Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EKONOMİK ve SEKTÖREL DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
Advertisements

Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Portekiz.
Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ.
ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI Maden Yatakları bakımından Türkiye,çok zengin bir ülkedir. Ve yaklaşık 30 değişik maden türüyle dünyada madencilik bakımından en.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
BÜYÜME.
EBSO Yönetim Kurulu Başkanı 5. İzmir İktisat Kongresi/1 Kasım 2013
TÜRKİYE’DE SANAYİ SEKTÖRÜ
HAZIRLAYAN ÇİĞDEM ÇOLAK
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
Merhaba arkadaşlar konumuz ..ÜLKELER ARASI ALIŞVERİŞ
YERALTINDAN YERYÜZÜ ZENGİNLİĞİNE
Hızlı Tüketim Ürünleri
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Türkiye’nin Dış Ticareti
ŞUBAT 2008 İHRACAT RAKAMLARI BASIN TOPLANTISI Türkiye İhracatçılar Meclisi 1 MART 2008 İSTANBUL.
BÖLÜM 3 TARIMIN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ ÖNEMİ
AKDENİZ BÖLGESİ’NİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ
Şubat Ayı İhracat Verileri Basın Toplantısı Erzurum - 1 Mart 2015.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI Ağustos 2010.
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI 28 TEMMUZ 2009 TARİHLİ MECLİS TOPLANTISI.
TÜRKİYE’DE TARIM VE HAYVANCILIK
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
KONUM & STRATEJİK FIRSATLAR
Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ.
Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ.
İTALYA.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
2015 Kasım Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Aralık 2015 Niğde.
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
 Genel Olarak Dış Ticaret  İhracatın İthalatı Karşılama Oranı.
YATIRIM TEŞVİK SİSTEMİ
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
KOSGEB ve Kuruluş Amacı KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Düzce’de 2012 yılında faaliyete başlamıştır. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
BATMAN İL EKONOMİK RAPORU. İÇİNDEKİLER 1.Türkiye Ekonomisi Genel Değerlendirme 1.1.Büyüme 1.2.İstihdam 1.3.İhracat 1.4.Enflasyon 2.Batman İli Ekonomik.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak
FUAR TALEPLERİNİ BELİRLEME ANKET SONUÇLARI
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
İç ve Dış Ticaret Müdürü
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
TEB Tarım Bankacılığı.
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
Portekiz.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
ANKARA YATIRIM TEŞVİKLERİ
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
4. ÜNİTE : ÜRETTİKLERİMİZ
Uluslararası İşletme Yönetimi
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
2018 ŞUBAT AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak
ÇORUM YATIRIM TEŞVİK SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
TEB Tarım Bankacılığı.
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ

2 KAHRAMANMARAŞ’ıN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK ORTAM

Department / name 3 KAHRAMANMARAŞ GENEL BİLGİLER  Nüfus; Kahramanmaraş: Türkiye:  Sosyo – Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması: 60  Türkiye’nin GSYİH’sına Katkı Sıralaması: 22  Kişi Başına GSYİH Sıralaması: 42  KOBİ Sayıları; (2010) Kahramanmaraş: Türkiye:

4  Okur – Yazarlık Oranı (6+Yaş) Kahramanmaraş: 92 % Türkiye: 94 %  On Bin Kişiye Düşen Hasta Yatağı Sayısında; Kahramanmaraş: 20 Türkiye: 22  On Bin Kişiye Düşen Hekim Sayısında; Kahramanmaraş: 12 Türkiye: 17 KAHRAMANMARAŞ GENEL BİLGİLER

5  2014 Yılı İhracatçı Firma Sayısı; Kahramanmaraş: 255 firma, (1000$) Türkiye: firma, (1000$)  İhracat Büyüklüğüne Göre İller Arası Sıralaması : 20  2008 – 2014 İhracat Artışı: Kahramanmaraş: 139% Türkiye: 19%  2014 Yılı İllere Göre Kamu Yatırımları Sıralamasındaki Yeri: 14  Akdeniz Bölgesi Gelişmişlik Sıralamasında Kahramanmaraş’ın Yeri (1.Antalya, 2.Adana, 3.Isparta): 8

6 KAHRAMANMARAŞ’A SATIŞ YAPAN İLLER PAY KAHRAMANMARAŞ 38% İSTANBUL 24% ANKARA 9% GAZİANTEP 6% ADANA 5% KAHRAMANMARAŞ’IN SATIŞ YAPTIĞI İLLER PAY KAHRAMANMARAŞ 41% İSTANBUL 26% GAZİANTEP 6% ANKARA 5% DENİZLİ 3% KAHRAMANMARAŞ ILLER ARASı TICARET  Kahramanmaraş ilinin, iller arası ticaret değerlerinin %80’i oluşturan iller aşağıdaki gibidir. Kaynak: T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI

7 KAHRAMANMARAŞ İLININ REKABET ÖZELLIKLERI Genel Rekabette 81 il içerisinde 34. sıradadır. Markalaşma Becerisi ve Yenilikçilik Alt Endeksi sıralamasında 81 il içerisinde 21. sıradadır. Erişilebilirlik Alt Endeksinde 81 il içerisinde 31. sıradadır. Ticaret Becerisi ve Üretim Potansiyeli Alt Endeksi bakımından 18. sıradadır. Beşeri Sermaye ve Yaşam Kalitesinde 81 il içerisinde 56. sıradadır.

