Sınıf Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
YENİ BİR DÖNEME HAZIRLIK.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ANA-BABA / ÇOCUK İLETİŞİMİNE BAĞLI RUHSAL YAŞAM SENARYOLARI
İLETİŞİM.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
REHBERLİK.
SABAHATTİN ZAİM İLKOKULU OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
İlköğretim Müfettişi Durdu Mehmet BAYRAKTAR
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
MERHABA.
MERHABA.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONUŞMA HALKASI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Sınıfların Fiziksel Düzeni
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Atatürk İlkokulu SINIF YÖNETİMİ B. NİLÜFER GÜZEL.
WİLLİAM GLASSER. WİLLİAM GLASSER Bir psikiyatrist olan William Glasser özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları.
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
YEN İŞ EH İ R REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ ‘YENİŞEHİR RAM SENİNLE’ PROJESİ.
SINIFTA DİSİPLİN VE DİSİPLİN MODELLERİ
EĞİTİM ORTAMININ FİZİKSEL DÜZENLENMESİ VE DÖNEM ÖNCESİ HAZIRLIKLAR
11 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4.
Çocukların kendilerine özgü bir dünya görüşü ve davranış biçimleri vardır. Henüz tam olarak gelişmemiş olmakla birlikte hızlı bir gelişme değişme.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Yapılandırmacı Öğrenme
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
STRES YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf yönetimi ve disiplin
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
11 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4.
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

Sınıf Yönetimi

Sınıf Yönetimi: Sınıf içi etkinlikleri etkili bir biçimde düzenleyip sürdürebilme ve öğrenci davranışlarına rehberlik edebilme becerisi olarak tanımlanır.

Etkili bir öğretmen,

☺İletişim becerilerine sahip, ☺Ön yargısız, ☺Hoşgörülü, ☺Mesleğini seven, ☺İletişim becerilerine sahip, ☺Ön yargısız, ☺Hoşgörülü, ☺ Bireysel ve ekiple çalışabilen, ☺ Değerleri güçlü,

☺Rehber ve yönlendiricidir. ☺ Esprili ve şakacı, ☺Demokratik, ☺Güven verici, ☺Gelişmeye açık, ☺Rehber ve yönlendiricidir. ☺Sabırlı,

Dikkat! Kısır Döngü Öğrenci bilginin önemli olduğuna inanmıyorsa Öğrenci ders etkinliklerine katılmaz ve ders çalışmaz Öğretmen çalışmayan öğrenciden hoşlanmaz Başarı düşer, statü kaybı olur ve öğrenci dışlanır

SINIF YÖNETİMi YAKLAŞIMLARI

* Sınıf kurallarını öğretmen koyar, öğrenci itaat eder. * Öğretmen bilgi aktarır, öğrenci olduğu gibi kabullenir. * Öğrenciler bilgileri sorgulamadan kabullenir ve ezberler. Geleneksel Yaklaşım

* İstenmeyen durum ya da davranışın düzeltilmesi amaçlanır. * Sonuç-tepki ilişkisi vardır. * Çok sık kullanılması öğretmenin sınıf yönetimindeki yetersizliğini gösterir. Tepkisel Yaklaşım

* Sorun yaşanmaması için her türlü önlem alınır. * Yapılma ihtimali olan durum ve davranışlar önceden kestirilerek önlemler alınır. * Sorun yaşanmaması için her türlü önlem alınır. Önlemsel Yaklaşım

* Sınıftaki tüm etkinliklerin düzenlenmesinde öğrencilerin psikolojik ve fiziksel gelişim düzeyleri dikkate alınır. Gelişimsel Yaklaşım

* Sistem yaklaşımı olarak da bilinir. * Sınıf yönetiminde yerine, zamanına ve durumuna göre bütün yaklaşımlar kullanılır. * Sistem yaklaşımı olarak da bilinir. Bütünsel Yaklaşım

Fiziki Değişkenler Öğretim ortamlarının uygun bir fiziksel düzene sahip olmasının üç temel amacı vardır:

1. Öğrencilerin daha kolay öğrenmesini sağlamak. 2. Öğrencileri fiziksel olarak daha rahat hissettirmek. 3. Öğrencileri derslere karşı motive etmektir.

Sınıfın Büyüklüğü Bir sınıfta şu kadar öğrenci olmalıdır demek gerçekçi olmaz. Bu sayının belirleyicilerinden biri sınıfın düzeyidir.

20’nin altında ise küçük, 20-30 arasında ise orta, Öğrenci sayısı; 20’nin altında ise küçük, 20-30 arasında ise orta, 30’dan daha fazla ise büyük, sınıf denebilir.

Işık Işıktaki değişmelerin öğrencilerin psikolojik yapılarını etkilediği belirlenmiştir.

Renkler öğrencilerin fiziksel ve psikolojik davranışlarını etkiler.

Sakinlik İyimser Güç Güven Rahatlatıcı Karamsar

Temizlik ve Havalandırma Dersliğin temizliği öğrencilerin fiziksel ve ruhsal rahatlıkları açısından gereklidir. Oksijen azlığı ise öğrencileri dikkatsiz ve uykulu yapar.

Isı İdeal sınıf ısısının 19 °C ile 21.5 °C arasında olduğu kabul edilmektedir.

Gürültü Gürültü, rahatsız edici, işitmeyi engelleyici, dikkati dağıtıcı, fiziksel ve ruhsal sağlığı bozucu bir değişkendir.

Öğrenci sevmediği öğretmenden hiç bir şey öğrenemez. 330 öğrenciye, “En çok başarısız olduğu derste, bunun nedeni nedir?” diye sorulduğunda; 71 öğrenci (% 21.5) “Dersi ve öğretmeni sevmiyorum.” “Başarılı olduğun derslerde en çok neyin etkisi var?” diye sorulduğunda 133 öğrenci (%40.3) “Dersin öğretmenini çok seviyorum.” cevabını vermiştir. Seven öğretmen, sevilen öğretmen demektir.

SINIFTA DİSİPLİNİ SAĞLAMA Öğretmenin sınıfta disiplinin sağlaması iki başlık altında ele alınabilir. Bunlardan biri sorun ortaya çıkmadan önce alınacak önlemler diğeri ise sorun ortaya çıktıktan sonra nasıl tepki gösterileceği ile ilgilidir.

Yaramazlığın Hedefleri Yaramazlığı bırakıp tekrar başlıyorsa, öğretmeni takip ederek yaramazlık yapıyor Dikkat çekme Sıkılma,anlamsızlık duygusu,sevgi ihtiyacı Yaramazlığı durdurmayı reddediyor veya miktarını artırıyor Güç ya da yetki mücadelesi Tehdit edilmiş hissetme İşbirliğini,katılımı reddediyor, gerçekçi hedefler belirleyemiyor Yetersizlik Güçsüz hissetme Düşmanca davranıyor, sık şikayet ediyor Öç alma İncinme, adaletsizlik hissetme

Disiplin Sorununa Tepki (müdahale) Yöntemleri: ; 1. Görmezlikten gelmek 2. Fiziksel yakınlık 3. Göz teması ve sözsüz uyarıcılar kullanmak 4. Güçlü vazgeç ifadeleri kullanmak 5. Öğrenciyi yalnız bırakmak veya yerini değiştirmek

Disiplin Sorununa Tepki (müdahale) Yöntemleri: 6. Sözel azarlama veya mesajlar vermek 7. Eleştirmek 8. Sessizlik zamanı vermek 9. Ceza vermek 10. Öğrenci ile bireysel konuşmak

Kontrolsüzlükten Kaynaklanan Olumsuz Davranışlar Hiperaktiflik Dinlememe Okuldan nefret etme Düşmanca tepkiler Agresiflik Saldırganlık ve öfke Kavga etme Arkadaşlarına hükmetme Okul malına zarar verme Kaba ve müstehcem dil Düşünmeden hareket etme

Aşırı Kontrolden Kaynaklanan Olumsuz Davranışlar: -Uç noktalarda utangaçlık -Öz güven eksikliği -okul fobisi -Yalnız kalma isteği -Ürkeklik -Konuşmama -Hayallere dalma -Öğrenmeye karşı zayıf güdü -Yersiz kaygılanma

Öğrencilerinin davranışlarını değiştirmek isteyen bir öğretmen, önce kendi davranışlarını gözden geçirip değiştirmeye istekli olmalıdır.

Davranış Değiştirme Teknikleri Yeni bir davranış geliştirmek Öğrencinin, istenilen şekilde davranarak hoş olmayan bir durumdan sakınmasını veya hareketi geliştirerek düşmanca bir ortamdan kaçmasını sağlamak. Olumsuz Pekiştirme Prensibi İpucu Prensibi Öğrenciye, yanlış yapmasını beklemeden, zamanında bir ipucu vererek doğru davranmasını sağlamak..

Davranış Değiştirme Teknikleri Yeni bir davranışı güçlendirmek Öğrencideki yerleşmiş iyi bir davranışı ödülsüz veya az ödülle sürdürmek için, doğru davranıştan önce uzunca bir süre doğru tepkiler vermeli. Pekiştirmeyi Azaltma Prensibi Çocuğun belli bir hareketini geliştirmek veya artırmak için, çocuk belirli aralıklarla ödüllendirilmelidir. Değişik Pekiştireçler Prensibi

Davranış Değiştirme Teknikleri Uygun olmayan bir davranışı durdurma Bir çocuğun istenmeyen bir hareketini durdurmak için, ondan usanıncaya kadar yapmasına karışmamak, ilgilenmemek bir yoldur. Doyum Prensibi İstenmeyen bir davranış yerine, ona zıt alternatif bir davranışı ödüllendirme Alternatif Davranış Prensibi

Her Anahtarın Farklı Bir Kilidi Vardır.

Gökkuşağını güzel kılan; tek bir renk değil, tüm renklerin bir araya gelmesidir.

ÖĞRENCİLERİNİZLE DİYALOG EMPATİ (Karşılıklı Anlayış) DUYGUSAL BANKA HESABI