Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
Advertisements

BORÇ YÖNETİMİ.
SERMAYE PİYASASI KURULU
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
İşletmelerde Finans Faaliyetleri 9
GELİRLERİM Gelir Kaynağım Gelirlerimi ne Zaman ve Hangi Yoldan Alıyorum?
MENKUL KIYMETLER ÜNİTE 7
1 TCMB İŞLEMLERİNİN BİLANÇOYA ETKİSİ. DÖVİZ KARŞILIĞI ALTIN ALIMI AKTİFPASİF ALTIN MEVCUDU ARTIŞ DÖVİZ BORÇLULARI (ALACAKLARI) AZALIŞ.
Kamu Haznedarlığı Uygulaması
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Menkul Sermaye İradı.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
BÜTÇE AÇIKLARI.
DÖNER SERMAYE BÜTÇE VE MUHASEBE İŞLEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
SERMAYE PİYASASINDA FAALİYET GÖSTERMESİNE İZİN VERİLEN DİĞER KURUMLAR
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
Nakit Yönetimi Dairesi
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
BANKA İŞLEMLERİ Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
BANKACILIK HİZMET VE ÜRÜNLERİ
Sosyal Tesisler Mali İstatistikleri
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
UZMAN TOLGA AYDIN 1/51. 2/51 Tekdüzen Muhasebe Sistemi, muhasebe uygulamalarında aynı hesap planının kullanılmasını, aynı muhasebe ilkelerinin benimsenmesini.
Menkul Kıymet Borsaları
Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe İşlemleri Daire Başkanlığı
Ders 1 Hüseyin İlker Erçen
BANKALAR Bankalar para ve kredi alanında önemli fonksiyonları olan mali kuruluşlardır.Bankaların işlevi kredi ticareti yapmaktır.
NAKİT YÖNETİMİ M. GÖKHAN GÖKTEPE BURSA KHB / UZMAN.
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
HAZIR DEĞERLER ile MENKUL KIYMETLER ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Bu hesap grubunda, kredi kurumlarına olan kısa vadeli borçlar ile kısa vadeli para ve sermaye piyasası araçları ile sağlanan krediler ve vadesine bir.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
K AYıTLı E LEKTRONIK P OSTA E LEKTRONIK TEBLIGAT YÖNETMELIĞI ( TR SY. RG ) KEP YÖNETMELIĞI ( TR SY. RG ) SMMM Güney.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
YATIRIM FONLARI - Menkul Kıymet Yatırım FonlarıMenkul Kıymet Yatırım Fonları - Borsa Yatırım FonlarıBorsa Yatırım Fonları - Serbest Yatırım FonlarıSerbest.
TASARRUF, YATIRIM VE FİNANSAL SİSTEM
Finans Sistemine Genel Bakış
BANKA İŞLEMLERİ VE TEKNİKLERİ
DENETİM VE GÖZETİM
FİNANSAL KURUMLAR KURUMLAR BİRLİĞİ (FKB)
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
Kamu Altyapı Yatırımları: Bağımsız Şirket ve Özkaynak Finansmanı
ŞEMSİYE FON Katılma payları tek bir içtüzük kapsamında ihraç edilen tüm fonları kapsayan yatırım fonudur.
FİNANSAL SİSTEM VE FİNANSAL PİYASALAR
PORTFÖY YÖNETİM ŞİRKETLERİ
FİNANSAL SİSTEM.
ULUSLARARASI BANKACILIK
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Sadece ihale usulü ile yapılan alımlarda SGK borcu sorgulanır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Menkul Kıymetler ve Mali Duran Varlıklar
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Finans Sistemine Genel Bakış
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BÜROSU
R. Hakan Özyıldız Kamu bankacılığı R. Hakan Özyıldız
Sunum transkripti:

Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı

KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının Amacı Uygulama kapsamında yer alan kurumların mali kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasını ve izlenebilmesini sağlamak Kamu ve özel sermayeli bankalar, Vergi Kimlik Numarasına (VKN) dayalı olarak kamu kurumlarına ait mali bilgileri Hazine’ye elektronik sistem üzerinden günlük olarak raporlamaktadır. Hazine ise bu verileri kullanarak nakit ve varlık yönetimi sürecinde kullanılmak üzere periyodik raporlar üretmekte, nakit yönetimi sürecinin daha etkin biçimde uygulanması amacıyla değerlendirmektedir Kamu Haznedarlığı Uygulamasının Amacı

KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulamasının Yasal Dayanakları:  Kamu Haznedarlığı Uygulaması ilk olarak 1996 yılında başlamıştır. Başlangıcından bu yana çeşitli değişikliklere uğramıştır (1998, 2004, 2008, 2009 ve 2012 yıllarında)  Şu an yürürlükte olan Tebliğ ise tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır  Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği’ne ilişkin uygulamalar Hazine Müsteşarlığı ve Maliye Bakanlığı tarafından yürütülmektedir 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği

KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği Kapsamındaki Kurumlar: Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri Özel Bütçeli İdareler Döner Sermayeler Fonlar Belediyeler İl Özel İdareleri Sosyal Güvenlik Kurumları Kamu İktisadi Teşebbüsleri Özel kanunla kurulmuş diğer kamu kurum, kurul, üst kurul ve kuruluşları ve yukarıda sayılan kurumların bağlı ortaklıkları, müessese ve işletmeleri ile bu kurumlarca fon, hesap, özel hesap, havuz ve benzeri adlarla açılmış olan ve/veya yönetilen her türlü banka hesabı Tebliğ kapsamında yer almaktadır

Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri:  Kendi bütçeleri veya tasarrufları altında bulunan her türlü mali kaynaklarını TCMB T.C. Ziraat Bankası A.Ş. T.Halk Bankası A.Ş. T. Vakıflar Bankası T.A.O. nezdindeki hesaplarda tutmakla yükümlüdür  Ayrıca, bu kuruluşlar mali kaynaklarını TL cinsi vadeli/vadesiz mevduat Döviz cinsi vadeli/vadesiz mevduat hesaplarında tutabilir ve/veya DİBS (Hazine Tahvili ve Hazine Bonosu), Eurobond, Kira Sertifikası Repo alım-satımı gerçekleştirebilirler

KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kaynakların Vadeli Mevduat Hesabında Değerlendirilmesi 1. Kısa vadeli kaynaklar: (30 günden kısa vadeli) Kısa vadeli kaynaklar için uygulanacak vadeli mevduat faiz oranı, TCMB tarafından ilan edilen bir hafta vadeli repo ihale faiz oranından (%10) düşük olamaz Vadeli Mevduat Faizi ≥ TCMB Bir Hafta Vadeli Repo İhale Faiz Oranı 1. Kısa vadeli kaynaklar: (30 günden kısa vadeli) Kısa vadeli kaynaklar için uygulanacak vadeli mevduat faiz oranı, TCMB tarafından ilan edilen bir hafta vadeli repo ihale faiz oranından (%10) düşük olamaz Vadeli Mevduat Faizi ≥ TCMB Bir Hafta Vadeli Repo İhale Faiz Oranı 2. Uzun vadeli kaynaklar: (30 gün ve üzeri vadeli) Uzun vadeli kaynaklar için uygulanacak vadeli mevduat faiz oranı, piyasada oluşan benzer vadedeki DİBS faiz oranından düşük olamaz Vadeli Mevduat Faizi ≥ Benzer Vadedeki DİBS Faizi 2. Uzun vadeli kaynaklar: (30 gün ve üzeri vadeli) Uzun vadeli kaynaklar için uygulanacak vadeli mevduat faiz oranı, piyasada oluşan benzer vadedeki DİBS faiz oranından düşük olamaz Vadeli Mevduat Faizi ≥ Benzer Vadedeki DİBS Faizi Vadeli Mevduat faiz oranının Tebliğ ile belirlenen faiz oranlarından düşük olması halinde; Piyasada geçerli oranlar ile REPO yapılabilir ve / veya borçlanma senetleri alınabilir ve nakit planlamasına göre vadesinde ya da vadesinden önce piyasada geçerli oranlar üzerinden satılabilir. Söz konusu işlemler özel sermayeli bankalar aracılığıyla da yapılabilir. Vadeli Mevduat faiz oranının Tebliğ ile belirlenen faiz oranlarından düşük olması halinde; Piyasada geçerli oranlar ile REPO yapılabilir ve / veya borçlanma senetleri alınabilir ve nakit planlamasına göre vadesinde ya da vadesinden önce piyasada geçerli oranlar üzerinden satılabilir. Söz konusu işlemler özel sermayeli bankalar aracılığıyla da yapılabilir.

KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Tebliğ’den Muaf Hesaplar Kurumların eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, yemekhane, kreş, çocuk bakımevi, spor tesisi ve benzeri sosyal ve destek amaçlı tesisleri adına açılmış banka hesapları Tebliğ hükümlerinden muaftır. Ancak bu hesaplar için kurum vergi kimlik numarasından (VKN) ayrı bir VKN kullanılması ve bu VKN’nin Hazine Müsteşarlığı’na bildirilmesi zorunludur. Sorumluluk ve Yaptırım  Kamu kaynaklarının bu Tebliğ hükümlerine aykırı şekilde değerlendirilmesinden elde edildiği tespit edilen nemalar genel bütçeye gelir kaydedilir  Ayrıca, Tebliğ’de belirlenen kurallar çerçevesinde hareket etmeyen kurum ve banka yetkilileri hakkında 4749 sayılı Kanun uyarınca idari para cezası uygulanmaktadır

KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA  Hazine web sayfasından ulaşılabilen faiz hesaplama modülü sayesinde, vadeli mevduat hesabı açılması planlanan vade için gerekli tarih ve vade süresi ekrandaki ilgili kısımlara girildiğinde, kurumların bankalardan talep etmesi gereken minimum faiz oranı otomatik olarak hesaplanmaktadır. Örnek hesaplama: Kamu Haznedarlığı Faiz HesaplamaKamu Haznedarlığı Faiz Hesaplama Kaynakların Vadeli Mevduat Hesabında Değerlendirilmesi Günlük Faiz Hesaplama = (Ana Para / 100) X Faiz Oranı+1,62/ 365) X Gün Sayısı Ana ParaFaiz Oranı (Tahmini getiri)Gün Sayısı ,006,73 + 1,62 = 8,351 FaizGelir VergisiTOPLAM , , ,91

KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA

Dinlediğiniz için Teşekkürler…