ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
MODÜL 4 Organizasyon.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9001:2015 Revizyonu Özet Bilgilendirme Sunumu
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
UNIVERSAL GmbH September 2015.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 ISO / TC 176 /SC 2 Teknik komitesi tarafından hazırlanmıştır. 15 Eylül 2015 tarihinde yayınlanmıştır. Yayın tarihi itibariyle 3 yıllık geçiş süreci olacaktır. KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 İçerik Önsöz Giriş 0.1 Genel 0.2 Kalite yönetimi prensipleri 0.3 Proses Yaklaşımı 0.4 Diğer yönetim sistem standartlarıyla uyumluluk 1 Kapsam 2 Atıf yapılan referanslar 3 Terimler ve tarifler KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 4 Kuruluşun Kapsamı 4.1 Kuruluşun ve kapsamının anlaşılması 4.2 İlgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerinin anlaşılması 4.3 Kalite yönetim sisteminin kapsamının belirlenmesi 4.4 Kalite Yönetim Sistemi ve prosesleri KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 5 Liderlik 5.1 Liderlik ve taahhüt 5.1.1 Genel 5.1.2 Müşteri odaklılık 5.2 Politika 5.2.1 Kalite politikasının oluşturulması 5.2.2 Kalite politikasının iletilmesi 5.3 Kurumsal roller, sorumluluklar ve yetkiler KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 6 Kalite Yönetim Sisteminin Planlanması 6.1 Risk ve fırsatları adreslemek için faaliyetler 6.2 Kalite hedefleri ve bunlara ulaşmak için planlama 6.3 Değişikliklerin Planlanması KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 7 Destek 7.1 Kaynaklar 7.1.1 Genel 7.1.2 İnsan 7.1.3 Alt yapı 7.1.4 Proseslerin işletimi için çevre 7.1.5 İzleme ve ölçüm kaynakları 7.1.6 Kurumsal bilgi KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 7 Destek 7.2 Yeterlilik 7.3 Farkındalık 7.4 İletişim 7.5 Dokümante Bilgi 7.5.1 Genel 7.5.2 Oluşturma ve güncelleme 7.5.3 Dokümante bilginin kontrolü KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 8 İşletim (Operasyon) 8.1 İşletimin planlanması ve kontrolü 8.2 Ürün ve hizmetler için şartlar 8.2.1 Müşteri iletişimi 8.2.2 Ürünlere ve hizmetlere ilişkin şartların belirlenmesi 8.2.3 Ürünlere ve hizmetlere ilişkin şartların gözden geçirilmesi 8.2.4 Ürünlere ve hizmetlere ilişkin şartlardaki değişiklikler KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 8 İşletim (Operasyon) 8.3 Ürünlerin ve hizmetlerin tasarımı ve geliştirilmesi 8.3.1 Genel 8.3.2 Tasarım ve geliştirmenin planlanması 8.3.3 Tasarım ve geliştirme girdileri 8.3.4 Tasarım ve geliştirme kontrolleri 8.3.5 Tasarım ve geliştirme çıktıları 8.3.6 Tasarım ve geliştirme değişiklikleri KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 8.4 Dışarıdan temin edilen proseslerin, ürünlerin ve hizmetlerin kontrolü 8.4.1 Genel 8.4.2 Kontrolün tipi ve kapsamı 8.4.3 Dış Sağlayıcılar için bilgi KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 8.5 Üretim ve hizmetin sağlanması 8.5.1 Üretim ve hizmet sağlamanın kontrolü 8.5.2 Tanımlama ve İzlenebilirlik 8.5.3 Müşteriye veya dış sağlayıcıya ait mülkler 8.5.4 Muhafaza 8.5.5 Sevkiyat sonrası faaliyetler 8.5.6 Değişikliklerin kontrolü 8.6 Ürünlerin ve hizmetlerin serbest bırakılması 8.7 Uygun olmayan proses çıktıların, ürünlerin ve hizmetlerin kontrolü KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 9 Performans Değerlendirmesi 9.1 İzleme, ölçme, analiz ve değerlendirme 9.1.1 Genel 9.1.2 Müşteri Memnuniyeti 9.1.3 Analiz ve değerlendirme 9.2 İç tetkik 9.3 Yönetimin gözden geçirmesi 9.3.1 Genel 9.3.2 Yönetim gözden geçirme girdileri 9.3.2 Yönetim gözden geçirme çıktıları KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. ISO 9001:2015 10 İyileştirme 10.1 Genel 10.2 Uygunsuzluk ve düzeltici faaliyet 10.3 Sürekli iyileştirme KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.1 Genel Bir kuruluşun kalite yönetim sistemini benimsemesi onun stratejik kararıdır. Bu standardda tariflenen kalite yönetim sistemi şartları ürün ve hizmetler için belirlenen şartları tamamlayıcı niteliktedir. Bu standard; Proses