Hacettepe Üniversitesi Kütüphane leri Pınar AL H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Bilgiye giden yolda!!!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Dünya çapında 60’dan fazla ülkede kullanılan Westlaw International;
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
. Çankırı Karatekin Üniversitesi
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
-Scopus- Uz. Kübra DEMİR
360Core Kütüphane Kullanıcıları için Kütüphaneciler için
KÜTÜPHANE BİLGİ VE BELGE OTOMASYONU
Merkez Kütüphane Kütüphane Otomasyon Sistemi Ödünç Alınan Yayınların İnternet Üzerinden Uzatılması Ve Rafta Olmayan Yayının Ayırtılması
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ KATALOG TARAMA
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ
VERİTABANLARININ ETKİN KULLANIM TEKNİKLERİ
Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
Kaynak ve Hizmetlerin Tanıtımı
E-Journal A.M.S. (EJAMS) Kütüphaneciler için e-dergi koleksiyonlarının yönetiminde, kullanıcılar için ise bu koleksiyonlardan yararlanmada kolaylık sağlar.
VERİ TABANI KULLANICI EĞİTİMİ
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
Kütüphanemizin Bibliyografya ve Süreli Yayınlar bölümündeki Bilimsel Dergilerin mevcut sayılarının içerdiği tüm makale bilgileri; Analitik Dergilerin 2007.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
KULLANICI / KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUP ÇALIŞMALARI ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
İstanbul Medipol Üniversitesi
. Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı.
American Mathematical Society MathSciNet Mathematical Reviews
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
©Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Giresun Üniversitesi Katalog Tarama
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Bilgi Kaynağı Olarak Veri Tabanları
AMAÇ Muhtarlarımızın kamu hizmetlerini daha kaliteli ve etkin şekilde yürütmeleri amacıyla kamu kurum ve kuruluşlarından yapacakları taleplerin takip edilip.
İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Mayıs Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı.
URQUHART YASASI.  Urquhart Yasası bilimsel dergilerin “kütüphane ötesi kullanımı”nın (supralibrary use), bu dergilerin her kütüphanenin “kütüphane içi.
KULLANICI KAVRAMI ve DANIŞMA HİZMETLERİ- I
KULLANICI KAVRAMI ve DANIŞMA HİZMETLERİ- III BBY154 Bilgi Hizmetleri (2015)
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
KULLANICI KAVRAMI ve BİLGİ HİZMETLERİ - II BBY154 Bilgi Hizmetleri (2013)
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
Aralık İçerik Dil seçimi Sisteme giriş ve şifre değiştirme Basit katalog sorgulama Materyal yeri belirleme Materyal ayırtma (Rezerve etme) Gelişmiş.
Web sayfamızda ( yerleştirilen "Elektronik Katalog" linkini ya da adresini açarak kütüphanemizde.
Web sayfamızda ( yerleştirilen "Elektronik Katalog" linkini ya da adresini açarak kütüphanemizde.
Web sayfamızda ( yerleştirilen "Elektronik Katalog" linkini ya da adresini açarak kütüphanemizde.
Kütüphane ve Dokümantasyon
KÜTÜPHANELER YURT İÇİ KÜTÜPHANELER Üniversite Kütüphaneleri
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
Bilimsel Bilgiye Erişim
DynaMed ‘in İçeriği DynaMed klinik olarak özetlenmiş yaklaşık 3,000 konu başlığını sunmaktadır. Konu başlıkları temel olarak: Genel ve genel olmayan hastalıklar.
Bilgiye giden yolda!!! Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Hizmetleri H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve.
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
DynaMed ‘in İçeriği DynaMed klinik olarak özetlenmiş yaklaşık 3,000 konu başlığını sunmaktadır. Konu başlıkları temel olarak: Genel ve genel olmayan hastalıklar.
Kaynak Gösterme Teknikleri
Çukurova Üniversitesi Kurumsal Açık Erişim Arşivi Çalışması
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

Hacettepe Üniversitesi Kütüphane leri Pınar AL H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Bilgiye giden yolda!!!

