SİSTEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Temel Kavramlar
Advertisements

.NET FRAMEWORK -MASAÜSTÜ VE SUNUCU YAZILIMLARI
Yazılım Geliştirme ve Java
C# İsim uzayları(namespace)
IT503 Veri Yapıları ve algoritmalar
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Sistem Analizi ve Planlama
C Programlama Dili AT&T Bell laboratuvarlarında, Ken Thompson ve Dennis Ritche tarafından UNIX işletim sistemini geliştirebilmek amacıyla B dilinden türetilmiş.
.NET FRAMEWORK.
WEB Tasarımı & .NET Bolum 1
ERP PROGRAM TANITIM Öncelikle ERP nedir?
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Simülasyon Teknikleri
FRAMEWORK.
Javascript Oğuz İNAL.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Maltepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 4. Ders Modelleme yaklaşımları
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMANIN TEMEL İLKELERİ GENEL BİR BAKIŞ
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE).
Yazılım Proje Yönetimi
Nesneye Dayalı Programlama
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Yazılım Gelişimi. Donanım gelişimine paralel olarak süren yazılım gelişimi, son on yılda kayda değer bir ivmelenme ile bilgisayarları, herhangi bir uzmanlık.
Görsel Programlama Dr. Muhammet Balcılar
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Chapter 1: Giriş.
NESNEYE-YÖNELİK PROGRAMLAMA
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
Bilgisayar, Yazılım ve Algoritma
ALİ FINDIK Galatasaray Ünİversİtesİ 2015
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
Programlama Dilleri Visual Basic C# C++ Pascal Delphi.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Mobil Uygulama Geliştirme
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
S İ STEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Sistem Analizi Sistem Analisti
S İ STEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.
Bilgisayar Programcılığına ve Algoritmaya Giriş
SİSTEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
SİSTEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SİSTEM VE YAZILIM Bilgisayar sistemleri donanım, yazılım ve bunları işletmek üzere gerekli işlemlerden oluşur. Yazılım, bilgisayar sistemlerinin bir bileşeni.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
Barış Ceviz Yazılım Geliştiricisi Yazılım, Yazılımcı, Yazılım Dilleri.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Sistem Analizi ve Tasarımı
Kaynak Kodu Güvenliği Hazırlayanlar; Emine NUMANOĞLU Evren TANRIVERDİ Musa Kasım BAYINDIR.
S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir.
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MONTE CARLO BENZETİMİ U(0,1) rassal değişkenler kullanılarak (zamanın önemli bir rolü olmadığı) stokastik ya da deterministik problemlerin çözümünde kullanılan.
Sunum transkripti:

SİSTEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları belirlenmiş bir bütündür. Sistem tanımında üç temel kavram vardır: Bileşen, İlişki, Amaç

1.1.Sistemin Özellikleri Ayrıca sistemler, çıktıları kontrol etme ve ölçme değerlendirme yoluyla girdiler ve sistem üzerinde iyileştirme yapmak için geri beslemeye sahiptir.(feed-back) Girdi-----İşlem------çıktı FEED-BACK

1.2.Genel Sistem Teorisi Genel sistem teorisiyle sistemlerde belirlenen özellikler, bilgi sistemlerinin yapısının da anlaşılmasına olanak sağlar. Genel sistem teorisinin başlıca özellikleri; Sistemler, girdileri çıktılara dönüştürür. Sistemler disiplinler arasıdır. Bir bilim dalında bulunan ürün, kural ya da yöntem başka bir bilim dalında kullanılabilir. Sistemler hiyerarşiktir.

Bilgi Sistemi Tarafları Sistem geliştirme yaşam döngüsü içinde farklı konumlardaki bireyler birarada çalışmaktadır. Bir bilgi sisteminin tarafları, Kullanıcı Yönetici Programcı Bilgi sistem destek personeli Sistem analisti

Bilgi Sistemi Tarafları Kullanıcı Sistem analistleri ve tasarımcıları tarafından yapılan genel bir yanılgı ile bütün müşteriler aynı kategoriye konulmamalıdır. Her kullanıcının bilgisayar bilgisi ve deneyimi olmadığı gibi görev ve sorumlulukları sonucu kullanacakları sisteme yaklaşımları da farklı olacaktır

Bilgi Sistemi Tarafları Yönetici Geliştirilen sistemin büyüklüğüne göre yöeticiyi; Proje yöneticisi Üst düzey(işletme) yöneticisi İki farklı açıdan elle almak mümkündür. Büyük ölçekli projelerde, projenin uzun süreli başarıya ulaşması için gerekli kriterlerin belirlenmesinden ve proje ekibinin idaresinden proje yöneticisi sorumludur.