yaklaşımını (PDCA / PUKÖ) Risk temelli düşünmeyi kullanır. KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.2 Kalite yönetimi prensipleri Bu Uluslararası Standart, kalite konusunda ISO portföyündeki 3 temel standarttan biridir: ISO 9000 Kalite yönetim sistemin - Temel bilgiler ve Sözlük ISO 9001 Kalite yönetim sistemi - Şartlar ISO 9004 Bir kuruluşun sürdürülebilir başarısı için yönetim - Kalite yönetim yaklaşımı KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.2 Kalite yönetimi prensipleri - Müşteri odaklılık - Liderlik - İnsanların katılımı - Proses yaklaşımı - İyileştirme - Delile bağlı karar verme - Ilişki yönetimi KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.3 Proses Yaklaşımı 0.3.1 Genel Bu standard, bir KYS’nin etkinliğini geliştirirken, uygularken ve iyileştirirken proses yaklaşımını destekler. Bu yaklaşım kuruluşun genel performansını geliştirmek için, süreçler arasındaki karşılıklı ilişkilerin ve bağımlılıkların kontrol edilmesini sağlar. Proseslerin ve sistemin yönetimine, bir bütün olarak, ‘Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al’ (PUKÖ) döngüsünün kullanımı ile istenmeyen sonuçları önlemeyi amaçlayan ‘risk temelli düşünme’ye odaklanarak ulaşılabilir. KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.3 Proses yaklaşımı Kalite yönetim sisteminde proses yaklaşımının uygulanması aşağıdakileri sağlar: şartların anlaşılmasını ve sürekli karşılanmasını; b) proseslerin değer katma açısından dikkate alınmasını; c) etkin proses performansına ulaşılmasını; d) veri ve bilginin değerlendirilmesine bağlı olarak proseslerin iyileştirilmesini KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.3 Proses Yaklaşımı   SONRAKİ PROSESLER İç veya dış müşteriler, İlgili taraflar MALZEME, ENERJİ, BİLGİ Ürün/ hizmet kaynaklar ÖNCÜ PROSESLER İç veya dış sağlayıcılar, müşteriler, ilgili taraflar Girdi kaynakları Girdiler Çıktılar Çıktıların alıcıları Başlangıç noktası Bitiş noktası Faaliyetler Performansın izlenmesi için kontrol noktaları Şekil 1 Tek bir prosesin elementlerinin gösterimi KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.3.2 Plan-Uygula-Kontrol et-Önlem al döngüsü Kalite Yönetim Sistemi (4) Kuruluş ve kapsamı (4)   Destek (7), İşletim (8) Müşteri memnuniyeti Plan Uygula Performa ns değ.(9) Planlama (6) Liderlik (5) KYS’nin sonuçları Müşteri şartları Önlen Al Kontrol Ürünler ve hizmetler İyileştirme (10) İlgili tarafların ihtiyaç ve beklentileri Şekil 2: PUKÖ döngüsü çerçevesinde ISO 9001:2015 yapısının gösterimi KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.3.2 Plan-Uygula-Kontrol et-Önlem al döngüsü Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al (PUKÖ) döngüsü tüm proseslere ve kalite yönetim sisteminin tümüne uygulanabilir. Bu Uluslararası Standardın maddeleri PUKÖ döngüsünü izler: Planla: Müşteri şartları ve kuruluşun politikalarına göre prosesleri, hedefleri ve kaynakları oluştur, risk ve fırsatları belirle; Uygula: Ne planlandıysa yap; Kontrol et: politikalara, hedeflere, şartlara karşı nihai ürünlerini, hizmetlerini, proseslerini ölç ve izle, sonuçları raporla; Önlem Al: gerekli ise proses performanslarını iyileştirmek için faaliyetler yap KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.3 Proses Yaklaşımı 0.3.3 Risk temelli düşünme Etkin bir KYS’ne ulaşmak için risk temelli düşünceye ihtiyaç vardır. Risk bazlı düşünme kavramı, bu standardın önceki versiyonlarında gizli kalmıştır. Örnek; potansiyel uygunsuzlukları ortadan kaldırmak için önleyici faaliyetlerin alınması, uygunsuzlukların analiz edilmesi ve hatanın tekraraını önlemek için aksiyonların alınması gibi. KA 01 REV 1-1 günlük

GELİŞİM YÖNETİM SİSTEMLERİ A.Ş. 0.3 Proses Yaklaşımı 0.3.3 Risk temelli düşünme Bu standardın şartlarına uygunluğu sağlamak amacıyla kuruluş; Risklerini ve fırsatlarını tayin edebilmesi için faaliyetlerini planlamalı ve uygulamalı. Riskleri ve fırsatları tayin etmek; KYS’nin etkinliğini artırmada, iyileştirilmiş sonuçlara ulaşmada, olumsuz etkileri önlemede temel oluşturur. KA 01 REV 1-1 günlük