1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Adım Adım Kurumsallaşma
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Gelişen global ortamda işletmeler yeni global stratejiler geliştirmek ve uygulamak zorunda kalmaktadırlar. Bilgi ve iletişim teknolojisinin çok hızlı.
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
ORGANİZASYON ORGANİZASYON?
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
PAZAR YÖNLÜLÜK.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Kurumsal Proje Yönetimi Geçiş Süreci. Üst Yönetimin Tam Desteğinin Sağlanması Şirket genelinde Proje Yönetimi gereksinimleri konusunda üst yönetimin inancı.
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Pazarlama Giriş 1 1.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
3.1 © 2003 by Prentice Hall Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim, ve Strateji.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Yeni Kariyer Yaklaşımları
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Bekir Sami NALBANTOĞLU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bilgi Sistemleri Hafta4
Kalite ile ilgili kavramlar
Pazarlama Giriş 1 1.
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
E-iskonto.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ

1.2 © 2003 by Prentice Hall Günümüz rekabetçi iş dünyasında bilişim sistemlerinin rolü nedir?Günümüz rekabetçi iş dünyasında bilişim sistemlerinin rolü nedir? Bilişim sistemleri tam olarak nedir?Bilişim sistemleri tam olarak nedir? Yöneticiler için bilişim neden önemlidir?Yöneticiler için bilişim neden önemlidir? Bilişim sistemlerinin organizasyonlar ve yönetim üzeirndeki etkileri?Bilişim sistemlerinin organizasyonlar ve yönetim üzeirndeki etkileri? Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası BÖLÜMÜN ÖĞRENME AMAÇLARI

1.3 © 2003 by Prentice Hall İnternet ve internet teknolojisi işleri nasıl değiştirdi?İnternet ve internet teknolojisi işleri nasıl değiştirdi? Bilişim sistemlerinin kurulması ve kullanılmasında temel yönetim yaklaşımları nelerdir?Bilişim sistemlerinin kurulması ve kullanılmasında temel yönetim yaklaşımları nelerdir? AMAÇLAR Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.4 © 2003 by Prentice Hall 1. Rekabetçi ve etkin sistemler dizayn etmek 2. Global iş dünyasının sistem gereksinimlerini iyi anlamak 3. Organizasyonun hedeflerini destekleyen bilişim mimarisi yaratmak YÖNETİMİN REKABET HAMLELERİ Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.5 © 2003 by Prentice Hall 4. Bilişim sistemlerinin iş değerini tespit etmek 5. Sosyal ve etik sorumluluk açısından sistemi insanların kontrol edip, anlayacak ve kullanabilecekleri şekilde dizayn etmek YÖNETİMİN REKABET HAMLELERİ Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.6 © 2003 by Prentice Hall Rekabetçi İş Dünyası ve Dijital Firmanın Doğuşu NEDEN BİLİŞİM SİSTEMLERİ? İş Dünyasını Değiştiren Global Çapta Dört Büyük Etken: İş Dünyasını Değiştiren Global Çapta Dört Büyük Etken: 1.Global ekonominin doğuşu 2.Endüstriyel ekonomilerde değişim 3.Özel teşebbüslerdeki değişim 4.Dijital firmanin doğuşu Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.7 © 2003 by Prentice Hall NEDEN BİLİŞİM SİSTEMLERİ? Global Ekonominin Doğuşu Global pazarlarda yönetim ve kontrolGlobal pazarlarda yönetim ve kontrol Dünya pazarlarında rekabetDünya pazarlarında rekabet Global iş gruplarıGlobal iş grupları Global dağıtım sistemleriGlobal dağıtım sistemleri Rekabetçi İş Dünyası ve Dijital Firmanın Doğuşu Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.8 © 2003 by Prentice Hall NEDEN BİLİŞİM SİSTEMLERİ? Endüstriyel Ekonomilerde Değişim Bilgiye dayalı ve bilgi tabanlı ekonomilerBilgiye dayalı ve bilgi tabanlı ekonomiler VerimlilikVerimlilik Yeni ürünler ve hizmetlerYeni ürünler ve hizmetler Verimlilik ve stratejik mal varlığı odaklı bilgiVerimlilik ve stratejik mal varlığı odaklı bilgi Rekabetçi İş Dünyası ve Dijital Firmanın Doğuşu Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.9 © 2003 by Prentice Hall NEDEN BİLİŞİM SİSTEMLERİ? Endüstriyel Ekonomilerde Değişim Zamana dayalı rekabetZamana dayalı rekabet Kısa ürün ömrüKısa ürün ömrü Çalkantılı iş dünyasıÇalkantılı iş dünyası Bilgi bazında sınırlı calışanBilgi bazında sınırlı calışan Rekabetçi İş Dünyası ve Dijital Firmanin Doğuşu Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.10 © 2003 by Prentice Hall Sekil 1-1 İş Gücü Grafiği NEDEN BİLİŞİM SİSTEMLERİ? Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.11 © 2003 by Prentice Hall NEDEN BİLİŞİM SİSTEMLERİ? Özel Teşebbüslerdeki Değişim Hiyerarşi kademelerinin azaltılmasıHiyerarşi kademelerinin azaltılması Merkeziyetçilikten uzaklaşmaMerkeziyetçilikten uzaklaşma EsneklikEsneklik Bağımsız birimlerBağımsız birimler Düşük işlem ve koordinasyon maliyetleriDüşük işlem ve koordinasyon maliyetleri Çalışanlara yetki verilmesiÇalışanlara yetki verilmesi İşbirliği ve takım çalışmasıİşbirliği ve takım çalışması Rekabetçi İş Dünyası ve Dijital Firmanın Doğuşu Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası

1.12 © 2003 by Prentice Hall NEDEN BİLİŞİM SİSTEMLERİ? Dijital Firmanın Doğuşu Dijital Firmanın Doğuşu Müşteriler, tedarikçiler ve çalışanlarla dijital olarak iletişime imkan vermesiMüşteriler, tedarikçiler ve çalışanlarla dijital olarak iletişime imkan vermesi Dijital ağ yoluyla çekirdek iş süreçlerinin üstesinden gelinmesiDijital ağ yoluyla çekirdek iş süreçlerinin üstesinden gelinmesi Organizasyonların ortak malvarlıklarının dijital yönetimiOrganizasyonların ortak malvarlıklarının dijital yönetimi Çevredeki değişiklikleri hızlı algılama ve çabuk cevaplandırmaÇevredeki değişiklikleri hızlı algılama ve çabuk cevaplandırma Rekabetçi İş Dünyası ve Dijital Firmanın Doğuşu Yönetim Bilişim Sistemler i Bölüm 1 Bilişim ve İş Dünyası