8 KAHRAMANMARAŞ İLININ REKABET ÖZELLIKLERI İhracat Hacmi’nde 22. sıradadır. Dış Ticaret Yapan Firma Sayısı bakımından 22. sıradadır. Sanayi Elektrik Tüketim Miktarı bakımından 9. sıradadır. ISO 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Listesine Giren Firma Sayısı'na ait sıralamada 15. sıradadır. Son Beş Yıla Ait Marka Tescil Ortalamasına Göre 25. sıradadır. İç Talep Potansiyeli bakımından 18. sıradadır.

9 KAHRAMANMARAŞ’TA GIRIŞIMCILIK  Önümüzdeki üç yıl içinde girişimcilik faaliyetinde bulunmak isteyenlerin oranı Türkiye genelinde %35 iken Kahramanmaraş’ta %31’dir.  Kuruluş aşamasında veya yeni kurulmuş (en fazla 3,5 yıl) bir işe sahip girişimcilerin oranı Türkiye ortalaması %19 iken Kahramanmaraş’ta %20’tür.  Potansiyel girişimcilerin oranı Türkiye’de %53 iken Kahramanmaraş’ta %53’dur.

10 Türkiye’de üretilen ipliğin %26’sının ve dokuma kumaşın %10’unun üretiminin K.Maraş’ta yapılıyor olması ilin tekstil yönünden gelişmiş olduğunun göstergesidir. Türkiye’ye mutfak eşyası yani çelik tencere, çaydanlık, vb. ürünlerin üretiminde kullanılmak üzere giren hammaddenin yaklaşık %50’si Kahramanmaraş’ta işlenmektedir. Tarım potansiyeli bakımından Türkiye’de 27. sırada yer alan Kahramanmaraş “Maraş Biberi”nin üretimi ve sanayisi ile ön plana çıkmaktadır. KAHRAMANMARAŞ EKONOMIK GÖSTERGELER

11 Türkiye’deki keçilerin %2’sine sahip olan Kahramanmaraş; özellikle son yıllarda Türkiye’nin sayılı hayvan borsalarından birine sahip olan Elbistan ilçesinde gerçekleşen yatırımlarla büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde de önemli bir yer edinmektedir. Kuyumculuk sektörü Kahramanmaraş’ın önde gelen sektörlerinden biri olarak 450’ye yakın firma ve imalathanesi ve yılda 40 ton altın işlenmesiyle İstanbul’dan sonra Türkiye’de ikinci sırada yer almaktadır. (22 ayar altın imalatında ise birinci sıradadır.) Kahramanmaraş’ta geleneksel dondurma üretiminde sanayileşmeden büyük ölçüde etkilenmiştir. Entegre yatırımlar tamamlandıktan sonra üretimin tona ulaşması beklenmektedir. KAHRAMANMARAŞ EKONOMIK GÖSTERGELER

12 SEKTÖR TEKSTİL ÜRÜNLERİ İMALATI (İplik, dokuma kumaş) GIDA ÜRÜNLERİ İMALATI (Dondurma, pul biber) FABRİKASYON METAL ÜRÜNLERİ İMALATI (Çelik tencere, çaydanlık, vb.) MADENCİLİK VE TAŞOCAKLIĞI (Linyit, kiremit, kireçtaşı, barit, demir, krom, manganez) GİYİM EŞYASI İMALATI, KÜRKÜN İŞLENMESİ VE BOYANMASI KAUÇUK VE PLASTİK ÜRÜNLERİ İMALATI KAHRAMANMARAŞ’TA ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER

13 İHRACAT Yılİhracatçı Firma Sayısıİhracat Değeri (Bin $) Kaynak: DTM, Yılları arası ihracat değerinde yaşanan değişim; %139 KAHRAMANMARAŞ İHRACAT VERİLERİ

14 Sektör 2014 Yılı İhracat Değeri $ Pay 1 Tekstil ve Hammaddeleri % 2 Demir ve Demir Dışı Metaller % 3 Hazırgiyim ve Konfeksiyon % 4 Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri % KAHRAMANMARAŞ İHRACAT VERİLERİ

15 KAHRAMANMARAŞ İTHALAT VERİLERİ İTHALAT Yılİthalatçı Firma Sayısıİthalat Değeri (Bin $) Kaynak: DTM, Yılları arası ithalat değerinde yaşanan değişim; %131

16 KAHRAMANMARAŞ YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Dokuma ve Giyim Enerji Kağıt Turizm Demir Dışı Metaller Gıda ve İçecek Çimento Madeni Eşya Altyapı - Belediye Hizmetleri Pişmiş Kil ve Çim.Ger Eğitim Hayvancılık İstihraç ve İşleme

17 KAHRAMANMARAŞ YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Sağlık Kimya32867 Lastik-Plastik Bitkisel Üretim Orman Ürünleri Diğer Hizmetler3429 Diğer İmalat41045 Ticaret - Depolama Makina İmalat51344 Cam4676 Deri ve Kösele1450 Taşıt Araçları116 Seramik1111 Demir Çelik1121 Genel Toplam

18 Yabancı Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Enerji12810 Dokuma ve Giyim12738 Gıda ve İçki Madeni Eşya1942 İstihraç ve İşleme2550 Genel Toplam KAHRAMANMARAŞ YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı

19 Dokuma ve Giyim sektörü 172 Belge ve Milyon TL’lik sabit yatırım tutarı ile ilk sırada, Kahramanmaraş’ta Dokuma ve Giyim sektöründe belge başına ortalama 20 Milyon TL, Türkiye’de ise 8 Milyon TL sabit yatırım Enerji sektörü 36 belge ve Milyon TL‘lik sabit yatırım değeri ile ikinci sırada, Kahramanmaraş’ta Enerji sektöründe belge başına ortalama 28 Milyon TL, Türkiye’de ise 73 Milyon TL sabit yatırım YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI

20 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Kahramanmaraş ilinde Kağıt sektörü 3 belge ve 535 Milyon TL’lik sabit yatırım ile üçüncü sırada, Kahramanmaraş’ta Kağıt sektöründe belge başına ortalama 178 Milyon TL, Türkiye’de ise 17 Milyon TL sabit yatırım 616 Milyon $ ile il ihracatından %70 pay alan Tekstil ve Hammaddeleri sektörü ilk sırada yer almaktadır. Yatırım teşvik belgelerinde ise Dokuma ve Giyim sektörü 1. sıradadır. 94 Milyon $’lık ihracat değeri ile Demir ve Demir Dışı Metaller sektörü ikinci sırada yer almakta ve ihracatın %11’unu oluşturmaktadır. 155 Milyon TL’lik 5 teşvik belgesiyle Demir Dışı Metaller sektörü 6. sırada yer alırken, 1 Milyon TL’lik 1 teşvik belgesiyle Demir Çelik sektörü sonuncu sırada yer almaktadır.

21 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Kahramanmaraş ilinde Sağlık sektöründe 7 belge ve 37 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Kahramanmaraş’ta 5, Türkiye’de 28 Milyon TL’dir. Kahramanmaraş ilinde Eğitim sektöründe 14 belge ve 78 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Kahramanmaraş’ta 6, Türkiye’de 8 Milyon TL’dir. Kahramanmaraş ilinde Turizm sektöründe 27 belge ve 181 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Kahramanmaraş’ta 7, Türkiye’de 14 Milyon TL’dir.

GELECEĞE BAŞARIYLA YÜRÜMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ?

KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI  KOBİ’ler gelecekte var olmak için uzun dönemli kararlar almak ve planlar yapmak zorundadır.  Yani gelecek stratejilerini belirlemeleri gerekir.

Uzun dönemde başarılı ve kalıcı olmak için işletmelerde yapılarının oluşturulması gereklidir. KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI Etkin pazarlamaVerimli üretimYeterli yönetim

Başlangıç Tutundurma Gelişme Olgunlaşma KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI İşletmenin uzun dönemli kalıcı olma hedefine giden yolda “ kurumsal gelişme mücadelesi” çeşitli aşamalardan oluşmaktadır:

TEB KOBİ AKADEMİ KURUMSAL GELİŞİM PROGRAMI ATÖLYE ÇALIŞMALARI

TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMASI ? 1) Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim 2) İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI 1.Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim

1. Eğitim Grubu : “ Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim” KOBİ’lerde Uzun Dönemli Hedeflere Yönelik Stratejik Yönetim Uygulanabilir mi? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim İçin Pratik Bir Yöntem: İŞ PLANI TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI

2. İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

GELIŞIM ÇABASıNıN BAŞıNDA OLAN KOBİ’LER NASıL ÇALıŞıYOR: BAŞLANGIÇ AŞAMASI Kuruluş Yakın Yerlerden İlk Müşteriler Müşteri İsteklerine Özel Ürün/Ölçüler Üretmek Üretilebilen Az Sayıda Ürün Çeşidi Müşterinin Her İsteğini Karşılama Siparişlerin Uzun Üretim Süreleri Siparişler Yokken Boş Duran Makine/Ustalar Müşteri Bulmaya Çalışan Yok Yeni Müşteri Bulmaya Zaman Yok Yüksek Maliyet Yüksek Fiyat Az Kazanç Az Kazanç Nedeniyle Paz. Satış Gideri/Satış Elemanı Yok Az Kazanç Nedeniyle Yeni veya Standart Ürün Yok Memnun Müşterilerden Duyup Kendi Gelen 1-2 Yeni Müşteri

Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak TEB KOBİ AKADEMİ GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