BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Advertisements

4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
ROL OYNAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
DİL GELİŞİMİ.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLİŞSEL GELİŞİM.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
OYUN ve OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Kültürel Tarihsel Kuram
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

BÖLÜM 10 OYUN

1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini sağlayan önemli araçlardan biridir. Oyun, çocuğun karar verme, bellek, strateji, gözlem, problem çözme ve yaratıcı düşünme gibi bilişsel becerilerinin gelişimini destekler.

Çocuk oyun aracılığıyla üzüntülerini, kaygılarını, düşmanlıklarını, sevgilerini, kıskançlıklarını, hayallerini, iç çatışmalarını, düşüncelerini ifade eder Oyun, çocuğun kendi kişiliğini tanımasına ve kendini başkalarından ayıran özelliklerin bilincine varmasına yardımcı olur

Ayrıca, oyun yolu ile yapılan etkinlikler hem el- parmak gibi küçük kasların, hem de bacak, kol gibi büyük kasların hareketlerindeki gelişimi desteklemektedir. Çocuklara güvenli ve rahatça oynayabileceği alanlar oluşturulmalıdır.

Sıfır-İki Yaş Bu dönemde çocuk, bedenini, çevresini, çevresindeki nesneleri ve bunların fonksiyonlarını öğrenme aşaması içindedir.

b) İki-Üç Yaş Bu dönemde çocukların bir arada oynaması; yeni fikirler oluşturması, problem çözme becerileri geliştirmesi yeni kelime ve sosyal ilişki biçimleri öğrenmesi açısından oldukça önemlidir.

c) Dört Yaş Bu dönemde de her tür oyun malzemesi çocukları cezbeder. Hayal güçleri zengin olan bu dönem çocukları evdeki her tür malzemeyi kullanarak, farklı rollere girerek konulu, hayali oyunlar oynarlar.

d) Beş Yaş Çocuklar oyunlarında işbirliği içindedir. Ortak bir oyun kurmak için, plan ve organizasyon yapılır. Oyunun amacına uygun olarak oyuncaklar paylaşılır, roller belirlenir.

e) Altı Yaş Bu yaşta çocuklar artık basit kuralları olan oyunlar oluşturmaktan ve oynamaktan hoşlanırlar. Belirledikleri bu kuralara mutlaka grup elemanlarının uymasını isterler.