Aile Atölyeleri Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Caddebostan Irmak Anaokulu Okul Aile Birliği Brunch Etkinliği
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
YERELDE AB SÜRECİ.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
İnternet Kullanımının Aile ve Çocuğa Etkisi Prof. Dr. H. Ferhan ODABAŞI Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim.
MEHMET TUZA PAKPEN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Barışçıl Okuldan Toplumsal Barışa - Demokratik Yurttaş Eğitimi Avrupa Birliği.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ETwinning PORTAL.
Ve sosyal faaliyetlerimiz… Perşembe günleri Lala İlkokulu Sinema Günleri düzenledik…
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Destek Eğitim Odaları.
GÜNEŞİN ÇOCUKLARI AB’DE MESLEKİ EĞİTİM E HAYALLERİNE KAVUŞUYOR
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
PROJE SOSYAL DİYALOG KOMİTESİ TOPLANTISI GÜNDEMİ (1)
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Aile Atölyeleri Projesi
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Aile Atölyeleri Projesi Okul-Aile İşbirliği Aile Atölyeleri Projesi Kapanış ve Değerlendirme Toplantısı 25 Haziran 2012

Aile Atölyeleri Projesi Nedir? İstanbul’da faaliyet gösteren 12 İş Okulu arasından seçilen 2 pilot okulda Aile Atölyeleri kurarak, eğitim çalışmaları yapmak ve aile-öğretmen-öğrenci iletişimini güçlendirme projesidir.

Proje Ayrıntıları Proje Ortakları İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Bölümü Yüksek Öğretimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı/YÖRET Hollanda Başkonsolosluğu/İstanbul Pilot Proje Okulları Eram Fatih İlköğretim ve İş Okulu Ataşehir İş Okulu Proje Takvimi Eylül-2011/Temmuz-2012

Tamamlanan Proje Faaliyetleri 1. Okul Müdürleri Toplantısının Düzenlenmesi 2. İhtiyaç Belirleme Çalışmaları 3. Eğitim Programlarının Geliştirilmesi 6. İlk Aşama Eğitim Uygulamaları Öğretmen Eğitimleri Aile Eğitimleri 5. Aile Atölyelerinin Kurulması 4. Öğretmen/Veli Bilgilendirme Toplantıları 7. Eğitim Programı Revizyon Çalışmaları 8. İkinci Aşama Eğitim Uygulamaları ve Süpervizyon Çalışmaları 9. Proje Sonuç Semineri ve Raporlama

Değerlendirme Sonuçları (Somut çıktılar) 2 İş Okulu, 69 Veli, Eğitici eğitimine katılan 16 öğretmen, Grup açan 7 öğretmen, 15 Saatlik özgün bir «Aile Eğitim Programı» UDEMKO-2012 bildiri sunumu ile uluslararası boyut Görünürlük çalışmaları (açılış toplantısı, gazete haberleri, radyo programı, kapanış toplantısı, proje web sayfası yayını) Proje sonuç, değerlendirme raporu

Değerlendirme Sonuçları (Gözlenen çıktılar) Gönüllü öğretmen katılımları 19 Kasım Öğretmen Paylaşım Toplantısına katılım (16/29) Grup açma talebi (7/16) Ailelerin, eğitime devam çizelgeleri (%74) Çocuklarda elde edilen gelişimler Sorumluluk Tablosu Çalışılan Beceriler Formu Proje özel amaçları ile program sonuçları karşılaştırması

Müdürler Toplantısı Beklentiler İhtiyaç Belirleme (Aile Eğitim Programı toplanan bu veriler doğrultusunda yapılandırılmıştır.) Müdürler Toplantısı Beklentiler Okul Velileri Beklentiler Özel Eğitimde En Öncelikli Sorun f Ailelerin eğitime destek olamaması 16 Uzman personel açığı 11 Fiziksel şartlar/lokasyon Bürokratik engeller 5 Diğer 3   Eğitimden Neler Bekliyorsunuz? ERAM (f) ATAŞEHİ TOPLAM Bizleri bilgilendirin 5 11 16 Moral, motivasyon, destek verin 10 Çocuklarımız ayakları üstünde dursun 1 4 Çocuklarımızın haklarını koruyun - Çocuğum meslek edinsin

