına üst geçit yapılması Okul binalarının depreme dayanıklı yapılması başarılı öğrencilerin ilköğretimden sonra karşılaştıkları problem Okul bahçelerin çocuklar için yeterli alana sahip olması Tuvaletlerin temiz tutulması Zini Büşra Tuğba Birğül Onur Vehbi Ali Kazım toplam MATRİS DİYAGRAMI (1)

BEYİN FIRTINASI (2) Ekibimizle tekrar bir araya gelerek seçmiş olduğumuz sorunumuzun sebepleri için beyin fırtınası yapıldı. Bunun sonucunda: 1-) Ailelerin çocuklarını okutacak kadar maddi durumlarının olmaması 2-) Çocukların ailelerine yardım amaçlı çalıştırılmak istenmesi. 3-) Ailelerin çocuklarına ve çevreye olan güvensizliği nedeniyle okula gitmemeleri için baskı yapmaları. 4-) Özellikle kırsal kesimlerde ortaöğretim kurumlarının yetersizliği. 5-) Eğitim düzeyi düşük olan ailelerin eğitime önem vermemesi. 6-) Gelenek ve göreneklerine aşırı bağlı kalmaları.

Ailelerin çocuklarını okutacak kadar maddi durumunun olmaması Çocukların ailelere yardım amaçlı çalıştırılması Ailelerin çocuklarına ve çevreye olan güvensizliği nedeniyle okula gitmemeleri için baskı yapmaları Özellikle kırsal kesimlerde ortaöğretim kurumlarının yetersizliği Eğitim düzeyi düşük olan ailelerin eğitime önem vermemesi. Gelenek ve göreneklerine aşırı bağlı kalmaları. Zini Büşra Tuğba Birğül Onur Vehbi Ali Kazım toplam MATRİS DİYAGRAMI (2) Matris diyagramı sonucunda ise bu sorunun en önemli sebebi olarak ‘Ailelerin çocuklarını okutacak kadar maddi durumlarının olmaması seçildi

BALIK KILÇIĞI Maddi durum Aileye yardım Aile baskısı Okul eksikliği Ailenin Eğitim düzeyi Gelenek ve görenek

Anket Sancak ailesi 1-Ailemiz 5 kişiden oluşuyor.Baba=Niyazi Anne –züfüye Kızı-Hatice kızı- Esma Oğlu-Arif 2-Okul çağında 2 çocuğum var :Arif ve esma 3-Çocuk adları ve yaşları :Hatice 15 yaşında Esma 12 yaşında Arif 8 yaşında 4-Hatiçe ilk öğretim 8’i bitirdi.Esma 7’ gidiyor.Arif 2’ye gidiyor. 5-Çocuklarımın okumasını istiyorum. 6-Hatice’yi maddi durum, lise olmadığı ve büyüklerin istememesi için göndermedim. 7-Kızım okumak istiyor. 8-Kızımın geleceğini düşünüyorum. 9-Bana göre kızlar sonuna kadar okumalı 10-bana göre kızlar okutulmalı

Kuytu ailesi 1-Ailemiz 5 kişiden oluşuyor:Baba=Musa KUYTU anne=Hasine Kızı=Semra Oğlu=Yasin kızı=Sümeyye 2-okul çağında 1 çocuğum var.Yasin 2-okul çağında 1 çocuğum var.Yasin 3-çocuk adları ve yaşları: Semra=17yaşında Yasin=14yaşında Sümeyye 1yaşında 4-Semra ilköğretim 8’i bitirdi.Yasin lise 1’egidiyor. 5- çocuklarımın okumasını istiyorum. 6-Semra’yı göndermedim. Maddi durum ve lise olmadığı için. 7-Kızım okumak istiyor. 8-kızımın geleceğini düşünüyorum. 9-Bana göre kızlar meslek edinene kadar okumalı. 10-Bana göre kızlar okutulmalı.