Bilgi Sistemi Tarafları Programcı Analist ve programcının sistem geliştirme yaşam döngüsündeki görevleri tam olarak ayrılmıştır. Zamanla yarışan ve giderek daha karmaşık yapıya sahip olan programların söz konusu olduğu günümüzde ise daha çok CASE(Computer aided software engineering) araçları kullanılarak kodun büyük bölümü otomatik olarak üretilmektedir. Ancak CASE araçlarının programcının yerini tam olarak aldığı söylenemez. Kod üreticileri sayesinde programcılar, zamanlarını optimizasyona ve üretilen kodun sisteme entegrasyonuna ayırmaktadırlar.

Bilgi Sistemi Tarafları Bilgi Sistem Destek Personeli(Operasyonel Personel) Sistemin sürekliliğii sağlamak amacıyla ağ iletişiminden, donanımdan, veri güvenliğinden ve ilgili bilgisayar programlarını çalışmasından çıktıların düzenlenmesine kadar birçok konuda desteğin verilmesinden sorumludur. Sistem analisti, sistemin tarafları arasında anahtar rolü üstense de sistemin başarılı olması tek başına sistem analistine bağlı değildir.

Sistem Analistinin Beceri ve Görevleri Genel olarak sistem analistinin hem işletme yönetimi hem de bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Böylece sistem analisti, işletmenin karşılaştığı sorunları ve karşılaştığı iş fırsatlarını fark ederek bilgi sistemindeki ihtiyaçlarını belirlenmesini ve iş akışının oluşturulacak bilgi sistemine yansımasını kolayca sağlamaktadır.

Sistem Analistinin Beceri ve Görevleri Sistem analisti, çözümü ortaya koyarken müşteri ihtiyaç ve isteklerini belirlemelidir.

Nesne Yönelimli Programlama Giriş Nesne Yönelimli Programlama yaklaşımı 1960’lı yılların sonuna doğru ortaya çıkmıştır. O dönemde yazılım dünyasında karşılaşılan sorunlara çözüm olması amacıyla geliştirilmiştir. Yazılımların kapsamı, içeriği ve karmaşıklığı ile birlikte boyutları da sürekli artış gösteriyordu. Bu artış ile beraber, yazılan kodu hızlı bir şekilde gelişime açık ve esnek tutmak için gereken bakım maliyeti, zaman ve çaba da artmaktaydı. Nesne Yönelimli Programlama, bu sorunlara bir çözüm olarak geliştirilmiştir.

Nesne Yönelimli Programlama Çözümleri Kapsülleme(encapsulation), kalıtım(inheritance) ve çok biçimlilik(polymorphism) gibi yazılımın bakımını ve aynı yazılım projesi üzerinde ekip çalışmasını kolaylaştıran kavramları da yazılım dünyasına kazandırmıştır. Sağladığı bu avantajlardan dolayı Nesne Yönelimli Programlama, günümüzde geniş çaplı yazılım projelerinde yaygın bir biçimde tercih edilip kullanılmaktadır.

Nesne Tabanlı Programlama Dilleri Nesne tabanlı programlama dilleri, nesne kullanımını desteklemelerine rağmen, kalıtım gibi nesne yönelimli programlama dillerine özgü özgü özellikleri taşımazlar. Nesne yönelimli programlama dillerine örnek olarak; ABAP/4, Simula, Smalltalk, C++, Object Pascal, Objective-C, Eiffel, Python, Java, C Sharp, Visual Basic.Net ve RealBasic’i sayabiliriz. Nesne tabanlı olup da nesne yönelimli olmayan programlama dilleri, nesne ve sınıfları desteklese de kalıtımdan yoksundur.

Nesne Yönelimli Programlamanın Faydaları Nelerdir? Parçalar Halinde Programlama Nesne Yönelimli Programlamada bir problemin çözümü parçalara ayrılarak ele alınabilir. Burada her bir parçanın ayrı bir sınıf olduğu söylenebilir. Nesnelerin de sınıflar sayesinde yaratıldıklarını zaten biliyorsunuz.

Nesne Yönelimli Programlamanın Faydaları Nelerdir? Gerçek Hayat Nesneleriniş Uygulamaya Taşıma ve Düzenli Kodlama Sınıflar ve nesneler, gerçek hayat problemlerini bilgisayar ortamına taşımada kolaylıklar sağlar. İstediğimiz her şeyi nesne olarak tanımlayarak üzerinde işlem yapabiliriz. Ayrıca sınıflar, kodlarımızın düzenli bir biçimde durmasını da sağlar. Bu sayede, program üzerinde yapılacak olan değişiklikler için zaman kaybı olmaz.

Nesne Yönelimli Programlamanın Faydaları Nelerdir? Bir Kere Kodlayıp Defalarca Kullanma Nesne yönelimli programlamanın özelliklerinden birisi de bir defa kodladıktan sonra, aynı işlemleri tekrar kodlamamaktır. Yani çok sık kullanacağımız bir işlevi her kullanışımızda tekrar yazmak yerine o işlevi bir sınıf haline getirerek yeri geldiğinde sınıfın nesnesini çağırarak, ihtiyaç duyulan işlevi rahatlıkla kullanabiliriz. Böylelikle projede harcanacak toplam mesai de kısalmış olur.

Prosedürel Yaklaşıma Örnek Fortran, Pascal ve C, prosedürel yaklaşımı esas alan programlama dillerinden bazılarıdır.

Prosedirel Programlama Yaklaşımında Sınırlamalar Yazılım geliştirme mühendislerini daha iyi bir yol aramaya iten bu sınırlamaları, iki temel başlık altında ele alabiliriz. Tekrar Kullanılmama Prosedürel programlama yaklaşımında prosedürler, uygulama içersinde bir defa yazılıp istenilen yerlerde çağrılırlar. Ancak bir uygulamaya ait prosedürler, başka bir uygulama tarafından kullanılamazlar. Çünkü kod parçaları birbirlerine bağlıdır ve belirli bir seriyi takip eder.

Prosedirel Programlama Yaklaşımında Sınırlamalar Kolay Değiştirilmeme Prosedürel yaklaşım kullanılarak geliştirilen büyük bir uygulama kolayca modifiye edilemez. Yazılan bütün kodlar birbirlerine sıkı sıkı bağlıdır ve bir yerde yapılan değişikliğin, uygulamanın bir çok yerine etkilerini ele almak gerekir. Oysa bir yazılım uygulamasının dinamik ihtiyaçlara cevap verebilmesi, değişiklikleri sessizce yansıtabilmesi gerekmektedir

Nesne Yönelimli Dillerin Evrimi Algol-Simula-Smalltalk-C with Classes(C++)-OAK, Java

Nesne Yönelimli Dillerin Evrimi Algol Algol(ALGOrithmic Language), 1950’lerin ortalarında Fortan dilindeki problemleri gidermek için dizayn edilen bir dildir. Bunun yanında Algol, Pascal gibi bazı dillerin ortaya çıkmasında rol oynamıştır. ALGOL köşeli parantezli ifade bloklarını kullanır. Ayrıca onları sınırlandırmak için BEGIN END bloklarını kullanan ilk programlama dilidir.