KAPSAM K ütüphane Hizmetleri Elektronik Hizmetlerimiz Danışma Hizmetleri Sayılarla Danışma Bölümü Atıf Tarama Kullanıcı Eğitimi Kullanıcılar Kullanıcı Profilleri Danışma Kütüphanecisi Danışma Soruları –Danışma Soruları Örnekler Elektronik Danışma Soruları –E-Danışma Soruları Örnekler

Kütüphane Hizmetleri –Danışma hizmetleri –Ödünç verme –Belge sağlama –Sağlama (kaynak siparişi) – Kataloglama – Süreli Yayınlar

Kütüphane Hizmetleri Elektronik Hizmetlerimiz –Kütüphane web sayfası –Kütüphane kataloğu –E-kaynaklarımız –E-danışma (Kütüphaneciye Danışabilirsiniz) –E-kaynaklara kampus dışı erişim

Kütüphane Hizmetleri Görsel-işitsel kaynaklar –1000’e yakın film koleksiyonu –Sinema ve konferans salonları –Görsel-işitsel izleme kabinleri Engelli Kullanıcılarımıza Yönelik –Bilgi hizmetleri –Özel hizmetler –Özel kaynaklar

Elektronik Hizmetlerimiz ( Kütüphane Web Sayfası)

Elektronik Hizmetlerimiz ( Kütüphane Web Sayfası)

Elektronik Hizmetlerimiz ( Kütüphane Kataloğu) Basit Tarama Alanı Kitap ayırtma işlemi Ödünç alınan kitapların iade süresinin uzatılması Kaynağın bulunduğu kütüphane Kaynağın yer numarası Kaynağın durumu

Danışma Hizmetleri Amaç:  - Kütüphane kaynaklarının verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak  - Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını karşılamak  - Kullanıcılara araştırmalarını yaparken zaman kazandırmak

Danışma Hizmetleri –Kullanıcılarımızın her türlü bilgi gereksinimini karşılamak –Kütüphane oryantasyonu/eğitimi –Kullanıcı Eğitimleri –Literatür / atıf taraması –Akademik danışmanlık (atama dosyaları, indekse giren yayın belirleme, künye doğrulama vb.)

Danışma Hizmetleri Elektronik danışma hizmeti – Danışma kaynaklarının artan bir şekilde elektronik olarak üretilmesi – Danışma hizmetlerinde elektronik bilgi kaynaklarının kullanımı – Kullanıcı soruları için elektronik formlar oluşturulması

Sayılarla Danışma Bölümü Danışma Ofisine gelen günlük kullanıcı sayımız: Danışma Ofisine gelen günlük telefon sorusu: Danışma Ofisine gelen günlük e-posta sorusu:10-15 Danışma Ofisine gelen günlük “meebo” sorusu: Ödev, araştırma vb. konularda yardım isteği: 20-25

Atıf Taraması

Kullanıcı Eğitimi Kullanıcı Grupları: Öğretim üyeleri Öğrenciler (Lisans, yüksek lisans doktora) İçerik: Kütüphane turları Elektronik katalog ve veri tabanı tarama yöntemleri Kütüphane hizmetlerinin tanıtımı

Kullanıcı Eğitimi İçerik: Kütüphane hizmetlerine yönelik genel bilgi Kütüphane web sayfası Kütüphane kataloğu ve veri tabanlarını tarama teknikleri Kütüphane turu Değerlendirme: Eğitimin verimliliğini ölçmek için anket uygulaması

Kullanıcılar Öğrenciler –Lisans –Yüksek Lisans –Doktora Akademik Personel Kurum Dışı Kullanıcılar –Diğer Kurum Personeli –Diğer Üniversite Öğrencileri –Diğer Üniversite Akademik Personeli

Kullanıcılar Kullanıcı Analizi: Kullanıcılarımız kimler? Özellikleri neler? Neden kütüphaneyi kullanıyorlar? Onları elektronik kütüphane hizmetlerini kullanmaya iten nedir? Şu an hangi hizmetleri istemektedirler? İleride hangi hizmetleri isteyecekler? İstek ve beklentileri nelerdir?

Kullanıcılar Kullanıcıların kütüphaneden beklentileri? – Yeterlilik – Güvenirlik – Dürüstlük – İlgili bir yaklaşım – Yardım

Kullanıcılar Kullanıcı beklenti ve isteklerini belirleyebilmek; Anketler Şikayet ve önerilerin değerlendirilmesi Değişik yöntemlerle kütüphane-kullanıcı iletişimini sağlayabilmek İstatistikler

Kullanıcılar GELENEKSEL – Kullanıcı kütüphaneye gelmek zorunda. – Erişebildiği kaynak ve kütüphane sınırlı. TEKNOLOJİYE YATKIN – Kullanıcı bulunduğu yerden kaynağa erişebiliyor – Erişebildiği kaynak ve kütüphane sayısı fazla