Er ailesi 1-Ailemiz 7 kişiden oluşuyor.Baba=Muhittin Anne=Ayşe Oğlu=Muhittin Kızı=Halime Oğlu=Musa Kızı=Kadiriye=Oğlu=Arif 2-Okul çağında bir çocuğum var. Arif 3-çocuk adları ve çocukların yaşları=Musa 18 yaşında.Kadiriye 15 yaşında. Arif 13 yaşında. 4-Musa ve Kadiriye ilköğretim 8 bitirdi.Arif 7 gidiyor. 5-çocukların okumasını istiyorum. 6-Kadidireyi ve Musa’yı göndermedim.Çünkü:madi durumumuz yeterli olmadığı için 7-Çocuğum okumak istemiyor. 8-Kızımın geleceğini düşünüyorum. 9-Bana göre kızlar 8 e kadar okumalı. 10-Bana göre kızlar okutulmalı.

ÖZEK AİLESİ 1-Ailemiz 5 kişiden oluşuyor Baba- Mehmet özek Anne-Şenay Kızı – Ayşe ö Kızı-Nimet kızı- 2-Okul çağında 2 çocuğum var. Esra ve Nimet 3-Çocuk adları ve çocukların yaşları=Ayşe 17 yaşında Nimet 11 yaşında Esra 7 yaşında 4-Ayşe ilköğretim 8 i bitirdi. Nimet 5 e gidiyor.Esra 1 e gidiyor. 5-Çocuklarımın okumasını istiyorum. 6 kızım Ayşe yi gidiyor. Çünkü: lise olmadığı için 7-çocuğum okumak istiyorum. 8- Kızım okumak istiyor. 9-Bana kızlar sonuna kadar okumalı. 10-Bana göre kızlar okutulmalı

İBİLİ ailesi 1-Ailemiz 5 kişiden oluşuyor.Baba -İbrahim Anne-Rabia Kızı – Gülsüm kızı-Hacer Oğlu- Hüseyin 2-Okul çağında 1 çocuğum var. Hüseyin 3-çocuk adarı ve yaşları=gülsüm 17 yaşında Hacer 15 yaşında Hüseyin 12 yaşında 4-Gülsüm ve haçer 8 bitirdi.Hüseyin 7 e gidiyor. 5-Çocuklarımın okumasını istiyorum. 6-Haçer ve Gülsümü göndermedim;lise olmadığı için 7-kızlarım okumak istiyor. 8-Kızımın geleceğini düşünüyorum. 9-Meslek edinene kadar okumalı. 10-Bana göre kızlar okumalı

Sancak ailesi 1-ailemiz beş kişiden oluşuyor:Baba=Ali Anne =Saliha Kızı=Emine Oğlu= Yavuz Kızı=Büşra 2-Okul çağında iki çocuğum var:Yavuz ve Büşra 3-Çocuk adları ve çocukların yaşları: Emine 14 yaşında Yavuz 10 yaşında Büşra 6yaşında 4-Emine ilköğretim 8’i bitirdi. Yavuz 7’ gidiyor. 5- Kızımın okumasını istiyorum 6-Emine ’yi göndermedim.; lise olmadığı için 7-Kızım okumak istiyor. 8-Düşünüyorum.Düzağaç ’ta lise olmadığı için göndermedim. 9-Okuya bildiği kadar okuma 10-Bana göre kızlar okumalı ama şartlar uygun olmalı.

Coşkun ailesi 1-Ailemiz 6 kişide oluşuyor.Baba-Ali Anne-Fadime Oğlu-Murat Kızı- Muradiye Oğlu-Fatih Kızı-Melehat 2-Okul çağında 3 çocuğum var.Murat,Melehat ve fatih 3-Çocuk adları ve yaşları: Murat 16 yaşında Muradiye 14 yaşında Maelehat 11 yaşında Fatih 9 yaşında 4-Murat lise 3’ e ğidiyor.Muradiye ilköğretim 8’i bitirdi.Melehat 5’e gidiyor.Fatih 3’e gidiyor. 5-Çocuklarımın okumasını istiyorum. 6-Kızım Muradiye’yi göndermedim.Lise olmadığı için. 7-Çocuklarımı okutmayı düşünüyorum. 8-Kızımın geleceğini düşünüyorum. 10-Bana göre kızlar okutulmalı.

