RİSKİ YÖNETMEK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Advertisements

1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 2 Koç Üniversitesi
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK HAZIRLAYAN: SEVİLAY TAGTAŞ AKEV ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
AKRAN BASKIS.
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
BALIKESİR VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
AKRAN BASKISI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AKRAN BASKISI Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde, ergenlik döneminde gençler akranlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlar ve akranlarının kendilerini.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
ERGENLİK DÖNEMİ SEMİNERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRT.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLE İLETİŞİM.
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MADDE BAĞIMLILIĞI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
BALIKESİR VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI ve ZARARLI ALIŞKANLILAR
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ETKİLİ ANA-BABA EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
Patolojik Teknoloji Kullanımı
ERGENLİK DÖNEMİ.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
Ergenlik Döneminin Tanımı, Önemi ve Sınıflandırılması
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
AKRAN BASKISI Hazırlayan Uzm. Psk. Şükran KILIÇ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
İDARECİ EĞİTİMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

RİSKİ YÖNETMEK

Ergenlikte risk nedir ? Riskli davranış nedir ? Risk nedir ? RİSK Sonucunda tehlikeli bir durumla karşılaşma Riskli davranış nedir ? Kişinin tehlike oranı yüksek olan yöntemin tercihi Ergenlikte risk nedir ? Herhangi bir şekilde zarar veren durum Risk, sonucunda tehlikeli bir durumla karşılaşma olasılığı olan bir olay olarak tanımlanır. Riskli davranış, kişinin mevcut durumu değerlendirmesi ve söz konusu durum içerisinde tehlike oranı yüksek olan yönü/yöntemi tercih etmesidir. Yani, kişiyi tehlikeye atan ve hayatî anlamda tehlike yaratan; hastalık veya ölümle sonuçlanma ihtimali yüksek davranışlardır. Ergenlikte Risk, gençlerin sağlık ve iyi halde olma durumlarına herhangi bir şekilde zarar veren durumlar olarak tanımlanmaktadır.

Risk Alma Tüm ergenler risk alma davranışları gösterirler. Risk alma ergenin kendi kimliğini tanımlama ve geliştirme aracıdır. Riskler Nasıl Oluşur; Bazı riskler gelişimin doğal bir süreci olarak karşımıza çıkarken bazı riskler kültürel, çevresel etkilerden dolayı ortaya çıkar. Her risk durumunda, risk davranışları gözlenmeyebilir. Tüm ergenler büyümenin normal bir parçası olarak risk alma davranışları gösterirler. Risk alma ergenin kendi kimliğini tanımlama ve geliştirme aracıdır ve sağlıklı risk alma ergenler için çok değerli bir deneyimdir Yaşantımızda risk durumları ile karşılaşmamız son derece doğaldır. Bu risk durumları karşısında riskli davranışlarda bulunmamakta en önemli faktörlerden biri de destek olan kişilerin yakınınızda bulunmasıdır

RİSK TAKVİMİ 0-6 YAŞ 7-19 YAŞ 3 E DE AYRILABİLİR. 0-6, 7-12, 13-19 GİBİ

0-6 YAŞ 7-19 YAŞ RİSK TAKVİMİ Sağlık, bakım, koruma ile ilgili riskler Trafik Cinsellikle ilgili riskler Madde kullanımı Bilinçsiz ve disiplinsiz yapılan tehlikeli sporlar Gelişimsel-Çatışma Akran grubu Medya Bilinçsiz internet kullanımı 0-6 yaşta her ne kadar sağlık ve bakım ön plana çıkıyorsa da 7-19 yaşta daha ziyade evden ayrı olduğu vakit çok olduğundan dışsal ve gelişimsel (döneminin özellikleri) doğrultusunda risklerin ortaya çıkması söz konusudur. Riskleri almak gelişimin bir parçasıdır. Öğrenme ve gelişmenin doğal ve kaçınılmaz bir bedelidir. Riskli davranışların yoğun olarak görüldüğü dönemler geçiş dönemleridir. Yani insanlar, büyürken, gelişirken bir dönemden diğerine geçerken daha kolay risk alabilirler. Ergenler aynı tipte riske maruz kalmamaktadır. Bazı riskler fiziksel ya da duygusal olarak yaşam boyu sürecek sorunlara neden olabilir. Örneğin bilinçsizce yaşanan cinsel davranışlar, gebelik ve cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlara neden olabilir. Bazı gençlerin risklere daha fazla yatkın olduğu bilinmektedir; bazı gençler strese ve sıkıntılara karşı bir risk alarak yanıt vermektedirler.

RİSKLİ DAVRANIŞLARIN YOĞUN OLARAK GÖRÜLDÜĞÜ DÖNEMLER Kritik Geçiş Dönemleri Bebeklikten Çocukluğa Çocukluktan Ön Ergenliğe Ön Ergenlikten Ergenlliğe Ergenlikten Gençliğe

RİSK ALMA DAVRANIŞLARI Trafik ile ilgili risk alma davranışları Cinsellikle ilgili risk alma davranışları Madde kullanımıyla ilgili risk alma davranışları Bilinçsiz ve disiplinsiz yapılan tehlikeli sporlarla ilgili risk alma davranışları Trafik ile ilgili risk alma davranışları Cinsellikle ilgili risk alma davranışları: Bu konuda cinsiyete özgü ayırımcılık yaşanmaktadır. Erkekler, cinselliği yaşama konusunda aile ve toplumdan desteklenirken genç kızlara yasaklar getirilmektedir. Bakirelik toplumumuz için önemini korumaktadır ve bu nedenle gebelik durumunda genç kızın yalnız bırakıldığı durumlar yaygındır.. Madde kullanımıyla ilgili risk alma davranışları Bilinçsiz ve disiplinsiz yapılan tehlikeli sporlarla ilgili risk alma davranışları. Ergenlikte görülen risk davranışları; Bıçak taşıma, kavgaya karışma, saldırganca davranma, intihar düşüncesi ve girişimi, uzun süreli gürültülü müzik dinlemek, uzun süreli televizyon izlemek, video oyunlarını oynamak ve okula devamsızlık davranışları, ergenlerin dış görünüşlerine ilişkin kaygılardan kaynaklanan sağlıksız beslenme alışkanlıkları

ERGENLİKTE GÖRÜLEN RİSK DAVRANIŞLARI Bıçak Taşıma, Kavgaya Karışma, Saldırganca Davranma, İntihar Düşüncesi ve Girişimi, Okula Devamsızlık Davranışları vb.

NEDENLER Kendi hayatlarını kontrol etme arzusu Yetişkin otoritesine ve geleneksel topluma direnmenin ifadesi Kaygıyla, gerilimle, yetersizlikle ve başarısızlıkla baş etme yolu Akran gruplarına daha çok kabul edilme Kendi kimliğini doğrulama Kendini kanıtlama RİSK ALMA DAVRANIŞLARINI ARTTIRAN NEDENLER Kendi hayatlarını kontrol etme arzusu Yetişkin otoritesine ve geleneksel topluma direnmenin ifadesi Kaygıyla, gerilimle, yetersizlikle ve başarısızlıkla bir baş etme yolu olarak kullanılması Akran gruplarına daha çok kabul edilme Kendi kimliğini doğrulama Kendini kanıtlama Merakını giderme

RİSKLER MAT RİSKLERİ FARKEDİN VE DERS ALMASINI SAĞLAYIN R İLETİŞİME ÖNEM VERİN İ SEVGİNİZİ GÖSTERİN S KURALLAR OLUŞTURUN K LAFLA OLMAZ MODEL OLUN L EĞLENCEYE VAKİT AYIRIN E ROLÜNÜZDEN VAZGEÇMEYİN MEDYA MESAJLARINI BİRLİKTE OKUYUN M ARKADAŞLARINI VE AİLELERİNİ İZLEYİN A TANIYIN T HER BİR MADDENİN AÇIKLAMASI DA YAPILMALIDIR. ÖRNEĞİN RİSKLERİ FARK EDİN DERKEN, FARK EDEMEDİKLERİNİZ DE OLACAKTIR. BU NEDENLE YAŞADIĞI RİSKLERDEN DERS ALMASI VE DİĞER BAŞ ETME BECERİLERİNİN DE KAZANDIRILMASI ÖNEMLİDİR GİBİ

ARKADAŞLARINI VE AİLELERİNİ TANIYIN KENDİNİZİ ÇOCUĞUNUZU ÇEVRESİNİ ARKADAŞLARINI VE AİLELERİNİ

İZLEYİN BOŞ VAKİTLER AKADEMİK BAŞARI/BAŞARISIZLIK DEVAM/DEVAMSIZLIK TANIYIN; Kendinizi tanıyın,Çocuğunuzu tanıyın,Çocuğunuzun çevresini tanıyın,Çocuğunuzun arkadaşlarını ve ailelerini tanıyın ÇOCUĞUMUZA GÜVENMEK VE GELİŞİMİNİ, BAĞIMSIZLIĞINI DESTEKLEMEK ZORUNDAYIZ. ÇOCUĞUNUZDA MEYDANA GELEN DEĞİŞİKLİKLERİ FARK EDİN. GÖZARDI ETMEYİN (GELİŞİM DÜZEYLERİNE GÖRE FARKLI OLARAK ANİ VE ŞİDDETLİ ORTAYA ÇIKAN DEĞİŞİKLİKLER.) İzleyin; Çocuğunuzun Boş vakitlerini,okul başarısını,Okula devamını, Arkadaşlarını,Gittiği yerleri, Ani değişiklikleri,Problem çözme becerisini İzleyin. ARKADAŞLARI GİTTİĞİ YERLER ANİ DEĞİŞİKLİKLERİ PROBLEM ÇÖZME YOLLARI

Teşekkür Ederim