Kullanıcılar Geleneksel Kullanıcıların Özellikleri; - Basılı kaynakları kullanmayı tercih ederler - Genellikle bilgiye ulaşmada ne yapacaklarını bilemeyen bir tutum sergilerler - Verilen yanıttan kolay kolay tatmin olamazlar, - Acele karar vermezler - Bu tür kullanıcılarla yapılan danışma görüşmeleri genellikle çok uzun sürer

Kullanıcılar Teknolojiye yatkın kullanıcılarının özellikleri; - Elektronik kaynakları kullanmayı tercih ederler - Özgüvenlidirler - Sorularını yöneltirken kendilerini rahat ifade edebilirler - Kütüphaneyi fiziki olarak fazla kullanmazlar - Hazır bilgi isterler - Acelecidirler - Danışma ofisine genellikle hazırlıklı gelirler (sorularına yönelik olarak ön çalışma yapmışlardır) - Kendi bilgilerini de mutlaka göstermek isterler

Kullanıcı Profilleri Kullanıcılar Ders Çalışma / Ödev İnternet Kullanımı Literatür Taraması Atıf TaramaBelge Sağlama Öğrenci - Lisans√√ Öğrenci – Y. Lisans / Doktora√√√ Akademik Personel√√√ Kurum Dışı - Personel√ Kurum Dışı - Öğrenci√√ Kurum Dışı – Akademik Personel√√√

Danışma Kütüphanecisi Geleneksel görevler - Danışma sorularını yüzyüze ya da telefonla cevaplama - Elektronik veritabanlarının kullanımını öğretme - Basılı kaynakların kullanımının değerlendirilmesi - Koleksiyon geliştirme... Yeni görevler - Elektronik danışma hizmeti vermek - Web sayfaları ve elektronik kaynakların kullanımına yönelik rehberler hazırlamak - Yeni donanımların kullanımını öğrenmek - Kullanıcı eğitim programları oluşturmak – Bilgi Okuryazarlığı...

Danışma Kütüphanecisi Özellikleri; - Sabır - Pratik düşünme yeteneği - Hızlı karar verme yeteneği - İlgi ve güleryüz - Yeniliklere açık - İkna yeteneği - İletişim yeteneği - Mesleki donanım

Danışma Soruları Bilgi kaynağı Katalog taraması sonucu Kitap-tez listesi Abone olunan e-kaynaklar Serbest erişilen e-kaynaklar Bilgi-yönlendirme Kütüphane hakkında Hizmetler hakkında E-kaynakların kullanımı hakkında Arama motorlarından sorgulayarak bağlantıları aktarma

Danışma Soruları - Üniversiteye yeni başlayan öğrenciler - Lisans öğrencileri -Yüksek lisans / doktora öğrencileri - Öğretim üyeleri - İdari personel - Dış kullanıcılar

Danışma Soruları Örnekler - Aradığım kitabı yerinde bulamazsam ne yapmalıyım? Kitabın yerini öğrenmek için katalog taraması yaptığınız sırada ekranın sağındaki "status" bilgisi (" kullanılabilir" veya “dönüş tarihi")…" kitabın ödünç alınmış olup olmadığını size bildirecektir. Kitap yerinde göründüğü halde bulamadıysanız, kütüphaneye yeni dönmüş olduğundan yerleştirme işlemi sürecinde olabilir. Bu durumda Ödünç Verme Bölümü'ne sorabilirsiniz.

Danışma Soruları Örnekler

- Aradığım kitap ödünç alınmış, kimin aldığını öğrenebilir miyim? Hayır. Kütüphane ödünç bilgilerini kesinlikle üçüncü kişilere vermemektedir. -Yüksek lisans ve doktora tezlerine nasıl ulaşabilirim? Hacettepe Üniversitesi'nde yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri tez odasında bulunmaktadır. Kütüphane katoğunu kullanıp tez numarasını alarak tez odasından erişebilirsiniz.

Elektronik Danışma Soruları Meebo

Kütüphaneciye Danışabilirsiniz

Elektronik Danışma Soruları Elektronik danışma soruları politikamız: - Sorular genellikle kullanıcılar ilgili kaynaklara yönlendirilerek ve araştırmayı kendisinin yapması sağlanmaya çalışılarak yanıtlanıyor. - Sorunun detaylı bir şekilde açıklaması isteniyor, - Herhangi bir konuda yorum, analiz, değerlendirme isteniyorsa, - Ödev için kaynak yerine ödevin yapılıp gönderilmesi isteniyorsa, - Hastalık için tanı ve tedaviye yönelik soru yöneltilmişse kullanıcının istediği şekilde cevap verilemiyor.