Çivlez ailesi 1Ailemiz 5 kişiden oluşuyor.Baba-Mevlüt ç Anne-Emine Kızı-Tuğçe kızı-Fidezs kızı-Gökçe 2-Okul çağında 2 çocuğum var.Tuğçe ve gökçe 3-Çocuk adları ve yaşları;Firdevs 14 yaşında Tugçe 11 yaşında Gökçe 7 yaşında 4-Firdevs ilköğretim 8’i bitirdi. Tugçe 5’e gidiyor. Gökçe 1’e gidiyor. 5-Çocuklarımın okumasını istiyorum. 6-Firdev’ göndermedim.Çünkü;lise olmadığı için. 7-Çocuklarımı okutmak istiyorum. 8-Kızımın geleceğini düşünüyorum. 9-Bana göre kızlar sonuna kadar okumalı. 10-Bana göre kızlar okutulmalı.

ÇOCUKLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM GÖRMEME NEDENLERİ Çocuklar okutulmuyor veya okutulamıyor deyince: 1:Ailenin maddi yetersizliği 2;Ailenin çocuğu çalıştırmak istemesi 3:Gelenek görenek 4:Ailenin okumaması için baskı yapması 5:Çevrede okulların yetersizliği 6:Ailenin eğitim düzeyi gibi olaylar aklımıza gelir.Çocukların okutulmamasının sebebi de çoğu zaman bu olur.Bakan,vali,kaymakam ve başkanların bu durumlara çareler araması gerekir.Eğer bu durumlara çareler bulunmazsa şüphesiz TÜRKİYE`nin durumu çok kötü bir düzeye gelir. Bu durumu engellemek için ailelerin çocukları ile ilgilenmesi ve onları okula göndermesi gereklidir.

Çocuklarımız Eğitim Öğretim Görmeli Çocuklarımız: 1:Aile baskısı olmadan, 2:Çalıştırılmadan ve çalışması istenmeden ve 3:Ailenin maddi yetersizliği olmadan eğitim öğretim görebilseler ne güzel olurdu. 4:çocuklarımızda bir gün aile olacaklar.eyer siz onlara ilgi göstermez iseniz onlar da çocuklarına bunu yapacaklardır. 5:eğer simdi eğitim öğretim görmesine engel olursanız onlarda çocuklarına böyle yapacaklardır. ÇOCUKLARIMIZIN EGİTİM ÖĞRETİM ĞÖRMESİNE ENGEL OLMAYALIM… HAYDİ ÇOCUKLAR OKULAAA!!!

GÜNLÜĞÜMÜZ Bu tarihlerde konumuz ile ilgili değişik aileler arası bazı soruşturmalar yapıldı

GÜNLÜĞÜMÜZÜN DEVAMI Bu tarihlerde arkadaşlarımız değişik resim ve logo çalışmaları yaptılar

1-Okula gitmek 2-kitap okumak 3-bisiklete binmek 4-sağlıklı olmak 5-aile baskısı görmemek 6-aile gözünde övülmek Başarı kazanmak ile oluşur. Çocukların istediği 7 güzel istek:

MODERN HAYAT MODERN EĞİTİM Çocuklarımıza elimizden geldiği kadar işine yarayacak malzemelerden almalı onları mutlu etmeliyiz.Onları ders çalışmaları için hırslandırmalıyız.Arada bir ödüllendirmeliyiz.Boş zamanlarımızda onlara yardım etmeliyiz.Eğitimi için gerekli malzemeleri mutlaka almalıyız.O başarısız ise onu umutlandırmalıyız.Ona umudunu kaybettirmemeliyiz.Unutmayınız ki: BU GÜNÜN UMUTLULARI YARININ BAŞARILILARIDIR!!!