Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
Meslek Haritalama Çalıştayı Hilal DOĞRUÖZ ÖZER
Hilal DOĞRUÖZ ÖZER Uzman
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi ve yeniliğe dayalı bir ekonomi geliştirme; Sürdürülebilir büyüme: Sürdürülebilir büyüme: Daha etkin kaynak kullanımı, daha yeşil ve daha rekabetçi bir ekonomi; İçermeci büyüme: İçermeci büyüme: Toplumsal ve bölgesel uyumu sağlayan yüksek istihdamı hızlandırma.

Farklı Öğrenme Yolları: İşyeri odaklı öğrenme (yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış) Sürekli mesleki eğitim : (yarı yapılandırılmış) Yapılandırılmış ileri öğrenim ( further formal study). Kendi kendine öğrenme ( self-directed learning ) : (yapılandırılmamış)

HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN TANINMASI Tanınmanın biçimsel aşamaları şu şekilde sınıflandırılabilir: ne bildiğini ve ne yapabileceğini Kişinin ne bildiğini ve ne yapabileceğini tespit edip belgelendirme; gerekleri ve standartları Kişinin belirli gerekleri ve standartları sağladığını gösterme; sertifika veya belge Tanınan bir sertifika veya belge ile kişinin öğrenmesinin geçerliliğini sağlama.

HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN TANINMASI Değerlendirme Değerlendirme (assessment) : Değerlendirme, bir kişinin bilgi, beceri ve/veya yetkinliklerinin önceden belirlenmiş ölçütlere (öğrenme beklentileri, öğrenme kazanımlarının ölçümü) göre değerlendirilme sürecidir. Değerlendirme normal olarak geçerliliği takip eder ve sertifikasyona götürür.

HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN TANINMASI Tanınma Tanınma (recognition) : Tanınma, öğrenmenin kabulü ve buna yönelik işlemler ve yeterliliklerin onaylanması anlamına gelir. Yeterlilik, diploma, sertifika veya unvan yoluyla ödüllendirilme veya denklik; kredi birimleri veya muafiyetleri yoluyla hak verme; kazanılmış becerilerin ve/veya yetkinliklerin onaylanmasıdır. Tanınma, bilgi, beceri ve yetkinliklerin var olduğunu kabul anlamına gelmektedir. 6

HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN TANINMASI Geçerlilik (validation) : Geçerlilik, bireylere hak verme anlamına gelir ve tanınmadan sonraki aşamayı gösterir. yetkili kuruluş Daha önce belirlenmiş ölçütlere göre değerlendirilmiş ve onaylama standardının gerekleriyle uyumlu olarak bir kişinin yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış veya yapılandırılmamış olarak kazandığı öğrenme kazanımlarının (bilgi, beceri ve/veya yetkinlikler) bir yetkili kuruluş tarafından onaylanmasıdır. 7

Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi ve Eylem Planı ( ) ÖNCELİK 5 ÖNCELİK 5 Önceki Öğrenmelerin Tanınması Sisteminin Geliştirilmesi Önceki Öğrenmelerin Tanınması Sisteminin Geliştirilmesi

Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) sistemi HBÖ sisteminin ana bileşenlerinden birisidir. serbest öğrenme tanınmasına Örgün, yaygın eğitim ve/veya serbest öğrenme çerçevesinde elde edilen öğrenme kazanımlarının, belirli bir standarda göre tanınmasına ilişkin süreçtir.

Önceki Öğrenmelerin Tanınması belgelendiremeyen ilerlemekdeğiştirmek yeterliliğediplomaya Herhangi bir alanda bilgi ve beceriye sahip fakat bunu belgelendiremeyen ve mesleğinde ilerlemek veya mesleğini değiştirmek için herhangi bir yeterliliğe veya örgün diplomaya sahip olmak isteyen bireylere de bir olanak sağlayacaktır.