Nesne Yönelimli Dillerin Evrimi Simula Hemen hemen bütün nesne tabanlı ve Nesne yönelimli dillerin atası 1960’larda geliştirilen Simula dilidir. Simula ALGOL fikri üzerine inşa edilmiş bir dildir; ancak kapsülleme(encapsulation) ve kalıtım(inheritance) konsetlerini eklemiştir. Belki daha da önemlisi, karmaşık sistemleri tanımlama ve simülasyon geliştirme dili olarak kullanılan Simula’nın, programlama dünyasını spesifik problem alanına özel kod yazma disiplini ile tanıştırmasıdır

Nesne Yönelimli Dillerin Evrimi Smaltalk Simula, Smaltalk dilinin birincil esin kaynağıdır. Bu fikir sonraları farklı geliştirmeler ile desteklenmiştir. Smaltalk hem bir dili hem de bir uygulama geliştirme ortamını temsil eder. Saf nesne yönelimli bir dil olan Smaltalk dilinde her şey bir nesne olarak ele alınır. Smaltalk, günümüzde yaygın olmasa da kendisini takip eden bütün nesne yönelimli diller onun konseptinden etkilenmiştir. Bu yüzden önemli bir kilometre taşıdır.

Nesne Yönelimli Dillerin Evrimi C with Classes(C++): Orijinal adı C with Classes olan C++ dili; Bjarne Stroustrup adlı bir akademisyen tarafından, doktora tezinde uygulama geliştirirken karşılaştığı sorunlardan yola çıkarak 1979’da geliştirilmeye başlanmış, 1985’de ilk versiyonu yayınlanmıştır. Bu yeni dilin geliştirilme aşamasında başta C ve Simula olmak üzere ALGOL 68, Ada gibi dillerden esinlenmiştir. Genellikle C dilinin daha gelişmiş hali olarak nitelendirilir.(Tip Kontrolü, Aşırı yüklenmiş fonksiyonlar, statik fonksiyonlar, abstract sınıf, protected üyeler gibi dil yenilikleri gelmiştir).

Nesne Yönelimli Dillerin Evrimi OAK Doksanlı yılların hemen başında, Sun Microsystems çalışanlarından James Gosling ve küçük grubu; eğlence platformları, mikrodalga fırınlar vb. dijital olarak kontrol edilen tüketici aletleri için ileri seviye uygulamalar geliştiriliyorlardı. Bu programları C++ ile yazmak zor olduğu için 1991 yılında OAK adı verilenn bir dil oluşturdular.

Nesne Yönelimli Dillerin Evrimi Java Geliştirme aşamasında OAK, genel amaçlı bir programlama dili haline geldi ve 1995 yılında adı değiştirilerek Java 1.0 sürümü ile duyuruldu. “Write Once, Run Anywhere”(Bir kez yaz, her yerde çalıştır) yani platform bağımsız uygulama geliştirmek hedefinde olan Java dilinin esas hedefi, yaygınlaşan internet erişimine ayak uydurarak web uygulamalarının kolayca geliştirileceği bir platform haline gelmekti. Java teknolojisi ile uygulama geliştirmek ve çalıştırmak için Java Virtual Machine kullanılması gereklidir ve derlenen kaynak kodlar, platform bağımsızlık hedefi için Java Byte Code adında ortak bir ara dile dönüştürülmektedir.

Programlamada Nesneler Nesne, bir varlık ya da konsepti programatik olarak açıklayan soyut bir ifadedir. Nesneler, kendi özellikleri ve davranışları hakkında da bilgi bilgi barındırırlar. Nesneler, hem daha ileride kişisel kullanım için, hem de başka programcıların kullanması için hazırlanabilirler. Başka bir programcının bizim hazırladığımız nesneyi kullanarak işlem yapması durumunda, bu programcıya nesne kullanıcısı denir.

Programlamada Nesneler Windows formu üzerine yerleştirilen metin kutusu(TextBox), liste kutusu(ListBox), buton(Button) vb. sayısız kontrollerin de birer nesne olduğunu biliyorsunuz. Microsoft geliştiricileri, bu kontrolleri biz uygulama geliştiricilerin kullanabilmeleri için yazmışlardır. Bir geliştirici, bu kontrollerin belli işleri yapabildiğini bilir.

Sınıf Programlama yaparken sınıf ve nesne kavramlarının birbirinden ayırt edilmesi gerekir. Sınıf, bir nesnenin tanımıdır;davranışlarını yansıtan karakteristiklerin ve nesnede olması gereken özelliklerin neler olduğunu belirleyen bir şablondur.

Sınıf