ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Temel Kavramlar ve İlkeler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
Öğretim İlkeleri.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Program Geliştimede İçerik
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Web : albayrakegitim.com
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Genel Öğretim İlkeleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SINIF YÖNETİMİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Programlı Öğretim.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME.
ÖĞRETİM İLKELERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN

Yaşantı Konisi (Dale) /

1.Hedefe Görelik Eğitim durumları işe koşulduğu hedeflere hizmet edebilmeli, onlara ulaşılabilir olmalıdır.

2. Anlamlılık Öğrenme konularının yaşamda ne şekilde, nasıl kullanılabileceğinin açıklanarak öğrencilerin öğrenmeye güdülenmesi sağlanır.

3. Öğrenciye Görelik Yapılacak tüm etkinliklerin öğrencinin gelişim özellikleri ilgi, istek ve beklentilerine uygun olarak gerçekleşmelidir. GELİŞİM ÖZELLİĞİ

Ortaçağ: “kitap merkezli” eğitim Sanayi devrimi "öğretmen merkezli" eğitim Bu ilke okul binası, sınıftaki oturma düzeni, ders kitabı ve dersin işlenişi sırasında "öğrenci merkezli" bir öğretim istiyor.

Bu ilkeye "çocuğa uygunluk“ (seviyeye uygunluk) veya “öğretimi bireyselleştirme" ilkesi de denir.

4. Öğrenci Düzeyine Uygunluk Öğrenme-öğretme etkinliklerinin öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyine uygun olması beklenir. ÖN ÖĞRENMELER

5. Somuttan Soyuta Öğrenme konularının somutlaşması sağlanır. Bu nedenle konular araç-gereç, resim, fotoğraf, şekil, nesne vb. ile işlenir. MATERYAL KULLAN

6.Açıklık Öğrenme konuları ile öğrenci karşı karşıya gelir(canlandırma, deney, rol oynama). Kavram ve örnekler açık, net ve anlaşılır bir dille verilir. MATERYAL KULLAN

7. Hayatilik-Yaşama Yakınlık Öğretim etkinliklerinin öğrencilerin ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerileri ve yaşamı ilgilendiren konuları kapsayabilme gücüdür. HAYATI SINIFA GETİR

8. Transfer Edebilme Başlangıçta kazanılan bilginin çeşitli, benzer, yeni durumlarda da uygulanmasıdır. Öğrenciler bilgiyi benzer ya da farklı durumlarla ilgili problemlerin çözümünde kullanılabilmelidir. HAYATI SINIFA GETİR

9. Bilinenden-Bilinmeyene Yeni öğretilecek bilgi ve becerilerin daha önce öğrenilen bilgi ve becerilerden hareketle öğretilmesidir. Böylece öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi ve ön koşul bilgiler dikkate alınır. ÖN KOŞUL ESKİ BİLGİ – YENİ BİLGİ

10. Basitten-Karmaşığa (Kolaydan-Zora) Öğrenme konuları birbirine ön koşul ve aşamalılık ilkelerine göre hiyerarşik sıralanmalı ve izlenmelidir. Öğrenilecek konular, zorlukları açısından derecelendirilmelidir. SIRALI - AŞAMALI ESKİ BİLGİ – YENİ BİLGİ

11. Yakından Uzağa Öğretme-öğrenme etkinlikleri yaşantı, yer ve zaman açısından yakın ilgilerden-uzak ilgilere doğru yönelecek şekilde sunulmalıdır.

12. Bugünden Geçmişe Önce günümüzde olan durumlar sonra giderek geçmişte olanlar tanıtılır.

13. İş aktivite - Uygulanabilirlik Buna, "öğrenci eylemi" veya "iş ilkesi" de denmektedir. Öğretimin yaparak-yaşayarak gerçekleştirilmesidir. Öğrencinin aktif katılımını davranışta bulunmasını gerektirir.

14.Tümdengelim(B.P.B) Öğrenme konuları ana başlıklardan alt başlıklara ayrılarak düzenlenmelidir.

Marxist eğitim teorisi Gestaltçı zihin (algı) anlayışı “Toplu öğretim”

15.Güncellik Ders konularıyla aktüel(güncel) olay ve sorunlar arasında ilişki kurularak öğretim yapılmalıdır.

16. Ekonomiklik Yaşantı; emek, zaman materyal açısından uygun olmalıdır. Öğrenme yaşantıları birden fazla davranışı gerçekleştirici olmalıdır.

17.Bütünlük Eğitimin hedefleri ve konu birimleri düzenlenirken bireyin bütün olarak gelişimini sağlayıcı özellikler dikkate alınmalıdır. Geniş alan tasarımı ve ilişki merkezli tasarım kullanılır

18.Otoriteye itaat ve özgürlük ilkesi (sosyallik ilkesi) Çocukları dengeli olarak sosyalleştirmek. Okul sosyalleşmesi, büyük toplumsal örgüye hazırlık

19. Bilgi ve becerinin güvence altına alınması ilkesi Bilgi ve beceriler kitap, ses ve görüntü kayıt ortamları sayesinde güvence altına alınmıştır. Bunları gerçek hayatta tam değerlendirmek ve daha da geliştirmek için, çocuk ve gençlerin beyinlerine ve bedenlerine yerleştirilmelidir.

Aktif öğrenme,Çoklu zeka, Proje üretmek, sorunlara çözüm bulmak Sunum yapmak, soru sormak Makale, şiir, resim, afiş, grafik, vb. hazırlamak Gezi, gözlem, deney yapmak Misafir konuşmacı, uzman görüşmesi yapmak Sergi düzenlemek Kişiler arası etkileşime geçmek Bilgi ve beceriyi yaşamla ilişkilendirmek, transfer etmek Teknolojiyi etkin kullanmak ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Aktif öğrenme,Çoklu zeka, İşbirlikli öğrenme, Basamaklı öğretim, Proje tabanlı öğrenme Katılımda bulunma, özgüven kazanma

Sorunun (problemin) kaynağı-nedenleri belirlenmeli Uygulanan yöntem ve teknikler geliştirilmelidir Öğrenci farklılıkları dikkate alınmalı Öğrencilere görev ve sorumluluk verilmeli. SINIFTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN (SORUN) GİDERİLMESİ

Öğretim planını yapma Dersin hedef-davranışlarını(kazanımlarını) belirleme Öğrenci giriş(ön koşul bilgi) davranışlarını belirleme Öğretim hizmetlerini etkili kullanma → İpuçları sunma → Öğrenci katılımını sağlama → Pekiştireç sunma → Dönüt-düzeltme işlemleri Dersin sonunda konuyu özetleme, kısa tekrar yapma Eksik(yanlış) öğrenmeleri giderme Sonraki dersin konularına ilişkin kısa açıklama yapma ÖĞRETİMİ KLAVUZLAMA