ÖÖT ‘DEN BEKLENEN FAYDALAR: yetkinliklerinden  Nüfusun yetkinliklerinden faydalanılması çalışanların  Nitelikli çalışanların eksikliklerinin ele alınması  İstihdam özgüveninin  İstihdam olanaklarının, yaşam standardının ve bireylerin özgüveninin geliştirilmesi talep  Eğitim için talep oluşturulması

ÖÖT SİSTEMİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER: maliyet  Sistemin geliştirilmesine ilişkin maliyet  Farkındalık  Farkındalık artırma ihtiyacı  Beklentilerin  Beklentilerin yönetilmesi

Öğrenmenin Akreditasyonu: Bireyin daha önce herhangi bir yolla aldığı öğrenmenin (eğitimin) resmi olarak tanınması prosedürüdür. Prosedür nasıl işler? değerlendirme(assesment) ve daha sonra tanıma (recognition)

ÖÖT İŞLEM AKIŞ ŞEMASI

Genel Değerlendirme Kriterleri  Doğruluk  Güvenilirlik  Yeterlilik  Özgünlük  Geçerlik  Düzey

ÖÖT SÜRECİ Özet olarak:  ÖÖT Çerçevesi, AB deneyimleri ve Türkiye koşulları temelinde, ÖÖT’nin Türkiye’de uygulanmasına yönelik bir yapı ve metodoloji sunmaktadır  Uygulama başarılı bir şekilde denenmiştir  Şimdi yaygınlaştırma için bir plan geliştirilmelidir.

(Tedbir 5.1) Yaygın ve serbest öğrenmelerle kazanılan bilgi/beceri ve deneyimlerin değerlendirilmesi sağlanacaktır.

( Tedbir 5.2) Yaygın ve serbest öğrenmelerin Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında değerlendirilmesi sağlanacaktır.

(Tedbir 5.3) Önceki öğrenmelerin değerlendirilmesi sistemi kurulacak ve sürecin tanıtılması sağlanacaktır.

 PİLOT UYGULAMAYA GİDEN SÜREÇ Eğitimlerin verilmesi ve materyallerin geliştirilmesi ÖÖT adayları ile yapılan çalışma (32 ÖÖT Adayı) Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

 ADIM 1 Pilot uygulamanın gerçekleştirildiği meslekler  Elektrik Pano Montajcısı- Seviye 4  Aşçılık- Seviye 4  Otel Rezervasyon Görevlisi- Seviye 3 Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

Tablo 1. Adaylara ilişkin genel bilgiler MeslekSayı% Aşçı 1346 Elektrik Pano Montajcısı 1346 Otel Rezervasyon Görevlisi 2 8 Toplam Önceki Öğrenmelerin Tanınması Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’ ‘Pilot Çalışma’

Tablo 2. Aşçılık için il bazında aday sayısı İlSayı% Ankara 754 Şanlıurfa 215 Erzurum 1 8 Kayseri 215 Samsun 1 8 Toplam Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

Tablo 3. Elektrik Pano Montajcılığı için il bazında aday sayısı İlSayı% Ankara647 Van323 Erzurum215 Kayseri215 Toplam13100 Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

Tablo 4. Otel Rezervasyon Görevlisi adayları İlSayı% Ankara2100 Toplam2100 Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

Tablo 5. Meslek bazında belgelendirme sonuçları SertifikaKısmi Sertifika MeslekSayı% % Aşçı Elektrik Pano Otel Rezervasyon216-- Toplam Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

Tablo 6. Meslek bazında çalışmaya katılan danışman sayısı MeslekSayı% Aşçı 1046 Elektrik Pano Montajcısı 746 Otel Rezervasyon 1 8 Toplam Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

Tablo 7. Meslek bazında değerlendirici sayısı MeslekSayı% Aşçı 1746 Elektrik Pano Montajcısı 1746 Otel Rezervasyon 3 8 Toplam Önceki Öğrenmelerin Tanınması ‘Pilot Çalışma’

ÖNCELİK 5 : ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Teşekkür ederim. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü