Engin Şenel 1, Emre Demir 2 1 Hitit Üniversitesi Tıp Fakültesi, Deri ve Zührevi Hastalıklar Anabilim Dalı, Çorum 2 Hitit Üniversitesi Tıp Fakültesi, Biyoistatistik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uygun Hipotezin Kurulması, Tip I Hata ve Tip II Hata
Advertisements

Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)
SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Yollar ve Pen Aracı Çizim çalışmasında Yolların Kullanılması Arkaplan için Vektör nesneleri oluşturmak Tanımlanmış özel şekilllerle çalışmak Bir Akıllı.
Oyun Programlama (Yapay Zeka)
Öğr.Gör. Zafer Karagüler
SEDA ARSLAN TUNCER Android işletim sisteminde RGB histogram değerlerinin gerçek zamanlı olarak elde edilmesi SEDA ARSLAN TUNCER
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
Madencilik Otomasyon ve Tasarım Yazılımı (MOTAY)
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Programın Sunulması ve Öğrenci Beklentileri
DERS-3 İstatistiksel Dağılımlar -II Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
Gençlerin Sağlığı Prof.Dr.Hilal Özcebe Halk Sağlığı Uzmanları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
YAZILIM.
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
Tosun A, Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyoloji Anabilim Dalı
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
Biyoistatistiğe Giriş: Temel Tanımlar ve Kavramlar
İstatistik ve Biyoistatistiğe Giriş: Temel İstatistiksel Kavramlar
IMRT TEKNİĞİ İLE TEDAVİ EDİLEN NAZOFARENKS OLGULARINDA PAROTİS BEZİNİN GEOMETRİK VE VOLÜMETRİK DEĞİŞİMİNİN kV-CONE-BEAM CT İLE DEĞERLENDİRİLMESİ Gökhan.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
Deri Tümörlerinin Teledermatolojik Değerlendirmesinde Teledermatoskopi ve Telemikroskopinin Etkinliklerinin Karşılaştırılması XXII. Prof. Dr. A. Lütfü.
Grafik ve Animasyon.
OMRON 1 C-Serisi I Bölüm 6 C-Serisi I/O Modül Kablolaması.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B.
Retinal Görüntülerdeki Mikroanevrizmaların ve Hemorajilerin Tespiti.
Yapay Zeka Desteği ile Parfüm Öneri Sistemi
DİJİTAL GÖRÜNTÜ İŞLEME
Bulk-Fill Kompozit Materyallerin Radyopasitesi
Bölüm 7: Bobin Ekseni Boyunca İçine Sokulan Demir Çubuk İle Özirkitim Katsayısının Değişiminin İncelenmesi.
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) Doç. Dr. Eminnur Ayhan
Araştırma Özetinin Konu Başlığı
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
Maliyet Tasarrufu ve Güvenli Baskı
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Soğuk Zincir İzleme Ürün Taşımalarında Soğuk Zincir Kontrolü
KAL 504 İstatistik Proses Kontrolü Ödevi
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Arş. Gör. Dr. Ayşegül ÖZSALİH YILMAZ
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
KORELASYON KATSAYISI B. Ü. Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı Dr. Ayşe Canan Yazıcı.
Eskişehir tramvay Estram Engin demir.
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
Kütüphaneler neler yapabilir? - II -
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DERİN ÖĞRENME UYGULAMA ALANLARI
BİTİRME PROJESİ BAŞIĞI Danışman: Unvan Ad SOYAD
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
Proje Başlığı Özet Sonuçlar ve Tartışma Materyal ve Metot Kaynaklar
ÖĞRENCİ AD SOYAD, ÖĞRENCİ AD SOYAD, ÖĞRENCİ AD SOYAD
Proje Adı Başkent Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Sunum transkripti:

Engin Şenel 1, Emre Demir 2 1 Hitit Üniversitesi Tıp Fakültesi, Deri ve Zührevi Hastalıklar Anabilim Dalı, Çorum 2 Hitit Üniversitesi Tıp Fakültesi, Biyoistatistik Anabilim Dalı, Çorum Giriş-Amaç  Melanositik deri lezyonlarının takibinde, lezyonların zaman içinde sayı, boyut ve renk değişiminin önemi büyük  Klinisyenler sadece inspeksiyonla melanositik lezyonların takibinin yetersiz olacağından yüksek maliyetli nevüs analiz sistemleri kullanmak zorunda kalmakta  Bizim bu ön-çalışmadaki amacımız klinisyenlere melanositik deri lezyonlarının takibi için ücretsiz bir alternatif dijital izlem yöntemi geliştirmek Yöntem  Çalışmamızda melanositik lezyon takibi için bütün dünyada ücretsiz olarak kullanıma sunulan ve açık kaynak kodlu bir program olduğu için sürekli geliştirilebilen R istatistik paket programından yararlanıldı  Bu program için Bioconductor projesi olarak ücretsiz kullanılabilen açık kaynak kodlu EBImage Kütüphanesi ( lease/bioc/html/EBImage.html) lezyon alan hesaplama ve renk yoğunluk dağılımını saptamada kullanıldı lease/bioc/html/EBImage.html  Melanositik lezyonların alan ve renk yoğunluğunu saptayabilen yeni bir kod yazıldı Bulgular Resim 2 Resim 2. Hesaplanacak lezyon alanını çizdirme Resim 3. Resim 3. Lezyon renk yoğunluk dağılım grafiği Renk Analizi ile Renk Yoğunluğunun Normal Dağılmadığı Görülmektedir. library(EBImage) setwd("D:/emre/") pic <- readImage("lezyon.jpg") # pic.data <- imageData(channel(pic, mode = "blue")) pic.data <- 1 - pic.data # görüntüyü tersine çevir hist(pic.data) # görüntünün dağılım grafiğini çiz #zemin 0.65’in altında iken 0, 0.65 ve üzerinde iken 1 olarak algıla pic.data[pic.data <.62] <- 0 pic.data[pic.data >=.62] <- 1 pic.lab <- bwlabel(pic.data) # attempt to enclose the holes pic.lab <- fillHull(pic.lab) kern <- makeBrush(3, shape = "disc", step = F) pic.lab <- erode(pic.lab, kern) # remove only a few noisy pixels # alan hesabı pic.shape <- computeFeatures.shape(pic.lab) lezyon.alan <- pic.shape[, "s.area"] alan.oran <- lezyon.alan [1] / lezyon.alan [2] cat(«lezyon alan oranı ", round(alan.oran, digits = 3), ".\n", sep = "") # elde edilen görüntüyü düzenlemek pic.out <- paintObjects(pic.lab, pic, opac = c(NA, 0.45), col = c(NA, "red")) xy <- computeFeatures.moment(pic.lab, pic)[, c("m.cx", "m.cy")] font <- drawfont(weight = 600, size = 35) pic.out <- drawtext(pic.out, xy = xy, labels = as.character(lezyon.alan), font = font, col = "white") writeImage(pic.out, «resim.out.jpg") Sonuç  Bu çalışma özellikle dermatoskopik görüntülerin işlenmesinde ve takibinde bir ön çalışmadır  Nihai amacımız ise ABCD algoritmasının ve benzer melanositik lezyon özelliklerinin makine öğrenme ve yapay zekâ algoritmaları yardımıyla bilgisayara öğretilerek cilt kanserini dermatoskop ve telefondan çekilen fotoğraflarla öngörebilen bir mobil uygulama geliştirmektir Resim 1 Resim 1. Hesaplanacak zemin renk sınırını belirleme