Öğretmen Değerlendirmeleri (16 öğretmen görüşü) Proje, öğrencilerimin gelişimine olumlu katkıda bulunacak. Hiç katılmıyorum Biraz katılıyorum Katılıyorum Oldukça katılıyorum Tamamıyla katılıyorum - 6 2 7 (%40) (%13) (%47) Proje, velilerimin kişisel gelişimine olumlu katkıda bulunacak. 4 5 (%27) (%33) Proje, okul-öğretmen-aile işbirliğini arttıracak.

Veli Değerlendirmeleri (42 veli görüşü) Program sayesinde ben de kendimi geliştirdim. (%96) Buradaki paylaşımlarla, sorunlarımızın "ortak" olduğunu fark ettim. (%91) Buraya gelmek rahatlamama, moral bulmama sebep oldu. (%91) Buradaki paylaşımlar, diğer velilerden de öğrenmeme fırsatlar yarattı. (%82) Burada yeni bilgiler edindim. (%82)

Proje Süreçlerinden Geribildirimler “Keyif aldım, mutlu oldum, öğrendim. Bu projenin umut verici olduğunu düşünüyorum. Teşekkür ediyorum.” “Sevgi - bilgi aktarımı. Bu iki duyguyu çok güzel yaşadım. Zaman aktı gitti. Teşekkürler.” 19 Kasım 2011/Öğretmen Paylaşım Toplantısı “Bu programa katıldığım için çok mutluyum. Hayatımda hiç böyle bir ortama katılmamıştım. Sizlerin ilgisi ve güler yüzü beni çok mutlu etti (ERAM’dan bir veli) “Bugün buraya katılmam kızımı çok mutlu etti. Şu an onun mutluluğunu bildiğim için onunla paylaşmak beni çok mutlu ediyor.” (ATAŞEHİR’den bir veli) İlk dönem uygulamaları, veli çıkış biletleri “İlk kez benden başka birinin velilerimle ilgilendiğini gördüm. Bu beni çok rahatlattı. Velilerin istekli hale gelmiş olması ve paylaşmalarını profesyonelce yapmaya başlamaları, bu Proje’nin yüzde yüz işe yarayacağını gösteriyor. İlk kez, ödevi kabullenen veliler gördüm.” ERAM’dan bir öğretmen, II. Hafta çıkış biletleri

Proje Kapanış Toplantısından Geribildirimler "Oyun oynadık, çocuk olduk ve çocuklarımıza çocuk gibi yaklaşabildik" "Aile atölyelerinde bilgi aldık, oyun oynadık, resim yaptık ve sonuçta herkes rahatladı" Proje kapanış toplantısı katılımcısı veli geribildirimleri "Aile eğitimi ayaküstü yapılacak, geçiştirilecek bir iş değil. " "Bir öğretmen olarak velilerimin nelere ihtiyacı olduğunu daha iyi farkettim." "Ailelere ve çocuklara yardım ederken, eğitimci olarak biz de öğrendik» Proje kapanış toplantısı katılımcısı öğretmen geribildirimleri

Sonuç ve Öneriler “Bu çalışmanın her okul bünyesinde gerçekleştirilebileceğini hep birlikte gördük, kesinlikle yaygınlaştırılmalı” “Yapılan bu çalışmanın Milli Eğitim tarafından programa konularak diğer özel eğitim okullarında da yaygınlaştırılması gereklidir. Bu program uygulamaları MEB tarafından takip edilmelidir. İkinci dönem uygulamaları, öğretmen geribildirimi

Emeği geçen herkese teşekkürler…