Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir."— Sunum transkripti:

1 S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir.

2 Sistem Yöneticisi Sorumlulukları Araştırma Tedarikçilerle Görüşme Tedarik Kabul Kurulum Ayarlama Bakım Yineleme/Çekilme

3 Sistem Yöneticisi Yürütülen İ şler Son Kullanıcı Deste ğ i ◦ Yardım masası ◦ Bilgisayar(Laptop/Masaüstü) kurulması ◦ Birime gelen problemler Özel kurulumlar ◦ Yeni başlayan veya mevcut projeler için gerekli olan yeni kurulumların yapılması Araştırma-Tedarik ◦ Yeniliklerin takip edilmesi ve iyileştirilmesi Alt yapı deste ğ i ◦ Sunucular, email, web, güvenlik etc… ◦ Merkezi depolama ve kullanıcı yönetimi ◦ A ğ altyapısı

4 Sistem Yöneticisi Yürütülen İ şler ◦ Di ğ erleri;  Personel yönetimi  BT’yi etkileyen di ğ er çevre etkilerin yönetilmesi(Yapı işleri, elektrik da ğ ıtıcı vb..)  Halkla ilişkiler, tanıtım, toplantılara katılım, bölümün reklamı  Maddi desteklerin takip edilmesi  Kullanıcı ve personel e ğ itimleri  Bütçe yönetimi  Dokumantasyon  Planlama(taktik ve stratejik)

5 Di ğ er Sistemler ve Yöneticileri ◦ A ğ Yönetimi ◦ Veri Tabanı Yönetimi(DBA) ◦ Güvenlik Yönetimi(Security Admin) ◦ Geliştirme Yönetimi (DevOps) ◦ Alan Bazlı Yönetimler  HPC  Büyük Veri  ERP

6 Sistem Yöneticili ğ i Size Uygun mu? Sürekli yeni şeylerle u ğ raşmaktan hoşlanırım Spontane yaşayan ve yeniliklere açık bir yapım vardır ve büyük ve ani yenilikleri kolay adapte ederim. Aynı anda birden fazla işle u ğ raşabilirim ve etraftan gelen, işimi bölmelere dayanıklıyımdır. De ğ işik kişilerdeki iş arkadaşları ile çalışabilirim Baskı altında çalışabilirim Çalışma saatler esnektir

7 Hangi yetenekler «Sert» yetenekler (Hard Skills) ◦ Donanım ve yazılım konusunda gelişmeye açık olmak ◦ Birden fazla işletim sistemine aşına olmak ◦ Sunucu veya istemci kurulumu ve konfigürasyonu ◦ Bilgisayar a ğ larının nasıl çalıştı ğ ını bilmek ◦ Betik programlama(Scripting)

8 Hangi yetenekler «Yumuşak» yetenekler (Soft Skills) ◦ İ letişimi kuvvetli olmak  Yazılı  Sözlü  Teknik bilgilerin iletilmesi sanılandan daha zor bir iştir ◦ Uyumlu bir kişilik  Her şey de ğ işiyor(teknoloji, insanlar, yönetim vs) bunlara uyum sa ğ layabilmek

9 Hangi yetenekler «Yumuşak» yetenekler (Soft Skills) ◦ Sabırlı, merhametli ve toleranslı olabilmek  Son kullanıcıların mantıksız ve anlaşılmaz olabilirler  Kendinizi onların yerine koyun ◦ Kendinizi motive edin(self motivation)  Genelde bütün kullanıcılar bir şeyin yanlış oldu ğ unu söylemek için sizi arar, her şey mükemmel çalışırken kimse sizin farkında de ğ ildir  Kimse size ne ö ğ renmeniz gerekti ğ ini söylemez.

10 Ne okumalı? Sistem yöneticisi yetiştiren bir bölüm yoktur! ◦ Bazı bölümler yardımcı olur.

11 E ğ itimdeki hedefler İ şe yarayabilecek bazı dersler(sistem) ◦ A ğ ◦ A ğ programlama ◦ A ğ güvenli ğ i ◦ İ şletim sistemleri ◦ Veri güvenli ğ i(Crptography) ◦ Web Programlama ◦ Da ğ ıtık/Paralel Sistemler ◦ Veri tabanı

12 S İ STEM Sistem, bir hedef veya amacı gerçekleştirmek üzere bir arada çalışan birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan ve girdi-çıktıları olan sınırları belirlenmiş bir bütündür. Sistem tanımında üç temel kavram vardır: Bileşen, İ lişki, Amaç

13 1.1.Sistemin Özellikleri Ayrıca sistemler, çıktıları kontrol etme ve ölçme de ğ erlendirme yoluyla girdiler ve sistem üzerinde iyileştirme yapmak için geri beslemeye sahiptir.(feed-back) Girdi----- İ şlem------çıktı  FEED-BACK

14 1.2.Genel Sistem Teorisi Genel sistem teorisiyle sistemlerde belirlenen özellikler, bilgi sistemlerinin yapısının da anlaşılmasına olanak sa ğ lar. Genel sistem teorisinin başlıca özellikleri; Sistemler, girdileri çıktılara dönüştürür. Sistemler disiplinler arasıdır. Bir bilim dalında bulunan ürün, kural ya da yöntem başka bir bilim dalında kullanılabilir. Sistemler hiyerarşiktir.