E- Danışma Soruları Örnekler Bir öğrencimiz: “Ankara Meslek Yüksek Okulu Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü öğrencisiyim, mesleki ingilizce dersinden öğretim yılı 2.yarıyılında başarılı olup olmadığımı gösterir öğrenci transkriptinin mail adresime gönderilmesini saygılarımla rica ederim.” Cevap: “Transkript belgesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından verilmektedir. Başkanlığa isteğinizi belirtir bir dilekçenizi faklarsanız belgeniz hazırlanacaktır. Iyi çalışmalar dileriz”

E- Danışma Soruları Örnekler Azerbaycan Tıp Üniversitesinden bir doktor: “Cok Degerli arkadaslar! Ben Sizden bir yardim dileyirem. Asagidaki makalelerin fotokopisini mene gondererseniz bahtiyar olaram/ Bir Kardes yardimi olarak mene el tutersaniz Size minnetdar olaram.” İstanbul’dan bir öğrenci: “Prof.Dr.Eren Kum hakkında geniş bilgi almak istiyorum.” Diyarbakır’dan bir kullanıcı: “Hacettepe Dişhekimliği kitaplarını nereden satın alabilirim?”

E- Danışma Soruları Örnekler Soru: “Yeğenimin okul ödevi için AIDS ve Hepatit hakkında bilgi gönderebilir misiniz?” Cevap: AIDS'le ilgili bilgileri Hepatit'le ilgili bilgiler Saglik Bakanligi sitesinden Saglik Bilgileri sayfasina girdiginizde hem hepatit hem de AIDS'le İlgili bilgiler iceren baglantilari bulacaksiniz.

E- Danışma Soruları Örnekler İzmir’den bir üniversite öğrencisi: İngilizce kaynak arıyor, “balın antibakteriyel özelliği konusunda bilgi edinmek istiyorum ( antibacterial activity of honey )” Cevap: Konunuz ile ilgili olarak Science Direct veri tabanindan yapilan taramada asagidaki makaleye ulastim. Makalenin tam metnini bu veri tabanında bulabilirsiniz. The contribution of catalase and other natural products to the antibacterial activity of honey: a review, Food Chemistry, Volume 71, Issue 2, November 2000, Pages Roderick J. Weston

E- Danışma Soruları Örnekler Ankara’dan bir kullanıcı: “6 ay önce hpv tip16 tespit.Saadece üşüttüğüm zaman yanma şikayetim var.Onun dışında bir şikayetim yok.Olumsuz hiç bir etken yok yaşım 28 4 yıllık evliyim bir doğum yaptım sezaryanla tek eşliyim yani evliyim eşiminde tek partneri olduğuna eminim bu konuda yurt dışı yayınlar ve türkiyedeki gelişmeler hakkında bilgi edinmek istiyorum yurt dışında bukonu hakkında aşu ile ilgili çalışmalar nedurumda ve tedavimi yurt dışında yaptırmam konusunda ne düşünürsünüz tavsiyeleriniz varmı ? çocuğumda bunu görülme ihtimali nedir yada böyle bir risk varmı ilginize şimdiden teşekkür ederim”

E- Danışma Soruları Örnekler Tekirdağ’dan bir kullanıcı: B 12 vitamin eksikliğine bağlı olarak 1 yıl önce yürüme güçlüğü çekmeye başladım. B 12 seviyesi 100 ün altındaydı.DODEX verilerek seviye 1200 ün üstüne çıkarıldı.yürümem biraz iyileşti, fakat ROMBERG TESTİ hala pozitif.EMG çekildi.ayaklarımdan yanıt alınamadı.1961 doğumluyum. Bir kamu kuruluşunda memurum.Ayrıca ağız mukozasında EROZİV LİKEN PLANUS var.1 yıldır PREDNOL 16 mg kullanıyorum.hastalıklarımla ilgili olarak beni bilgilendirirseniz memnun olurum.teşekkür ederim. Cevap: Danışma hizmeti politikamız gereği hastalıklar için tanı ve tedavilere yönelik soruları cevaplayamıyoruz. Sorununuzla ilgili en kısa sürede uzman bir doktora başvurmanızı öneririz. Geçmiş olsun.

Hacettepe Üniversitesi Kütüphane leri Pınar AL H.Ü.Beytepe Kütüphanesi Danışma ve Eğitim Bölümü Bilgiye giden yolda!!! Teşekkürler!