GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
BÖLÜM I TEMEL KAVRAMLAR.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
İKİNCİ DERS İKTİSADIN TANIMI, KAPSAMI VE TEMEL KAVRAMLAR
İŞLETME YÖNETİMİ.
Barış Türkmenoğlu Gizem Yıldırım
GENEL İŞLETME BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İŞLETME KAVRAMI 1. HAFTA.
İKTİSADA GİRİŞ.
İşletme Bilimine Bakış
İşletme Bilimi İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
İŞLETME VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ KAVRAMLAR
İhtiyaçlarımız.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
STOK MALİYETİ.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
İŞLETMEYE GİRİŞ.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERDE MALİYET MUHASEBESİ UYGULAMALARI
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Mühendislik Ekonomisi
Mühendislik Ekonomisi
Bölüm 6. Tüketici Dengesi Analizi Bölüm 7. Üretici Dengesi Analizi
İŞLETME nedir? İnsan ihtiyaçlarını karşılayarak isteklerini tatmin etmek üzere kurulan ve işletilen ekonomik, teknik, yasal ve sosyal nitelikleri bulunan.
Başlamak için sorular:
MOTİVASYON.
Ders:Sosyal Bilgiler Konu:Üretimde Tüketim. Üretim Nedir Üretim Nedir Üretim, insan ihtiyaçlarını karşılama özelliği olan malların çoğaltılması yani üretilmesidir.
İktİsadİ ve Hukukİ sİstemler ve polİtİkalar
KITLIK KANUNU VE EKONOMİ
Kıtlık Kanunu ve Ekonomi İlmi
Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL
 Bölüm 5: Talep Teorisi Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
DEVLETİN VE HUKUKUN EKOMİK TEMELLERİ Ass. Jasmina Gurić.
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
İKTİSADA GİRİŞ.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 2 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
İçerik EKONOMİ İLMİNİN TEMEL KAVRAMLARI DEVAM (FAYDA, KIYMET)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
BİLGİ EKONOMİSİNİN MALİYETLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN TEORİK ANALİZİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI

İşletme Kavramı İşletme insan hayatını tümüyle kuşatmış bir kavram

İşletme Kavramı Algılayabilmek için cevaplanması gereken sorular; Soru 1: İşletmelerin varlık sebebi nedir? Cevap: İnsan

İşletme Kavramı Algılayabilmek için cevaplanması gereken sorular; Soru 2: İşletmeler insan ihtiyaçlarını karşılayabilmek için mal ve hizmetleri nasıl üretmektedir? Cevap: Üretim faktörlerinin uygun bir ortamda bir araya gelmesiyle

İşletme Kavramı Algılayabilmek için cevaplanması gereken sorular; Soru 3: İşletmeler üretim faktörlerini bir araya getirdiklerinde nasıl bir faaliyet içerisine girmektedir? Cevap: Kıt olan üretim faktörlerinin, faaliyet gösterilen sektörün özelliğine göre teknik bazı işlemlerde kullanılarak, mal ve hizmet üretip, bunu insan ihtiyaçlarını karşılamak üzere pazara sunmak ve bunun karşılığında maddi ya da manevi kazanç sağlamak

Dolayısıyla; İşletme Üretim faktörlerinin uygun bir ortamda bir araya getirilerek insan ihtiyaçlarını karşılayacak mal ve hizmetleri üreten, pazarlayan, karşılığında da maddi ya da manevi kar elde eden iktisadi ve teknik birimler

İhtiyaç Kavramı İhtiyaç? karşılandığında bireye haz veren, karşılanmadığında ise sıkıntı veren bir duygu

İhtiyaç ve istek birbirinden farklı kavramlar!!! İhtiyaç Kavramı İhtiyaç ve istek birbirinden farklı kavramlar!!! Fizyolojik İçgüdüsel bir yönü mevcut Yeme, içme İhtiyaç Psikolojik Sonradan öğrenilmekte Hangi marka içecek İstek

İhtiyaç Çeşitleri Birincil ihtiyaçlar İkincil ihtiyaçlar Nefes alıp verme Yeme, içme Barınma İkincil ihtiyaçlar Başkalarından saygı bekleme Kabul ve itibar görme Seyahat etme Müzik dinleme

İnsan İhtiyaçlarını Etkileyen Faktörler Doğal Çevre Meslek Hayatı ve Statü Manevi Kültür Öğeleri Ekonomik Güç Sosyal Taklit ve Gösteriş Psikolojisi

İhtiyaçların Özellikleri 1 İhtiyaçlar, devamlı olarak çoğalmakta ve çeşitlenmekte 2 İhtiyaçlardan her biri tatmin edildikçe şiddetlerini azaltmakta 3 İhtiyaçlar, şiddet bakımından farklılık göstermekte 4 Bazı ihtiyaçlar, karşılandıkça şiddetlerini arttırmakta 5 İhtiyaçlar sınırsız 6 İhtiyaçlar birbirlerini tamamlamakta

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kendini gerçekleştirme ihtiyacı Saygı görme ihtiyacı Ait olma ve Sevgi ihtiyacı Güvenlik ihtiyacı Fizyolojik ihtiyaçlar

Üretim Doğal kaynaklara insan emeğinin uygulanarak mal ve hizmetlerin meydana getirilmesi Yalnızca malın ortaya konması ile kalmayıp, üretilen mallara birtakım işlemler uygulanarak o malın faydasını arttırmak

Üretilmiş bir malın faydasını arttırarak üretimde bulunma biçimleri Biçim Değişikliği Yoluyla Fayda Yaratma Kumaştan elbise, üzümden sirke Zaman Değişikliği Yoluyla Fayda Yaratma Tarımsal ürünlerin yazın saklanıp, kış aylarında kullanılması Yer Değişikliği Yoluyla Fayda Yaratma Çayın Karadeniz bölgesinden, diğer bölgelere aktarılması Mülkiyet Değişikliği Yoluyla Fayda Yaratma İnşaat firmasından daire satın alma

Fayda; Üretilen mal ve hizmetlerin insan ihtiyaçlarını karşılama özelliği Bir bireyin, tüketim kararını verirken en baş amacı; gelirini en iyi şekilde kullanarak mal ve hizmetlerden beklediği faydayı en yüksek düzeye çıkarmak

Toplam faydanın maksimum olduğu noktada, marjinal fayda sıfırdır. Belirli bir zaman diliminde tüketilen her yeni birim malın faydası Toplam Fayda Marjinal faydaların toplamı olup, bireyin belirli miktardaki bir maldan tüketimi sonucu ulaşılan en yüksek tatmin düzeyi Toplam faydanın maksimum olduğu noktada, marjinal fayda sıfırdır.

Üretim Faktörleri Mal ve hizmet üretmek için gerekli olan, üretilen mal ve hizmetin bünyesinde değişik oranlarda bulunan öğeler

Üretim Faktörleri Emek Doğal kaynaklar Sermaye Müteşebbis Teknoloji Bilgi, deneyim

Mal ve Hizmetler Mal İnsan ihtiyaçlarını giderme özelliğine sahip nesneler veya vasıtalar

Mal Çeşitleri Elle tutulup tutulmadıklarına göre Maddi mallar Maddi olmayan mallar Birbirleriyle ilişkileri açısından Rakip mallar Tamamlayıcı mallar Bağımsız mallar Kıt bulunup bulunmama durumuna göre İktisadi mallar Serbest mallar

Mal ve Hizmetler Hizmet Çeşitleri İnsan ihtiyaçlarını tatmine yarayan, ancak maddi özelliği olmayan şeyler ya da faydalı çalışmalar Çeşitleri Kişisel hizmetler Doktorların sundukları hizmetler Ticari hizmetler Ulaşım, iletişim hizmetleri

Hizmetlerin Özellikleri Hizmet, kendisini sunan bireyden ayrılamaz ve ancak onunla birlikte etkili ve verimli olabilir Sadece insan emeğinin bir ürünüdür Tasarruf edilemez, kiralanamaz ya da mülkiyet konusu olamaz Hizmetlerin, üretimi ve tüketimi eş zamanlıdır

İşletme Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkisi iktisat matematik-istatistik hukuk psikoloji teknoloji