Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Sanal Çalışmanın Üçüncü Dalgası
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Stratejik Yönetime Yönelik
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Avrupa Birliği Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Stratejisi
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
HAFTA I.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Ulusal Yenilik Politikalarında Gelişmeler …. 222 İçerik Ar-Ge nedir? Yenilik Nedir? Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Destekleri ve Bazı Göstergeler İl Yenilik.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Üretici Birliklerinin ve Kooperatiflerin Güçlendirilmesi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Kolokyuma herkes davetlidir.
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Eğitim İhtiyaç Analizinin tüm örneklerini sayfamızda bulabilirsiniz.
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından desteklenen Profesyonel Araştırmacı Sertifikasyonu hakkında detaylı bilgi verilecektir. Bölümde ayrıca sektörün tarihçesi, sektörde faaliyet gösteren çeşitli yapıdaki ve büyüklükteki firmalar, sektör değerlendirmesi ve sektörün kendini geliştirmek için kullandığı yöntemler gibi çeşitli sektörel bilgilere de yer verilecektir.

BİR ENDÜSTRİNİN EVRİMİ BİLİNEN İLK ÇALIŞMALAR Bilinen ilk pazarlama araştırması, bir pazarlama/reklam sorununu çözmek amacıyla 1879’da N.W.Ayer & Son isimli reklam ajansı tarafından gerçekleştirilmiştir.

SEKTÖR NEDEN BÜYÜMÜŞTÜR? Endüstri devrimi sayesinde üreticilerin uzak pazarlar için üretim yapmaya başlamasıyla birlikte, pazarlama araştırmasına olan ihtiyaç da gündeme gelmiştir.

20.YY İLE “OLGUNLAŞAN SEKTÖR” 1900’lü yıllar, 1950’lerde küçük firmaların kontrolündeki sektörün, günümüzde küresel çapta “olgun bir sektör” haline gelişine şahit olmuştur. Yıllar içerisinde yeni istatistiksel yöntemlerin, kalitatif araştırma metotlarının ve çeşitli yazılımların sektöre uyarlanmasıyla İnternetin faydalarından en üst düzeyde yararlanılmıştır. Bunların hepsi müşterilere düzenli ve yeni hizmetler sunulmasını sağlamıştır.

PAZARLAMA ARAŞTIRMASINI KİM YAPAR? FİRMA İÇİ HİZMET SAĞLAYICILAR Firma içi kaynaklar, firma içinde pazarlama araştırması yapan herhangi bir birimdir. Firma içi kaynaklar kullanılarak yapılan araştırmalar genellikle kullanıcı/istemci taraflı araştırmalar olarak adlandırılırlar.

FİRMA DIŞI HİZMET SAĞLAYICILAR Dış kaynaklar, bir firmanın pazarlama araştırması ihtiyaçlarını karşılamak için kiralanan firmalardır. Bu hizmeti sağlayan firmalar ajans olarak isimlendirilebilmektedir.

SEKTÖRÜN YAPISI BÜYÜKLÜĞE GÖRE DAĞILIM: ÇALIŞAN SAYISI

GELİRE GÖRE FİRMA BÜYÜKLÜĞÜ

FİRMA TÜRLERİ VE UZMANLIKLARI Pazarlama araştırması firmaları tam hizmet sağlayanlar ve sınırlı hizmet sağlayanlar olmak üzere sınıflandırılabilir.

SEKTÖR PERFORMANSI SEKTÖR GELİRLERİ VE KÂRLARI Şekil 2.1 Pazarlama Araştırması Gelirlerinin Temel Göstergelerinden Biri Kurumsal Kârlılıktır

Şekil Yılı Pazarlama Araştırması Sektörüne İlişkin Dünya Genelindeki Gelirler, Pazar Payı ve Büyüme Oranları

SEKTÖRÜN NİTEL (KALİTATİF) DEĞERLENDİRMESİ Sektör performansı açısından diğer önemli bir unsur yıllar içerisinde yapılan kalitatif/nitel değerlendirmelerdir. Sektöre ilişkin yapılan kritik değerlendirmelerin toplamını şu ifadeyle özetlemek mümkündür: “Sektör iyi durumdadır, ancak daha da gelişebilir”. Yapıcı eleştiriler şu alanlara odaklanmıştır.

Pazarlama Araştırmasını Nelerin Oluşturduğuna İlişkin Sorular Katılımcılara Yapılan Yanlış/Kötü Davranışlar Pazarlama Araştırmasının Teknikler Üzerine Çok Fazla Odaklanması Pazarlama Araştırması Bir Emtia Olarak Görülmektedir Diğer Eleştiriler

SEKTÖRÜN KENDİNİ GELİŞTİRMESİ SEKTÖR TEŞVİKLERİ Sektörün performansını iyileştirmek için bazı aktif profesyonel kurumlar tarafından yürütülen çeşitli teşvikler kullanılmaktadır.

En İyi Uygulamalar Kamuoyunun Araştırmaya Güvenini Sağlamak Sektör Trendlerinin İzlenmesi Etik Davranışın İyileştirilmesi Kalifiye Araştırma Profesyonelleri Sertifikasyonu Sürekli Eğitim

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI ALANINDA KARİYER Belki pazarlama araştırması alanında kariyer yapmaya ilgi duymaya başladınız. Yakın bir tarihte ESOMAR, kariyerlerinde altı yıla kadar olan genç araştırmacılarla çevrim içi bir forum oluşturmuştur.

NEREDEYDİNİZ VE NEREYE GİDİYORSUNUZ! Pazarlama araştırmasına ilişkin iki giriş bölümü burada sonlanmıştır. Şimdi ise, 11 adımdan oluşan pazarlama araştırması sürecini öğrenmeye hazırsınız. Bu süreç ve sürecin ilk adımları üçüncü bölümde incelenmektedir. Sonraki bölümlerde ise sürecin diğer adımlarına yer verilmektedir.

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.