15 Bilgi Sistemi Tarafları Sistem geliştirme yaşam döngüsü içinde farklı konumlardaki bireyler birarada çalışmaktadır. Bir bilgi sisteminin tarafları, Kullanıcı Yönetici Programcı Bilgi sistem destek personeli Sistem analisti

16 Bilgi Sistemi Tarafları Kullanıcı Sistem analistleri ve tasarımcıları tarafından yapılan genel bir yanılgı ile bütün müşteriler aynı kategoriye konulmamalıdır. Her kullanıcının bilgisayar bilgisi ve deneyimi olmadı ğ ı gibi görev ve sorumlulukları sonucu kullanacakları sisteme yaklaşımları da farklı olacaktır

17 Bilgi Sistemi Tarafları Yönetici Geliştirilen sistemin büyüklü ğ üne göre yöneticiyi; Proje yöneticisi Üst düzey(işletme) yöneticisi İ ki farklı açıdan elle almak mümkündür. Büyük ölçekli projelerde, projenin uzun süreli başarıya ulaşması için gerekli kriterlerin belirlenmesinden ve proje ekibinin idaresinden proje yöneticisi sorumludur.

18 Bilgi Sistemi Tarafları Programcı Analist ve programcının sistem geliştirme yaşam döngüsündeki görevleri tam olarak ayrılmıştır. Zamanla yarışan ve giderek daha karmaşık yapıya sahip olan programların söz konusu oldu ğ u günümüzde ise daha çok CASE(Computer aided software engineering) araçları kullanılarak kodun büyük bölümü otomatik olarak üretilmektedir. Ancak CASE araçlarının programcının yerini tam olarak aldı ğ ı söylenemez. Kod üreticileri sayesinde programcılar, zamanlarını optimizasyona ve üretilen kodun sisteme entegrasyonuna ayırmaktadırlar.

19 Bilgi Sistemi Tarafları Bilgi Sistem Destek Personeli(Operasyonel Personel) Sistemin süreklili ğ ii sa ğ lamak amacıyla a ğ iletişiminden, donanımdan, veri güvenli ğ inden ve ilgili bilgisayar programlarını çalışmasından çıktıların düzenlenmesine kadar birçok konuda deste ğ in verilmesinden sorumludur. Sistem analisti, sistemin tarafları arasında anahtar rolü üstense de sistemin başarılı olması tek başına sistem analistine ba ğ lı de ğ ildir.

20 Sistem Analistinin Beceri ve Görevleri Genel olarak sistem analistinin hem işletme yönetimi hem de bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Böylece sistem analisti, işletmenin karşılaştı ğ ı sorunları ve karşılaştı ğ ı iş fırsatlarını fark ederek bilgi sistemindeki ihtiyaçlarını belirlenmesini ve iş akışının oluşturulacak bilgi sistemine yansımasını kolayca sa ğ lamaktadır.

21 Sistem Analistinin Beceri ve Görevleri Sistem analisti, çözümü ortaya koyarken müşteri ihtiyaç ve isteklerini belirlemelidir.

22 Nesne Yönelimli Programlama Giriş Nesne Yönelimli Programlama yaklaşımı 1960’lı yılların sonuna do ğ ru ortaya çıkmıştır. O dönemde yazılım dünyasında karşılaşılan sorunlara çözüm olması amacıyla geliştirilmiştir. Yazılımların kapsamı, içeri ğ i ve karmaşıklı ğ ı ile birlikte boyutları da sürekli artış gösteriyordu. Bu artış ile beraber, yazılan kodu hızlı bir şekilde gelişime açık ve esnek tutmak için gereken bakım maliyeti, zaman ve çaba da artmaktaydı. Nesne Yönelimli Programlama, bu sorunlara bir çözüm olarak geliştirilmiştir.


"S İ STEM YÖNET İ C İ S İ K İ MD İ R? Bilgi teknolojileri(Information Technologies) ortamının oluşturulması ve yaşatılmasından sorumlu kişidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları